Ok då ska vi se om vi kan avsluta monteringen av tygtrasan.

Då det ska sitta en kederlist i nederkanten baktill, så tillverkade jag en mall av en plåtbit.
och sen tejpade sedan runt hela nederkanten.

Sen var det bara att häfta fast kederlisten.

Efter det var det bara att spänna så mycket man orkade och nitade fast cab tyget.

Tog upp hål för bakrutan och nitade fast tyget i rutramen

Blev lite rynkigt i mitten :-(

Sov på det en natt och kom på att jag kunde lossa tyget och sträcka ut det i mitten.

Sen tillverkade jag specialverktyget för kromlistmontering efter ritningen i verkstadshandboken.
Och spikade fast kromlisterna som Fahlke hjälpte mig att ta hem från USA.

Jag hade ju försök montera kromlisten i bakrutan, så jag ställde undan rutan några veckor.
Men nu var jag tvungen att ta tag i det, det visade sig att började man på "raksträckan" så gick det att få dit kromlisten.

Detta var vad jag använde såpvatten specialtillverkade plåt bitar för att kunna vika upp gummilisten.
Sen en fru som kunde hålla emot på strategiska ställen.

Efter det petades in ett snöre i springan som skulle vikas över kanten på rutramen.

Detta är ett tvåmanna jobb också. Henrik kom över och fick dra i snöret, och jag puttade på från utsidan.

Så här blev det.

Deb "svarta" träbiten är den enda original biten som jag återanvände.
Hade ju köpt till lite extra innertakstyg som jag kontaktlimmade fast i kanterna.

Original skulle man dra fast träbiten, och sen vika över tyget men jag fuskade och drog i ett par långa skruvat med rostfria brickor.

Häftade fast resårbandet i ovankant först för att sen häftade fast det i botten.

Premiärturen blev till Kornettgården.
Efter det ramlade ju frugan ner för trappen

Efter ett par veckor Så jag fick åka ensam till Bug Run för den officiella premiären:

I söndags åkte vi till Bil och Bulle i Norrköping.

Sen blev det ett besök på Biltema.

På vägen hem blev det rabarberpaj i Norsholm.
Och allt rullade på perfekt, så vi ser fram mot sommaren sol eller reg kvittar ju nu ;-)
Lite summering: Tycker jag att taket blev bra NEJ, men jag kunde inte bättre så det är ju som det är.
Jag kan inte rekommendera de som sålde satsen den var en blandning mellan 56-63 med dålig passform, ska man vara snäll så är bakdelen 56 och framdelen 62-63 typ.
En riktig yrkesman hade säker klarat det bättre.
Vill passa på att tacka Nicklas och Fahlke samt som hjälpte mig med stöd och grejor till monteringen och Bil Och Marintextil som kantade cabben.
Och sist men inte minst så vill jag tacka alla er här som kommit med råd och då samt glada tillrop under alla år här på Boxerville.
Tusen tack grabbar och tjejer.
PS: Problemet med brytarna på vägen hem från Bug run var en Dålig Kondning som Folkabiten löste lätt åt mig.
Så nu har jag en kondning extra i handskfacket, fösta höll ju bara i tre fyra år ;-)
"ljushuvud"