101

Jag köpte en ny kvarn till hemmet för ca 2 veckor sen.
Köpte en http://www.obhnordica.se/kaffekvarnar-7 … ID=PROD647

Funkar riktigt bra tycker jag, har iofs ingen annan erfarenhet så vad vet jag? ICQ/ab
men kaffet blir sjukt gott och det är väl huvudsaken? ICQ/ab

102

På jobbet så kör jag med Zoegas intenzzo.
1 rågad tesked kaffe rak ner i koppen och på med kokhett vatten från vattenkokarn. Rör om. Klart.
OBS.. Sump i botten av koppen så ta inte den sista slurken kaffe.  Default/lol

103 Senaste redigerad av kim_sv (2013-02-10 12:29:04)

Ska beställa mig några påsar kaffe, kul med något lite annorlunda.  ICQ/ab  Har en sån där manuell kvarn från Hario som j:son tipsar om, mkt nöjd med den så den rekommenderas. Dock bör man hålla sig till en typ av malning när man hittat rätt då det inte finns några tydliga markeringar på skruven..

104

Hallå på er! Nu är jag på benen igen och allt kaffe är packat och klart. Skickas från Dalom imorgon. Ursäkta för dröjsmålet, allihop!  ICQ/ac  MVH / Jonas

"Daddy Cool"

105

Tack för kaffet. ICQ/ab

106

Elefantbajs3000 skrev:

Tack för kaffet. ICQ/ab

X2!  ICQ/ag

http://i.imgur.com/j6gti1o.jpg

Skottade ur Zoegas-bönorna och slog i lite Gravrost, samt körde en blindkopp först för att få fram rätta bönorna till kvarnen.

Betyg: Int var det så dåligt, nog gick det att dricka! (enligt den Tornedalska betygskalan så är detta ett mycket högt betyg!)  ICQ/ag

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

107

ICQ/ag Vi tackar för den Tornedalska juryns utåtande! Och som sagt, sorry för att det tog lite extra tid med frakten den här gången.

"Daddy Cool"

108

Fick mitt kaffe idag också,tackar ICQ/ab

109

Tack för kaffet!  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

110

ett grönt paket landade i lådan idag tackar ICQ/ag

111

Kom ett litet paket till mig också tackar tackar.  nu ere påtår ICQ/ag

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

112

Citerar en av dom jag förmedlat från "riktigtkaffe".

kaffenörd skrev:

Ja jädrar anåda...

Det var verkligen gravrost! Ett par tre femton steg svartare än Skånerost, och en tiondels grad innan självantändning... Ujujuj...

Jag får nog laborera lite mer med Silvians pid och doseringen. Vi kanske har för mjukt vatten för den här tuffingen...

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

113

Då har även jag fått paketet! Tack så länge! Default/smile

114

Kul att ni verkar gilla! :-) j:son... eftersom jag har noll koll på de som handlat från "riktigt kaffe"... skulle du ha lust att ställa en fråga i tråden å mina vägnar och kolla om de som beställt därifrån verkligen fått sitt? Annars vill jag gärna att de hör av sig. Tack!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

115

Även jag har berikats med en leverans..nu blir det inget sova i helgen ICQ/ae  Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

116

goopher skrev:

Kul att ni verkar gilla! :-) j:son... eftersom jag har noll koll på de som handlat från "riktigt kaffe"... skulle du ha lust att ställa en fråga i tråden å mina vägnar och kolla om de som beställt därifrån verkligen fått sitt? Annars vill jag gärna att de hör av sig. Tack!  ICQ/ab

Jag tror jag får höra det om du missat någon.
Men jag fixar det. ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

117

Schyrrans, tackar! ICQ/ab

"Daddy Cool"

118

Kaffet har landat även på Vw-kusten.
Alla vänner och bekanta är barnsligt förtjusta i Gravrost..
Citat av en Corvette ägare " Vilken affär har du köpt det här i?? " ICQ/ag  ICQ/ag

119

Är tvungen att citera en annan av mina kaffenördbröder.

En annan kaffenörd skrev:

Jag kör fortfarande Gravrost.

Lite bekymrad över hur jag kommer att uppfatta de kaffesorter som jag tidigare hade som favoriter, när sista paketen Gravrost skärbränt sig igenom mina smaklökar. Kanske blir det som att försöka äta en bit sockerstinn 10-procentig mjölk(pulver)choklad efter att ha svullat 95-procentiga kolsvarta kakor...

Men det är ett drygt halvkilo kvar av aningslöshetens ljuva kolsvarthet, så who cares...  ICQ/af

120

Hörru j:son, jag har fortfarande problem med att tolka huruvida dina forumvänner faktiskt gillar kaffet eller inte ICQ/ab

"Daddy Cool"

121

Haha

122

Dom gillar det.
Dock lite tagna över mängden "jävlar anamma".  Default/lol

123

Lingvistiker är de också, minsann :-) Kul att de gillar grejerna. Det får väl bli en laddning till senare i år - allt jag rostat tog slut på en gång. Kom dock ihåg att behålla några paket själv den här gången ICQ/ab

"Daddy Cool"

124

Ska köra provsmak på Gravrost ikväll. är det gott så hoppas ja det kommer finns mer i framtiden Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

125

Men va'fan...... HUR har jag kunnat missa den här tråden?!?!? ICQ/ac

Är det fortfarande möjligt att beställa?
Minsta kvantitet?
Pris?

.

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89