Om det där är amatör renovering så ska jag nog sluta med
bilar helt och hållet!
. Fantastiskt projekt! Kul att
följa en så nogran och gedigen renovering!
Höjden ser perfekt ut, å jag hade missa en hel del tydligen men det ser riiiiiiiktigt bra ut.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
78 2013-08-07 10:46:45 Senaste redigerad av Jesse (2013-08-07 10:47:13)
Tack hörrni men allt ser ju bättre ut på bild!
Jag har försökt bygga bilen så seriöst jag bara kan men det är min första bilrenovering så det är inget proffsjobb men allt är ju relativt!
Pga. felleverans får jag inte i framrutan idag
som planerat men men.. Får hålla tummarna för snabb frakt!
Nu har jag fått i bakrutan och även huven sitter på plats!
Tyvärr dröjer framrutan pga. felleverans av kromlisterna, två stycken höger.. Har beställt nya som är på gång men det tar tid...
Tyckte färglagret på insidan av stötfångarna var lite klent så jag sprutade idag body och lackade sedan över med bilens färg, vart jättebra och förhoppningsvis sänker det ljudnivån från sprutet lite.
Monterade sedan ihop stötfångaren och installerade listerna baktill och sedan jonglerade jag upp den hela på bilen, inte superenkelt när man är ensam..

Nedre listen i bagagerummet åtgärdad (satt upp&ned) , har dragit ny el till bagagerumslampan och passat in förarsidans framskärm. nu sitter den där den skall! Inte alls perfekt men så bra jag förmår! Om jag berättade hur många timmar jag lagt ned på detta skulle jag nog bli inlagd..

Testmonterade även lite annat smått, får justera in horngallret lite bättre!

Nu tar jag time out för idag, åter till det imorgon em.
Inte mycket kvar nu 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Drömbil, snyggt!!!!
Bakifrån börjar det nu se bra ut!

Har haft fullt upp i helgen inför den kommande sonen!

Ska du ha barnstol i Porschen? 
Självklart!
Inte helt klar över hur jag skall få till det men det får bli vinterprojekt!

Världens snabbaste barnstol då,,,,,,,,,, 
Fan va bra de blir! Så snyggt, hoppas du får njuta mycket av bilen när den är klart, kan vara bra att ha något att koppla av med mellan alla blöjbyten och sömnlösa nätter kan jag lova!
Tackar så hemskt mycket ännu en gång, kul med påhejning!
Hoppas verkligen jag skall få njuta av bilen, ber till högre makter om att jag skall få köra många bil innan slask och snö i år!
Idag har jag fått lite gjort igen, monterat gummina mellan bakre stötfångare/kaross samt testmonterat blinkershus och horngaller samt lyktor, allt fungerar som det skall!

Fick även hem en sprillans tank som jag mattade ner och lade body på.

Resultatet

Jag har nu fått i ca 15 testmil i bilen och det känns helt ljuvligt! Visst är det mycket kvar men nu rullar det på så att säga..
Har ikväll börjat gå igenom saker inför besiktning, ställt in bromsljuskontakten och justerat handbromsen så den tar ordentligt. Luftade även bakre bromsarna en gång till, nöjd med resultatet!

Jag har ett litet släpande från bakbromsarna, inget de går varma av men ett irriterande ljud, tog loss klossarna och rengjorde dem från färgrester som var kvar eftersom jag lackade hela skivorna men problemet kvarstår, antagligen pressar inte fjädern tillbaka klossarna tillräckligt på framförallt höger sida där ljudet kommer ifrån. Kanske slits in efter ännu några mil, får se!

Tidigare idag var jag på besök hos SBP och fick ett blankt papper!

Nu skall här köras!
Bara att gratulera till en väl utförd renovering. 
Ali G
Grattis! Har följt din renovering här på Boxerville, och kan bara säga WOW!! Till en fantastisk resa du bjudit oss på 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
grattis!! kanonfint jobb!!!
Bra jobbat. skönt att belöningen kom nu så passande!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Grattis! Kul att se att projektet klart. Riktigt Fin bil.
Tackar tackar! Tajmingen var riktigt bra måste jag säga, härligt sensommarväder!
Träffade några andra luftkylda ikväll!

Helgen bjöd på pangväder och månag härliga mil!
Har en del fix att ta tag i, har monterat fel fjädrar i oken bak varför de inte släpper klossarna hela vägen tillbaka vilket resulterar i irriterande släpljud. Ingen fara för överhettning då de bara snuddar då och då men ljudet är inge roligt..
Styrväxeln vill inte heller fungera 100%, hade bara grovinställt denna och försökte i helgen finjustera den men centrum ligger fortfarande något fel(finns ett hack för centrum som styrningen återgår till) nu ligger detta någon grad fel vilket resulterar i något obehagligt rattande.
Höstbild!

Har fortsatt köra fastän jag nog borde skruva och ordna mer men det är svårt nu med vintern runt hörnet.. Var bla. på ett mycket trevligt garagebesök i veckan där något mycket speciellt håller på att ta form.

Var med om en lite tråkig händelse, en bil som stått framför mig på gatan hade fått med sig änden på mitt avgasrör och fortsatt gasa.. Detta resulterade i plåtskador på mittpanelen, där regskylten sitter och ljuddämparens två utgångsrör fick sig rejäla stukningar de också.. Ingen notis eller liknande lämnades och detta var precis utanför min port. Jaja, som tur är var det inget svårfixat. Mittpanelen riktas nu och lackas om i veckan, tills dess får jag köra raceversion, utan!
Körde ett par mil grusvägar idag i Norrtäljetrakten, jäklar vad kul bilen är på slingrigt, halt underlag! :twisted: Skall försöka få med mig en go pro kamera i framtiden så man har något att visa barnen i framtiden

Har också hunnit göra en stor beställning från USA på grejer som jag saknade, får se hur mycket jag hinner göra innan Tod, vår son anländer - Något att se fram emot, minst sagt!