Blå är den men inget vitt tak
Typ 1 -68 såld
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Antal typ3 1500
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blå är den men inget vitt tak
jaha ok din bil låg inte långt efter den jag tänkte på nämligen ,trodde först det var samma 
Nej den är nog ganska okänd här på forumet haft samma ägare familj sen ny sen köpte jag den 2006 för att original renovera
så trevligt , den jag tänkte på låg på 82 tusen ,blå med vitt tak 
trevligt med fler varrar på vägen sen 
Jag vart erbjuden 50 000 kr av vw handlare för bilen som den står så priset på dessa värkar va påväg upp
På tisdag är det 20 år sedan min 65:a notch besiktades sista gången. Kommer inte ut på vägarna förrän den sista rosten (kanalerna) är fixad och mekaniken genomgången. Annars en otroligt trevlig vagn!
Det känns lite synd att jag inte har åkt i den ännu, men mycket är ändå gjort även om det mest känns som man plockat ner den och gjort den ful.

Denna är dock en sorglig historia. En Birkengrün L511 från 1964 som inte alls var dålig när den ställdes av 1974 när ägaren dog. Den hamnade på sin sons gård utomhus, och blev med åren sämre i det höga gräset. Med åren kom folk och köpte grejer från den, och till slut var den så dålig att man roade sig med att trycka ihop den med en lastmaskin. Efter det stod den uppe på en ännu sämre MG 1100 ADO 16 tills jag hämtade den. Nerkapad och skrotad av mig våren 2012. RIP BOC440. Finns dock inte med i registret.
de finns väl bara EN riktig notch cab, och det är väl den står på museumet i wolfsburg ?
En annan fundering som slår mig, hur är det med cab, av notch och ghian, hur många blev tillverkade, hur många finns kvar, och hur många replikor är gjorda? (OBS EJ takkapade notchar, utan rejält gjorda saker är det jag åsyftar)
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Antal typ3 1500
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.