Haha ja de har varit mycke nu ;p ska försöka ikväll 
52 2012-11-28 21:39:08 Senaste redigerad av hogge_ (2012-11-28 21:40:15)
Här kommer lite bilder, va inte direkt smidigt att slänga i taket, men inte direkt svårt heller.
Massa mättning, och bockning, ... 
53 2012-11-28 21:43:04 Senaste redigerad av hogge_ (2012-11-28 21:43:53)
mer bilder
hur laddar man upp bilder ?? 
Jag brukar använda www.forumbilder.se
Lägg upp, kopiera adress, klistra in.
OMG en röd ragtopp. Där blev de blött i brallan.
Bra jobbat.
Ragtop 60 No name
Blev faktiskt väldigt nöjd med de hela, har lite små fix kvar att göra. Såsom att böja till/värma den främre plast vingen, fixa innertaket. Sen är de bara invänta våren 
Snyggt, Johan! Ser att det finns fler bubblor i garaget 
Hehe ajjemen den vita är Simons han som var med på Max träffen. Sen den blåa är en 69a som är Hel Rutten ;p
Blir det knas med besiktningen? 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Inga dimmer med besiktning, redan kollat upp de 
Inga dimmer med besiktning, redan kollat upp de
De e väl bara att göra en regbesiktning så att man får med taklucka i regbeviset!!
Japp stämmer bra
min e nybesad precis innan ;p
Japp stämmer bra
min e nybesad precis innan ;p
Min rullar nästa sommar oxå. Får väl ta regbesiktning i samband med nästa besiktning.
Är inte säkert att dom säger något alls. Vet andra som monterat iof ett orginal soltak och besiktigat flera gånger utan att bilprovningen har reagerat.
67 2012-12-30 20:14:11 Senaste redigerad av hogge_ (2012-12-30 20:18:43)
Hallå alla i tomtestugerna.Har varit lite dött på mekarsidan då det är minusgrader i garget
men har hunnit justera soltaket lite, fått dig den främre vingen.

Taket är inte helt stängt på bilderna därav att de inte e helt spännt. 
Har börjat lite med innertaket men som sagt vad inte helt smidigt ell kul i kallgarage
Gott nytt vw år på er alla 
Det är samma här. Inte så kul med minus i garaget. Men igår och idag har det varit 5-6 plus så nu har jag oxå börjat pilla med innertaket.
har du någon bild där taket e helstängt!??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det är samma här. Inte så kul med minus i garaget. Men igår och idag har det varit 5-6 plus så nu har jag oxå börjat pilla med innertaket.
Hehe man får passa på när vädret tillåter
hur tänker du lösa innertaket?
Ja tänkte häfta upp innertaket i de plast fästena som sitter på org twingon sen bygga en snygg ram o ha runt på insidan. //Johan
har du någon bild där taket e helstängt!??
Den enda som finns e den sista bilden i lite äldre inlägg i denna tråden. Det är omöjligt att få 110% passform på ett sånt soltak då de egentligen e gjort för ett platt tak 
michaelth skrev:har du någon bild där taket e helstängt!??
Den enda som finns e den sista bilden i lite äldre inlägg i denna tråden. Det är omöjligt att få 110% passform på ett sånt soltak då de egentligen e gjort för ett platt tak
Om du kollar på sida 1 i denna tråden så e där en bild när mitt är helstängt.
dieselknackare skrev:Det är samma här. Inte så kul med minus i garaget. Men igår och idag har det varit 5-6 plus så nu har jag oxå börjat pilla med innertaket.
Ja tänkte häfta upp innertaket i de plast fästena som sitter på org twingon sen bygga en snygg ram o ha runt på insidan. //Johan
Jag har kapat till pinnarna som håller upp taket original så att dom passar mellan luckan och kanten där dom hänger i original. Ska försöka fästa tyget mot luckans kant på nåt snyggt vis. Om de går. 
Kommer bilder på de när d e klart.
Ja, då hade väl jag "tur" och fick förfrågan av en bekant.. Om jag ville köpa deras Twingo för 400:- för kopplingen hade rasat & dom skulle på jorden-runt resa dagen efter 

Så då hade man ju även takbiten som mall! (Har kvar mallen)
Även jag körde med plåt-nibbler...! Jävligt smidigt.

Och ja.... Jag är NÖJD! 

hogge_ skrev:dieselknackare skrev:Det är samma här. Inte så kul med minus i garaget. Men igår och idag har det varit 5-6 plus så nu har jag oxå börjat pilla med innertaket.
Ja tänkte häfta upp innertaket i de plast fästena som sitter på org twingon sen bygga en snygg ram o ha runt på insidan. //JohanJag har kapat till pinnarna som håller upp taket original så att dom passar mellan luckan och kanten där dom hänger i original. Ska försöka fästa tyget mot luckans kant på nåt snyggt vis. Om de går.
Kommer bilder på de när d e klart.
Blir kul o se när de blir klart
finns många sätt o göra bara svårt att avgöra vilken som e smidigast
hur pass lätt glider ditt soltak fram o tillbaka?