Moro med ambulans!
Her er en tråd på vwnorge.no om en rask ambulans...:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1110.0.html
Blåste motoren sist høst :
Se hur Porsche'n blir parkerad...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Split Ambulansen
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Moro med ambulans!
Her er en tråd på vwnorge.no om en rask ambulans...:
Blåste motoren sist høst :
Se hur Porsche'n blir parkerad...
Dra på trissor! där snackar vi bygga bil! För mig har det tagit snart 1 år att byta motor o vxllåda så något sådant kan man bara drömma om.=)
Byter firma nästa vecka så det blir ingen semester förräns i december men då slår jag på stort.. semester till maj=)
Hejs gör du något ?? förutom tokjobbar och laddar inför vintersäsongen på lagg
??
Man kan säga att det går sakta. Jag är ute och kollar till den ibland=) Har köpt på mig en massa nya delar. går och funderar hur inredningen ska vara o lite sånt. Skynda långsamt är mitt motto=)
Skynda långsamt är mitt motto=)
Bra tänkt...
ser fram mot fortsättningen..!!
Då har man varit ute i garaget o pillat lite med bilen.
Har grubblat rätt mkt över dehär med irs men nu börjar det bli klarare o klarare.
Man är ju en fegis=) Har iaf kommit fram till att jag ska ha 160 till dropplisten och då borde det klara sig där fram med regält små däck.
Om jag har räknat rätt kommer det bli 15cm markfrigår ifrån växellådsbalken och det känns som ett bra mått=)
Svärden är bara upphängda i tänkta åkläget.
Liten bild ifrån min fritzel grop=)

Ser att vinterdäcken ligger på redan... blir det månne österike med bussen i vinter??
ser ut som jag får hemsöka dig vid lämpligt tillfälle... skall ju hämta pickup motorn också..... 
Fick ett sådant jäkla meksug efter jag hämtat ut ett tungt paket med massa godis i!
Efter som jag är så feg och ej vet riktigt vilken höjd bussen kommer att ha under resten av sin livstid så bestämde jag mig att inte svetsa dit irs fästena och pillade ihop en klammer istället.
Efter fästena va färdiga så började det komma fram ett litet hopp. Ska Doris få stå på egna hjul igen? det va trots allt ett år sedan sist.
Fick dit bromskittet men felade på att hjulbultarna Ej passade. verkar som det är 10mm gänga med lustig gängstigning så det får bli att köpa nya bultar men Doris verkar gilla pallbockar så det är väll ingen fara=)
Någon som kan veta vilka bultar det ska vara?
Ni får ursäkta bilderna men va sugen på lite böjda bilder. 

#Michaelth du är hjärtligt välkommen! Den väntar på dig=)
Liket rör sig
de e bra... snart dags för ny låda och större morot!!
Hmm kanske i morgon får c hur agendan e........ ser just att du också
äger en vw caddy GT-91--
Imrrn är det snickeri på schemat hos brorsan. så tyvärr går det ej imrrn.
Får börja med växellåda först iaf.=) Vill ha större bromsar och 2 krets innan motorn blir stor=)
och vi får försöka synka ledigheten... ql att se att du har lite på g../
Bättre bromsar e nog bra, i alla fall om man skall till bergiga trakter..
... Michael
Då har det hänt lite igen men ack så lite=)
Har ju inte haft så mycket att svetsa på denna bilen så jag började med att leta lite rost igen.
All tecktyl är nu nästan väck och jag hittade tillslut ett litet rosthål i ena domkraftsfästet.=) kul o svetsa=)
Va o hämtade en nyfixad växellåda av mr Herrlander(Ser riktigt fint ut!) alltid lika kul o köpa grejer=)
Det är synd om dig

Jamen bilden på lådan saknas ju
du fick mig att jobba lite i garaget i dag oxå
tack för det../ Michael
Glömde jag ett rosthål? jag skäms..........
Ja du borde skämmas henke!
Fick en ledig kväll och hann arbeta lite på bussen.
Börjat med att flytta upp min styrväxel men det tar ju sådan tid när man ej vet hur allt fungerar.
hade tänkt flytta upp den 3cm men vet ej om jag ska kapa väck 3cm på rattstången så ratten stannar på samma ställe.
Värt mödan tro? Behöver tips från alla veteraner!=)
Då ska du se åbäket jag har i källaren nu! 
Skicka en bild och teasa mig!=)
Balken som växeln sitter skruvad i flyttade jag upp till samma nivå som rambalkarna... Ca 45mm! Men du har golvet kvar och då kanske det blir lite trångt att svetsa... Jag fick även göra en upphöjning för styrarmen, bredvid gaspedalen...
Jag hade tänkt och flytta upp utan att göra någon åverkan på golvet. Har du kapat i din rattstång och kortat ner den?
Nej kortade aldrig! Satt klockrent efter höjning!
Det blev 30mm höjning på min. då testar jag att inte kapa min stång=)
Tror ni inte att jag tappade bort kilen som håller ratten. boooring!
Där är all gammal tecktyl väck. bara ny tecktyl som är kvar.(Mkt jobbig o få bort=)
ROST..... Ghia64 har slarvat=)
Här är höjningen färdigsvetsad.
Fanken mannen, man kan tro att du jobbar som svetsare
goood joob!
smidigt med smörjgrop vid dessa övningar.. e lite marigt att få ut rattstången annars... 
Lite har det hänt på bussen. Nästan allt e blästrat och lagt på lite färg.
Har kapat ner en utriggare och domkraftsfäste så det blir fram med blästern igen=)
Såhär fint är det nu efter 20h med bläster. Helt idiotiskt och göra detta själv med en hobbybläster. men trägen vinner sa den fattige.
Bra jobbat!!! 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Split Ambulansen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.