Det är väl äldre VW, läs på http://www.uraltkaefer.de/ men man kan väl sammanfatta med att vanliga vw till 1957 dvs ovaler, splittar) samt bussar med split och karmannghior och liknande fram till tror jag 1967 kommer in... om jag nu minns rätt...
MEN och viktigt, man släpptes in på campingen med vilken bil som helst, så får man helt enkelt knalla in i stadskärnan som är helt tömd på allt annat än ovan. Jag tycker detta är helrätt tänkt!
Iom detta upplägg och att hela staden är vacker och sevärd i sig så tror jag att även icke vw-intresserade tycker att det är helt klart inga problem att sitta och fika, gå runt i staden och fördriva 1-2 dagar... Känslan var väldigt häftig tyckte jag, och man håller ju på och trilla baklänges när det står rader av hebmullers, splitcabbar... splittar i hundratal överallt...
Hur mycket grejjor som helst tillsalu. Det skulle inte förvåna mig om man kan knalla in tomhänt men med TJOCK plånbok och åka ut ur staden i en hopbyggd bil av delar man köpt... och en helt tom plånbok då... 
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)