Då var de färdigbyggda. Skickar ett PM till er som vill ha en.
De med hankontakt har ca 1,2m kabel, vilket borde vara lagom för att enkelt kunna dra och koppla in musikspelaren. De med honkontakt har ca 0,8m kabel. Att det blev några med honkontakt var för att en önskade detta. Tanken med dessa är att man lätt kan förlänga kabeln med en annan 3,5-3,5mm kabel men ffa för att vissa tillbehör, tex blutooth mottagare, ansluter med en hane. Jag har inte testat detta själv, men köper man en sådan (brukar kosta ca 300kr) kan man lägga den i bagaget eller handskfacket och köra musiken trådlöst till blaupunkten från telefonen eller annan musikspelare med inbyggd blutooth.
Jag kommer göra alla med okapad krage då det vanligaste verkar vara att de passar och då är det dumt att kapa och förstöra ytskiktet i onödan. Det går som sagts lätt att ta bort kragen i efterhand om man behöver.
Som det ser ut blir det troligtvis 4st med honkontakt över. Priset för denna typ av adapter blir 120kr inkl frakt. Jag har även nu ca 10st av första adaptern med brytare som passar de andra blaupunktsen färdigbyggda. Dessa kostar 155kr inkl frakt.