26

Ah blir ju nice det där, alltid kul att se på när folk som kan meckar!

Bra att ni säkrar tillväxten av vw "nördar", det är aldrig för tidigt att börja mecka.

27

Det blev lite fel på bilderna i går
så här blev det till slut
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000134_zpscd1d7feb.jpg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

28

Så var det lite helg jobb gjort
Fixa till efter den lile hemelektrikern
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000144.jpg
Det var ett ganska jobbit att riva bort gammal kabel 
sen ville jag isolera bort plåtskrammel så det blev så här
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000155.jpg
nästa jobb är att flytta relä o fixa till kablarna
om man inte får några andra ideer
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

29

ICQ/ag  Gôtt mannen

West Coast Volks attitude is everything

30

Sicket råttbo.. Mitt ser lite bättre ut, men jag borde röja där med..

De där svarta plastrattarna till skyddskåpan ser intressanta ut, själv lackade jag kupolmuttrar svarta.. men det nöts ju av varje gång man skruvar på dem.

Är det bitumenmatta ?

31

Skall du ha sådana rattar???
Yes det är bitumenmatta
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

32

Gärna om du har ett par över.. Sjyssta rattar gillar väl alla? ICQ/ad

Bitumenmatta där gör nog gott för ljudnivån i kupén, inget fel med att åka behagligt i en gatbil.

33

Så har det hänt lite till med elen man kan göra det änu bättre men jag orkade inte mera
så här blev det
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000179.jpg
Så när jag var igång så flyttade jag reläna så dom hamnade vid sidan av hastighetsmätaren 
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000180.jpg
Det dök upp lite prylar under veckan som jag hoppas montera under kvällen
  http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000166.jpg
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000167.jpg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

34

De blir så fint så! Kul att se lite bilder på når som inte bara är topplock eller motorblock ICQ/ab

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

35

Tjusigt Micke ICQ/ab

Var köpte du dina lister till ventrutorna? Jag har sett att det varierar väldigt mkt i pris på dem. 3-400:- är det billigaste jag hittat för båda sidor, de bakre har jag bytt men det drar och viner fortfarande.

36

Det är NOS lister Peter
Jag vill inte använda något annat dom kan vara dyra men dom funkar
samma med dörrstopparna och huvlås som är NOS
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

37

oboymannen skrev:

De blir så fint så! Kul att se lite bilder på når som inte bara är topplock eller motorblock ICQ/ab

Det kan bli för mycke av sådant (toppar o motorer och tävlingsbil)
Det är ganska trevligt att ränsa skallen i bland
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

38

lite mera jobb blev det i dag
I med en ny H C och bromsrör
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000177.jpg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

39

Okok, ja NOS är aldrig fel och ditt lager på det verkar inte sina ICQ/ab

Trevligt med bättre bromsar, original är de inte överjävligt bra, inte mina iaf Default/hmm

40

ICQ/ab 
Det har tagit hårt på lagret  ICQ/ad 
Du kan  kolla på tradera om det ligger sådana ute
Om jag inte minns fel så la daniel (surfbum) dom sista där  ICQ/ab
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

41

Hehe, så är det ICQ/ab

För min del är det inte så viktigt att det är nos, sålänge funktionen duger och utseendet är ok. Fanns inget på tradera nu iaf.

Nu ska jag lägga mig och titta igenom manualen för att ställa in tomgången. Kanske får se över förgasaren lite då den ser lite halvtarvlig ut. Hade ju inte tänkt åka slö 1200 i evigheter, men man kan ju fortfarande göra det bästa av det ICQ/ab

Vad är nästa steg på din röde då, för du har ju kommit ikapp nutid nu vad jag ser?

42

Att få färdigt fram delen är nr1
Det skall bytas lite mera små prylar  där framme
Sen är det insidan (matta o isolering )
Så man kan åka lite o år oxå
Det är snart tävlings dax så man får jobba med räsen en del
Om du trodde att det låg någon prio på motorn så är  det i sista som man tänker på nu
Ps peter så rotade jag fram en växel kasset med täta drev till den röde (TS 66)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

43

Micke!
Som sagt 27-28/4 - vill stå jämte dig vid granen då!  ICQ/ag
Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

44 Senaste redigerad av MrPete (2013-03-05 23:12:30)

Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar ICQ/ab
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.

Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?

45

MrPete skrev:

Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar ICQ/ab
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.

Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?

Bilen skall användas  till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter  så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

46

PPRMicke skrev:
MrPete skrev:

Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar ICQ/ab
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.

Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?

Bilen skall användas  till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter  så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke

Med den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.

Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

47

Svwerker skrev:
PPRMicke skrev:
MrPete skrev:

Klart prio 1 måste vara att kunna köra bekvämt, du har ju en snurra i den som funkar ICQ/ab
Väghållning är nåt jag behöver prioritera sen känner jag, även bromsar.

Jaså, tätstegad låda, vad ska du med det till i 66:an? Är det inte bättre med långa växlar i en gatbil? Eller menar att du ska byta slutväxel också att ettan blir mer användbar och varvet lägre på fyran?

Bilen skall användas  till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter  så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke

Med den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.

Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.  Default/lol

Men bekvämt om man kör 402 m. Då hinner man ta en kopp kaffe på fyran de sista 200 meterna!  ICQ/ag

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

48

Svwerker skrev:

Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.  Default/lol

Korta växlar är bara en kompensation för att man har trimmat för lite  ICQ/ad   Default/lol

Kul projekt Micke,det ska bli intressant att se vart det slutar/spårar ur  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

49

Onedecadelater skrev:
Svwerker skrev:
PPRMicke skrev:

Bilen skall användas  till lite av varje Långa växlar nej tack
Om man vill ha snabba riviga starter  så är det ganska bra med en tätlåda på 1-3 så med 1.04 och 4,12 i slut växel kommer den gå fint i 95kmt
/// Micke

Med den fyran och slutväxeln så går det bra även i 110-120.

Långa växlar är ett bra sätt att döda körglädjen i en trimmad bil.  Default/lol

Men bekvämt om man kör 402 m. Då hinner man ta en kopp kaffe på fyran de sista 200 meterna!  ICQ/ag

Därför har har jag bilen  Johan (åka o dricka kaffe ) (man karnske kan hänga av dig vid ett trafikljus)
Man vet inte hur länge Patte  ICQ/ab
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

50

Lite uppdat från söndagen
Fixat till vent munstycket
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000186.jpg
Så fixade till det sista med elen (tror jag)
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000191.jpg
Så rotade fram en ny medbringar till styrningen (NOS)
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000187.jpg
Monterad
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000189.jpg
Lite mera NOS prylar som monterades
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/vw/WP_000190.jpg
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke