Ah blir ju nice det där, alltid kul att se på när folk som kan meckar!
Bra att ni säkrar tillväxten av vw "nördar", det är aldrig för tidigt att börja mecka.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » T-C 66 Som vi skall ta en sväng runt STREET WEEK
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ah blir ju nice det där, alltid kul att se på när folk som kan meckar!
Bra att ni säkrar tillväxten av vw "nördar", det är aldrig för tidigt att börja mecka.
Det blev lite fel på bilderna i går
så här blev det till slut
/// Micke
Så var det lite helg jobb gjort
Fixa till efter den lile hemelektrikern
Det var ett ganska jobbit att riva bort gammal kabel
sen ville jag isolera bort plåtskrammel så det blev så här
nästa jobb är att flytta relä o fixa till kablarna
om man inte får några andra ideer
/// Micke
Gôtt mannen
Sicket råttbo.. Mitt ser lite bättre ut, men jag borde röja där med..
De där svarta plastrattarna till skyddskåpan ser intressanta ut, själv lackade jag kupolmuttrar svarta.. men det nöts ju av varje gång man skruvar på dem.
Är det bitumenmatta ?
Skall du ha sådana rattar???
Yes det är bitumenmatta
/// Micke
Gärna om du har ett par över.. Sjyssta rattar gillar väl alla?
Bitumenmatta där gör nog gott för ljudnivån i kupén, inget fel med att åka behagligt i en gatbil.
Så har det hänt lite till med elen man kan göra det änu bättre men jag orkade inte mera
så här blev det
Så när jag var igång så flyttade jag reläna så dom hamnade vid sidan av hastighetsmätaren
Det dök upp lite prylar under veckan som jag hoppas montera under kvällen
/// Micke
De blir så fint så! Kul att se lite bilder på når som inte bara är topplock eller motorblock
Tjusigt Micke
Var köpte du dina lister till ventrutorna? Jag har sett att det varierar väldigt mkt i pris på dem. 3-400:- är det billigaste jag hittat för båda sidor, de bakre har jag bytt men det drar och viner fortfarande.
Det är NOS lister Peter
Jag vill inte använda något annat dom kan vara dyra men dom funkar
samma med dörrstopparna och huvlås som är NOS
/// Micke
De blir så fint så! Kul att se lite bilder på når som inte bara är topplock eller motorblock
Det kan bli för mycke av sådant (toppar o motorer och tävlingsbil)
Det är ganska trevligt att ränsa skallen i bland
/// Micke
lite mera jobb blev det i dag
I med en ny H C och bromsrör
/// Micke
Okok, ja NOS är aldrig fel och ditt lager på det verkar inte sina
Trevligt med bättre bromsar, original är de inte överjävligt bra, inte mina iaf
Nä
Det har tagit hårt på lagret
Du kan kolla på tradera om det ligger sådana ute
Om jag inte minns fel så la daniel (surfbum) dom sista där
/// Micke
Hehe, så är det
För min del är det inte så viktigt att det är nos, sålänge funktionen duger och utseendet är ok. Fanns inget på tradera nu iaf.
Nu ska jag lägga mig och titta igenom manualen för att ställa in tomgången. Kanske får se över förgasaren lite då den ser lite halvtarvlig ut. Hade ju inte tänkt åka slö 1200 i evigheter, men man kan ju fortfarande göra det bästa av det
Vad är nästa steg på din röde då, för du har ju kommit ikapp nutid nu vad jag ser?
Att få färdigt fram delen är nr1
Det skall bytas lite mera små prylar där framme
Sen är det insidan (matta o isolering )
Så man kan åka lite o år oxå
Det är snart tävlings dax så man får jobba med räsen en del
Om du trodde att det låg någon prio på motorn så är det i sista som man tänker på nu
Ps peter så rotade jag fram en växel kasset med täta drev till den röde (TS 66)
/// Micke
Micke!
Som sagt 27-28/4 - vill stå jämte dig vid granen då!
Johan
Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.
Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?
Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?
Bilen skall användas till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke
MrPete skrev:Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?
Bilen skall användas till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke
Med den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.
Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.
PPRMicke skrev:MrPete skrev:Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?
Bilen skall användas till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// MickeMed den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.
Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.
Men bekvämt om man kör 402 m. Då hinner man ta en kopp kaffe på fyran de sista 200 meterna!
Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.
Korta växlar är bara en kompensation för att man har trimmat för lite
Kul projekt Micke,det ska bli intressant att se vart det slutar/spårar ur
Svwerker skrev:PPRMicke skrev:Bilen skall användas till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// MickeMed den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.
Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.
Men bekvämt om man kör 402 m. Då hinner man ta en kopp kaffe på fyran de sista 200 meterna!
Därför har har jag bilen Johan (åka o dricka kaffe ) (man karnske kan hänga av dig vid ett trafikljus)
Man vet inte hur länge Patte
/// Micke
Lite uppdat från söndagen
Fixat till vent munstycket
Så fixade till det sista med elen (tror jag)
Så rotade fram en ny medbringar till styrningen (NOS)
Monterad
Lite mera NOS prylar som monterades
/// Micke
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » T-C 66 Som vi skall ta en sväng runt STREET WEEK
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.