OK, fint !
Asch jag vill ju ut å köra
![]()
Super tack Demian för värdefull info.
Äh, det var bara mina funderingar. Men ska du inte sänka så mycket och köra med reduceringsväxlar, så är Kalles ord värdefulla. Jag skulle åka på långsemester med Westfaliabayen. Inför semestertrippen bytte jag till 165/80 bara för att få ner varvet.
Han den där Demian måste jag ta ett snack med alltså.
Ja, det skulle bli ett långt snack. Det är en hel vetenskap med däcksdimensioner. Ingenting man bara får lämna åt slumpen 
Goopher och jag stod och dividerade om baydäck. Vi kör båda med 165/65 bak på våra earlybays. Men det är inte ultimat. 165/70 hade nog varit helt perfekt på en early bay. Synd att det inte verkar tillverkas i den dimensionen.
j:son skrev:Han den där Demian måste jag ta ett snack med alltså.
Ja, det skulle bli ett långt snack. Det är en hel vetenskap med däcksdimensioner. Ingenting man bara får lämna åt slumpen
Goopher och jag stod och dividerade om baydäck. Vi kör båda med 165/65 bak på våra earlybays. Men det är inte ultimat. 165/70 hade nog varit helt perfekt på en early bay. Synd att det inte verkar tillverkas i den dimensionen.
Denna är riktigt bra att ha när man ska räkna ut nya däckdimensioner.
Tänkte kanske mest på dina allmäna djupa kunskaper. 
Letar lite seriös info kring att sänka en splittbuss. Med allt vad det innebär. Styrväxelflytt, boxning etc.
Samt vad man ska ha i bakvagnen om man inte vill ha reduktionsväxlarna.
Du får starta brevkurs. 
J:son - Starta en projekttråd om din splitbuss, eller pickis?
Då kan du nog få hur mycket tips du vill om sänkning, höjning, boxning, mm
Jag tycker f.ö att du ska köra med IRS bak, det är modernt och bra 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
J:son - Starta en projekttråd om din splitbuss, eller pickis?
Då kan du nog få hur mycket tips du vill om sänkning, höjning, boxning, mmJag tycker f.ö att du ska köra med IRS bak, det är modernt och bra
Hans är dålligt komplett...hälften står kvar här. 
Då blir det svårt o irs:a 
Mycket tankar om min kärra i Görans tråd.
Tror ingen behöver oroa sig.
Det ser ut att bli bra. 
bilder annars har det inte hänt 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Inget har hänt.
Let's leave it at that. 
synd... alltid ql med andra projekt... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Du är välkommen på en kopp med skitsnack. 
Godkväll
Lackningen flöt på riktigt bra. Och en stund senare var det dags att plocka ihop.
Danskan som stod ute i kylan puttades in i det stora garaget där hon fick stå i sällskap med Enkronas och Joels buss.
//Göran
Ser ut att behövas en del dörrar i Halmstad för närvarande
Sanslös bussrenovering!nästan svårt att tro på före och efterbilderna om man inte sett allt jobb där emellan
Nästan som facit!
Kan du sluta tjata på honom 
Det vill gärna bli bra Göran!
Men den måste ju ut nu till våren...
Mitt råd: Sätt ihop och besiktiga och kör lungt. Bygg om till irs till vintern
sorry Göran
Ett tangentbordshaveri senare så går det nog bättre 
Denna är riktigt bra att ha när man ska räkna ut nya däckdimensioner.
Letar lite seriös info kring att sänka en splittbuss. Med allt vad det innebär. Styrväxelflytt, boxning etc.
Samt vad man ska ha i bakvagnen om man inte vill ha reduktionsväxlarna.
Tack för länken. Sparas!
Zepafan startade en tråd om bakvagnssänkning tidigare.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=364
J:son - Starta en projekttråd om din splitbuss, eller pickis?
x2
Nämen Jonas! Kul att du kommit hit och din premiär post blev på danskan. Tack för det kompis.
Ringer dig i veckan.
Dansk buss = underbar buss! Keep it up man! 
Har idag slipat en rinning som jag fick på bakluckan. Våtslip med 2000 papper, å sen polera.
Shit va drygt. Varför skulle det bli rinning? Onödigt....
Men men man lär så länge man lever. 
Det ser fattigt ut ifall det inte har runnit 
Godkväll.
Idag var vi i garaget strax efter 10 för en heldags mek.
Började med att putta ut Enkronas buss ur lackbåset för nu skulle jag lacka en hel del lösa delar brunt. När detta torkade, så passade vi på att montera framlyktorna med de nya gummilisterna som jag beställt av Up North.
Efter en burgare så monterade vi rutorna i lastdörrarna å Harved fixade med popout rutan på höger sida. Klar för montering nu.
Avslutade med att limma dit gummi listen vid höger framdörr.
Så summa kardemumma, en riktigt bra dag.
Å förresten Bengt-Göran var inom med hans orange televerks bay.
//Göran
Utan bilder har det inte hänt. 
Exakt, den där televerkaren vill vi se. 


