Bra jobbat!!!!
Ser fram emot att följa kommande projekt...
Få se lite originallacksbilder nu 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw early bay -70
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bra jobbat!!!!
Ser fram emot att följa kommande projekt...
kommer bilder på det sen när den trätt fram över lite större ytor men det blir nog grymt 
Fasen så bra det blir! 
Bra jobbat... å bra fart ni har grabbs !
Snart lär man komma på studiebesök 

Vilket tempo och bra blir det! Vad är det för barndoor som det snackas om? 
Vad är det för barndoor som det snackas om?
Tråd kommer... sen.. nån gång.. blir gärna lätt hysteri kring BD så vi håller oss till bayen i denna tråd 
Snyggt jobbat. 
BRA BOYS!Ni håller det på en lagom nivå Ser ut att bli skitbra!Denna vill ja se total slammad och med hippie motiv på hela sidan till sommarn

Då har det hänt en del igen. Tanken har varit att köra med vitt tak och original velvet green på sidorna så när den ändå låg på sidan kom man åt taket bra. Provade med färgborttagning på den torrspruckna lacken och den visade sig lossna riktigt bra och originallacken var helt orörd under 

Titta så fint
Tippa ner den på hjulen igen och började med att byta ut frontskinnet som inte passade alls så det var egentligen ett onödigt köp, hade gått lika bra med vanlig slät plåt då vi fick kapa bort allt som hette pressningar och ändå passade den inte. Blev att snitta upp..
Gick tungt där ett tag när vi fått ner den på hjul och såg hur risig den var originalhög med solblekt rosa lack, såg ju inte allt för roligt ut.
Eftersom det lossnade så pass bra på taket var det bara att köra vidare på sidorna... men.. som med allt annat ska det ju såklart jävlas. Färgen som dessutom var 4 till antalet satt som berget på dom flesta ställen. Demian kom förbi när den såg ut såhär för tre dagar sedan och gav lite bra info så då tändes gnistan igen

..så Jonsson gick lös på färgen medan jag lappade ihop gamla lagningar..
finns tenn lite överallt på bussen så man får kapa stort för att kunna svetsa..

vänster innerskärm fram, riktigt slut

...och när man tittar upp från garagegolvet ser det ut såhär

finns några gamla krigsskador på den men vi kommer att bättra på dessa områden och behålla så mycket originalfärg som möjligt.
Kul projekt
Vad använde ni för färgborttagning?
Kommer bli kung detta grabbar !
Bra jobbat... 

Kul projekt
Vad använde ni för färgborttagning?
Biltemas färgborttagning, spackelspade och nylon slipduk (våtslip)
Ser ut att kunna bli riktigt trevligt! 
Kör hårt!
Ni är jätteduktiga grabbar! Riktigt imponerad!!
Gick tungt där ett tag när vi fått ner den på hjul och såg hur risig den var originalhög med solblekt rosa lack, såg ju inte allt för roligt ut.
Eftersom det lossnade så pass bra på taket var det bara att köra vidare på sidorna... men.. som med allt annat ska det ju såklart jävlas. Färgen som dessutom var 4 till antalet satt som berget på dom flesta ställen. Demian kom förbi när den såg ut såhär för tre dagar sedan och gav lite bra info så då tändes gnistan igen
Satan vilken skillnad det var på den sedan jag såg bussen. Den där kommer bli ruskigt bra.
Jag måste erkänna att även jag tyckte det såg lite tröstlöst ut då jag kom förbi
Det där gör ni bra. Jag tror att inte ens jag som är hård originallacksfanatiker skulle ha pallat med det. För färgen verkar ju sitta...
Härligt 
Grönt e skönt 
Härligt! 
Är det Dennis buss man skymtar på bilderna?
Grymt jobbat! Hur länge låter du färgbortagningen sitta innan du börjar skrapa?
Bra jobbat boys.....Kommer bli skitbra ju 
Kul att ni gillar det, har gått lite tungt ett tag som vi nämnde så alltid kul med positiv feedback
jockebostrom skrev:
Eftersom det lossnade så pass bra på taket var det bara att köra vidare på sidorna... men.. som med allt annat ska det ju såklart jävlas. Färgen som dessutom var 4 till antalet satt som berget på dom flesta ställen. Demian kom förbi när den såg ut såhär för tre dagar sedan och gav lite bra info så då tändes gnistan igenSatan vilken skillnad det var på den sedan jag såg bussen. Den där kommer bli ruskigt bra.
Jag måste erkänna att även jag tyckte det såg lite tröstlöst ut då jag kom förbi
Det där gör ni bra. Jag tror att inte ens jag som är hård originallacksfanatiker skulle ha pallat med det. För färgen verkar ju sitta...
Ja verkligen, Dennis har gjort ett hästjobb med lacken! Bra med att vara två så delar man upp arbetet och hjälper varandra. Blir lätt att man ger upp annars om man är själv. Nu kan vi peppa varandra 
Härligt!
Är det Dennis buss man skymtar på bilderna?
Japp, bra med motivationshöjare runtomkring
Grymt jobbat! Hur länge låter du färgbortagningen sitta innan du börjar skrapa?
Allt från någon timme till ett dygn, den biter inte i originallacken och verkar fungera bättre om det inte är för varmt i garaget. Funkar även något bättre om man först slipar lacken och sen kladdar på.
Allt från någon timme till ett dygn, den biter inte i originallacken och verkar fungera bättre om det inte är för varmt i garaget. Funkar även något bättre om man först slipar lacken och sen kladdar på.
Åfan så den biter inte på orginallacken alls. Då ska jag fan fortsätta med mitt försök hemma. Har stått still med det ett tag då frugans bubbla fått den lediga tid jag kunnat uppbringa. Tack för tipsen!
jockebostrom skrev:Allt från någon timme till ett dygn, den biter inte i originallacken och verkar fungera bättre om det inte är för varmt i garaget. Funkar även något bättre om man först slipar lacken och sen kladdar på.
Åfan så den biter inte på orginallacken alls. Då ska jag fan fortsätta med mitt försök hemma. Har stått still med det ett tag då frugans bubbla fått den lediga tid jag kunnat uppbringa. Tack för tipsen!
Inte vad jag märkt men lämnar inga garantier, har dock gjort detta på 3 bilar och alla har klarat org lacken.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw early bay -70
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.