Ja fast det beror ju på tjockleken på skivan?!
ja vill oxå ha plåt skylt
drog ett race å beställde innan dom bytte men har ju kommit fler bilar senn dess... nån som vet om de nytillverkas?
kul att du satsar på en varre! lycka till.
De nya skyltarna nu är ju i plåt;)
men "fel" typsnitt. men 1000x bättre än de olika plastskyltar som passerat.
sen kan man inte bara köpa ok till 240. finns minst 3 varianter ok genom åren på 240 och minst 3 olika tillverkare dessutom. inte en liknelse mellan ett ok från 75 och ett från 88-93 tex. ett tips är att kolla amazon eller 140 för solida skivor.
Så långt är jag med, tänkte mest på 240 -75/-76 sitter solida skivor på dom men amazon o 140 funkar säkert oxå.
på måndag kommer lönen!
, då far man till biltema å köper ett bak å ett framok från volvo 240 för å se villket som passar bäst!. bilder kommer 
Väntar med spänning på resultatet!!
nu har äntligen problemet med bromsarna löst sej!
.
det visade sej att tvåkolvsokena från tidigare modeller passar utan problem
det enda jag fick göra va att plugga igen två av utgångarna på huvud cylindern eftersom org oken har två slangar å dom äldre har bara en!
ytterligare en fördel med etta är att jag nu kan använda 14"fälgar villket inte gick förut! 
va ute å provkörde varren några kilometer i går å konstaterade att broms problemet från förra året kvarstår trots "nya" ok!
plockade isär huvudbromscylindern å upptäckte att den kärvar på ena kretsen, med lite tur så går det att fixa!
.
jobbar på att få den besiktad till vår mönstringen i lindesberg den 11 maj! 
va ute å provkörde varren några kilometer i går å konstaterade att broms problemet från förra året kvarstår trots "nya" ok!
plockade isär huvudbromscylindern å upptäckte att den kärvar på ena kretsen, med lite tur så går det att fixa!
.
.
Trevligt