Jahapp inte mycket verkstad här inte.

Jag drog ju igenom kabeln till hel och halvljuskontakten, tyvärr blev det lite mycket kabel över i bagageutrymmet.

Drog igenom allt, och det blev ju en bit kabel.

Kapade av en bit sen såg det bättre ut.

Och översidan ser ju bättre också.

Jag köpte en sats svarta mattor av TMI. skulle passa 56-67.
Det borde rest lite varningsflaggor.

OK den var gjord för en VW med fotstöd.

Sidobitarna såg inte helt OK ut heller.

Främre sidostyckena hade en snygg plastbit där golvvärmenskall komma ut.
Tyvärr sitter inte mitt hål där alls.
Så jag bröt ihop.

Och köpte bitum matta från Biltema och monterade på Ramtunneln, med hjälp av värmeblåsare (ett måste).

Tyvärr mätte jag lite fel så en springa uppstod!

Men jag petade i lite överblivet bitum, värmde på och tryckte till det med fingrarna (varmt!)

Sedan monterade jag gummimattan över ramröret, Jag kör med Gummimattor då jag bor på på en grusväg och drar in en massa grus/smuts i bilarna. Och nu blir det lätt att göra rent.

Fick klippa bort lite vid pedalenar och göra ett par jack för sätesskenorna.

Då TMI var uteslutet, så letade jag lite i bra och ha förrådet. och hittade denna matta.

Mattan är kantad med ett bommulsband, och då gick det upp ett liljeholmens....

Så jag åkte in till Bauhaus och köpte svart nålfiltsmatta, som jag kantade med svart bommulsband

När det var klar sydde jag nålfiltsmattan i gummimattan jag köpt.

Sen var det dags för kontaklim.

Karossen fick sig en omgång lim också.

Fick dit den rätt OK

Sen var det dags att måtta till sidobitarna.
Det var dags att beställa ett par hål. Jag hittadehos CSP, så dagarna för jul beställde jag ett par hål.
När beställningen var helt klar fick jag ett svarsmail där det stod att de hade julledigt fram till 7 januari !!!
Grejorna kom det 10 Januari, så det blev inte mycket gjort i julhelgen
Så jag började på ett hemligt projekt, som var så kul att VW'n hamnade långt bak i kön.

Men sonen kom över med sitt ypperligga dragsnöre i allafall.
Så vi tejpade ihop kablen med dragsnöret.

För några år sen drog jag in en ståltråd i röret , så dragsnöret sattes fast i ståltråden.

Efter lite dragande och matande dök elkabeln upp i bagageutrymmet.

Sen var det bara att plocka av tejpen, från kabeln.

Fick ju bensinstopp i höstas, och det visade sig bero på att bensinkranen droppläckte. Så en ny kran inköptes.
Jag monterade den nya kranen och sedan fyllde jag i femliter bensin, så nu står den under kontroll. För att se om den nya läcker, innan jag monterar den igen.

Just det Hålen dök ju upp efter ett tag.

Till slut hade jag måttat in var hålet skulle vara, och det var dags att limma fast mattsidan.

Blir ju skönt med värme på fötterna.

Så här kantade jag nålfiltsmattan, pressade kantbandet på mitten och nålade fast det på mattan.

Sen var det bara att sy igenom bandet och mattan, jag sydde en bit in så att sömmen gick igenom på undersdan av bandet också.

Så här blev min version av sidomattorna.

Gummimattorna till golvet saknade hål också. Så en gammal 10 hylsa slipades till, så den kunde användas som huggpipa.

Så tillslut var allt på plats.

Sidostyckena är ju fastspikade original, så jag provborrade för popnit på en lös bit. Och det funkade utan att trassla till det .

Nu hänger de nog kvar lika länge som originalgrejorna hoppas jag.
Tog en svart tuschpenna så värsta blänket försvann.

Baksätet monterades igen.

Därefter klämdes framstolarna på plats.

Happy Wife :-) Happy Life.

Obligatorisk provsittning.
Nu är det dags att börja koppla elsystemet, får se hur det går.
Har ju lite kvar på det hemliga projektet.
Håll inte andan....
"ljushuvud"