yep det stämmer :=) då e jag med på vad som menades !
Ser inte ut som samma buss som sagt, riktigt snyggt 
Jäkligt snyggt Nobbe. Känner mig lite grön i ansiktet av avundsjuka 
Snyggt jobb och Rock on som Kenny Krom skulle sagt! B-)
Jo det är Kenny som ska ha KRED!! han som trollat!!
Bra jobbat !!!!
en västerås buss juh
:D:D jävligt snygg iaf 
33 2013-08-14 16:31:03 Senaste redigerad av Nobbe (2013-08-14 16:35:05)
såja nu är det bara det roliga kvar :=)
skulle vilja dra rostskydd på den innuti dörrar osv, vad rekomenderas ?
Det är sjukt vad den skiftar färg. På ett tidigare kort så såg man inte nån brun nyans i det svarta, och på det här sista kortet så är den ju helbrun 
jo det är sant ! i starkt solsken blir den mer brun, taskigt med sol så drar den mot den mörkare o blir nästan svart ! :=)
Ska bli skoj att se slutresultatet, ser redan trevlig ut.
Rostskydd har du här i några olika modeller, http://www.hagmans.se/Produkter/Rostskydd/Carosol
Monterat lister hela dan ! :=)
inte sååå mkt kvar nu ! borde vara klar eller åtminstånde anständig / körbar till skellefteå.....
har även fått tag på ett par barndoor kofångare i plast, tror de blir pricken över i efter man monterat lyxlisterna !

Fan vad fint det blir pojken! Gick bra tillslut med gummilisterna trots lite bök?
hatar gummilister ! de flesta har funkat bra men motorluckan där blir det fan till o köpa en mattkniv o härja lös! annars kommer jag alldrig kunna stänga motoluckan ! i övrigt tycker jag det har passat ganska hyffsat ! förstår som inte hur de tänkt där....
hatar gummilister ! de flesta har funkat bra men motorluckan där blir det fan till o köpa en mattkniv o härja lös! annars kommer jag alldrig kunna stänga motoluckan ! i övrigt tycker jag det har passat ganska hyffsat ! förstår som inte hur de tänkt där....
Jag gick också lös med kniven på den listen 
42 2013-08-25 20:12:54 Senaste redigerad av Nobbe (2013-08-25 20:19:33)
Nobbe skrev:hatar gummilister ! de flesta har funkat bra men motorluckan där blir det fan till o köpa en mattkniv o härja lös! annars kommer jag alldrig kunna stänga motoluckan ! i övrigt tycker jag det har passat ganska hyffsat ! förstår som inte hur de tänkt där....
Jag gick också lös med kniven på den listen
Lär alldrig få det o funka annars :=) skönt o höra att det är fler som haft samma problem !;)
Det blev lite skillnad före o efter iaf :=)
Före när man efter man provcruisat Kuus maskin o drabbats av buss-sjukan så blev man stolt ägare av buss! ( vilket syns på bilden
och tidigare ägare som säger hejdå till sin gamle Trotjänare....
Håller på att montera den lilla färgade listen i lyxlisten, men funderar lite på hur man enklast monterar den, först såg det ut som den skulle dras på, men det känns ganska omöjligt, så jag antar man lyfter in den i spåret ? i stället för att dra på den ?
hur har ni gjort för att montera den listen ?
Håller på att montera den lilla färgade listen i lyxlisten, men funderar lite på hur man enklast monterar den, först såg det ut som den skulle dras på, men det känns ganska omöjligt, så j
ag antar man lyfter in den i spåret ? i stället för att dra på den ?
hur har ni gjort för att montera den listen ?
Jag la in ena sidan på listen i spåret och tog en skruvmejsel och tryckte försiktigt in den på motsatt sida, tog en stund att gå runt bussen och det var lätt att slinta med mejseln vilket inte är att rekommendera om man har en nylackad buss
Om det är rätt vet jag inte men den hamna på plats 
Kanske bättre med något inte lika vasst och håller med om längden som det skrivs om här http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=527608
Nästan alla mina har blivit för korta fast jag inte värmde dom innan 
fråga Mr Jonsson aka "ovaltyp" han har nyss gjort det
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Blir det premiär visning i ske-å i helgen? om inte annat så hjälper vi dig med listerna 
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Jo den ska till skellefteå !
föhoppningsvis så har jag fått på den lilla röda listen
annars tar jag med mig den 
för övrigt passade listerna jag köpte på classic som handsken! impad av passformen ! riktigt bra grejer osade kvalitet av hela paketet! så de var värda pengarna !
Varmluftspistol Mange !
Gick som en raket
Annars fixar vi det på lördag kväll Robert har en fin ficklampa som han nyss bytt batterier i 
Magnus Jonsson Två bussar, en DH , två bubblor och en Ghia
dasvw.sehttp://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=161
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35
Jag kryssjuckade dit mina lister, dvs växelvis förde in den nere den uppe och om igen, endast med nävarna och det gick ganska kvickt.
Men även mina har krympt, vet ej riktigt varför
Drömmar kan slå igenom! tittar på bussen ibland och förstår fortfarande inte att det är min buss!! känns helt overkligt!
Det är ändå bara 2 år sen lite drygt sen man blev splittbussbiten av kuus maskin och man nån månad senare helt osannolikt blev i princip den enda som la bud på bussen som stog 3 mil från där jag bor. och dessutom fick köpa den. helt otroligt!
Första hösten som jag verkligen får panik över att sommarsäsongen är slut !! vill ha mer sommar nu!!
även fast 2013 varit den bästa träff sommaren EVER!
Man skulle tagit ett år ledigt fån jobbet och åkt runt medelhavet och afrika och bara mått gott 
men det går inte så lätt 
Har börjat samla på mig motordelar o låda samt sänknings grejer inför nästa säsong,
ser ut att bli en väldigt snäll storkubikare mot en 1500 låda.
Om nån har en setup flippade spindlar till -64 framvagn så hojta gärna till för jag e intresserad !