Mums!...Ibland undrar man verkligen vad det är för fel på en när man gillar sån`t här...Men så kommer man ju på att det har ett namn..VWHD!
Härliga bilder! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Barndoor
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Mums!...Ibland undrar man verkligen vad det är för fel på en när man gillar sån`t här...Men så kommer man ju på att det har ett namn..VWHD!
Härliga bilder! 
Några grejer skruvade vi av innan lyftet utifall den skulle vika ihop sig.

Ja då stod hon hemma på gården till glädje för grannar och kompisar som idiotförklarade mig över skrotet som jag dragit hem
och nu började man undra om det för huvud taget skulle gå att få ihop detta till en buss igen. Så mycket förstod jag att i min regi så skulle det inte hända, har inte dom kunskaperna. Så vad göra, ut med den på Blocket nån dåre måste ju ringa
Detta var alltså 2006 och jag kan ju berätta att rusningen uteblev, inte många som ringde/mailade på den och dom som hörde av sig skambjöd å det grövsta... Rätt som det var så ringde det en Engelsman, Chris (han är nog känd inom Barndoorvärlden) och ville köpa bussen. Snacka om trevlig kille och han bjöd bra om jag tog bort annonsen. Sagt och gjort han fick köpa bussen då ingen Svensk tyckte den var värd att bjuda på. Jag kan inte låta bli att undra vad som hänt om det var i år som jag hade hittat den.
Nån som kan ge sig på en gissning, vad skulle man få för den idag?
Äventyret var betalningen 
Ingen ide att gråta över spilld mjölk men du kan ju kolla lite i den här tråden:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=532885
Nej för sjutton här gråts det inget, reflekterar bara över hur svalt intresset var 2006 och nu verkar man ta reda på allt.
Tack för länken
//Morgan
Då var det dax för leverans. Han ville behålla träramen, klokt val

Hur gick det sen?? 
Ja den skeppades över till England i ett hopvikt paket enligt vad Chris sa till mig.
Ja detta är alltså Chris, en galen samlare och kanske handlare men eftersom ingen svensk var villig att bjuda så fick bussen lämna landet. Dock en mycket trevlig kille.
Kanske nån som känner igen honom

Lite kuriosa...
Killen som nyfiket tittar ut genom dörröppningen är Stefan på swedishmerch, firman som levererade t-shirtsen till Bad Camber 2011
Han i keps och skägg är "Stefan i Sura" Karman Ghia cab ägare.

Chris har http://www.musclebus.co.uk/ och har fram tills nyligen försett många svenska barndoorägare med grön plåt.
Ja den skeppades över till England i ett hopvikt paket enligt vad Chris sa till mig.
Ja detta är alltså Chris, en galen samlare och kanske handlare men eftersom ingen svensk var villig att bjuda så fick bussen lämna landet. Dock en mycket trevlig kille.
Kanske nån som känner igen honom.
Antingen så har han ficklampa eller banan i fickan. Eller så är han bara jätteglad över att ha fått tag på ett megaprojekt!!
En annan resa till Sverige var när de hämtade Kempesbussen och en lyx.
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. … gaffa+tape
Det ligger en del jobb bakom detta, men det ser kul ut 
precis vad jag tänkte....skaplig byxbula 
He he, såg det inte förens nu, borde kanske varit sensur på denna bild. 
Schysst bildserie.
Jag kommer ihåg den från blocket. Jag stod i valet och kvalet hurvida jag skulle handla, men jag hade just fått tag på en -53:a som reservdelsbil åt min lyx, så det fick räcka.
Schysst bildserie.
Jag kommer ihåg den från blocket. Jag stod i valet och kvalet hurvida jag skulle handla, men jag hade just fått tag på en -53:a som reservdelsbil åt min lyx, så det fick räcka.
Du har handlat annat av mig Demian, plåten runt dom bakre hörnfönstren.
//Morgan
Jodå, det har jag koll på. Du får väl fortsätta med bilder på den lyxen då
När du ändå är i gång, har du koll på vad som har hänt med resterna av barndoorlyxen som fanns någonstans i dina trakter. Den med nån radioreklam eller om det nu var nån mataffärsreklam, typ Ica, Vivo.
Chris hämtade en buss till några månader efter att han hämtat min som jag har för mig var en barndoorlyx i sämre (läs ej komplett) som Stefan, han på bilden ovan förmedlade. Ska kolla med honom om det är den Du nämner.
//Morgan
Hittade ni bilen norr om Fellingsbro ?
Låg det en dörr brevid en husvagn ? (vi hade ställd den där)
I så fall är det en buss polarn skulle bärga hem...
Den jag hittade stod söder om Arboga och den Stefan hittade stod i trakterna kring Hallstahammar och nån husvagn såg då inte jag röken av...
Jag vet att Stefan pratade med ägarinan (gubben hade dött) och som jag skriver i tråden så fick jag lov av bonden som äger både marken och bussen. Och detta var 2006 som sagt...
Ja och så var det lyxbussen som demian köpte rutramar av mig för några år sedan, det var inte en Barndoor och den står fortfarande i trakterna utanför Kolsva.
Det var dom tre bussar jag nämt i denna tråd och mitt samvete är rent...
Ingen fara, då finns det en likadan barndoor till i länet 
"Våran" är i likadant skick med taket separerat från resten och v-dörren bortagen av mig.
Detta gjorde vi för ett tag sedan, vi har bara inte hunnit hämta den från skogen...
Får väl försöka ta ett ryck med polarn beträffande bärgningen igen 
Den som Du har fönsterramarna ifrån står kvar i skogen utan tak, dörrar, golv ja typ allt. När vi hittade den så var den grymmt plundrad
![]()
Chris hämtade en buss till några månader efter att han hämtat min som jag har för mig var en barndoorlyx i sämre (läs ej komplett) som Stefan, han på bilden ovan förmedlade. Ska kolla med honom om det är den Du nämner.
//Morgan
Det kan inte vara så enkelt att det är den här bussen som jag länkade till du tänker på?
En annan resa till Sverige var när de hämtade Kempesbussen och en lyx.
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. … gaffa+tape

Jag tror inte det är den för om jag inte missminner mig så släpade Chris (med hjälp av Stefan) med sig både vinkelslip och elverk ut i skogen för att kapa på plats för den var för dålig och oklompett. Den blev nog hämtad våren 2007, tror jag
//Morgan
I dag var det dags att åka ut till dom där två bussarna som det började med en gång i tiden. Vi (Håkan "Belse" Blad och jag) skulle ut i skogen och leta rätt på dom där två bussarna som så småningom ledde fram till hittandet och bärgandet av denna Barndoor.
Ni vet hur det är när man hållit på ett tag med en hobby (i detta fall VW) köpte min första bil för 30 år sedan folk minns sådant allrahellst i en mindre stad.
Du som håller på med skrotbilar, min grannes kompis hund har en gammal bil ståendes, den är säkert väldigt gammal och väldigt värdefull, vill Du köpa den? Javisst och sen åker man och tittar på liket som visar sig vara en Ford Taunus eller liknande (inget fel idet men inte min kopp te).
Detta var ett sådant samtal, en kompis som är involverad i enduro var ute och cyklade mountinbike för att reka nya spår till träningsbanan när han såg två bussar ståendes mitt ute i skogen.
Vi åkte ut och titta på bussarna som stod i vad som en gång varit en lada (den hadde rasat samman över bussarna av ålderdom) Det var en panelbuss med pilar och en kombi... Vi tog oss till Bonden som ägde marken och undrade om det fanns någon möjlighet att få köpa dessa bussar. Det skulle inte vara några problem, om det nu fanns någon så tokig som ville ta reda på skrotet.
Och det är nu han säger att det minnsan står en buss till på hans ägor, vill ni åka och titta? Självklart ville vi det. Vi åkte några kilometer in i skogen, vek av på en skogsväg och sedan fick vi gå nån kilometer. Pulsen steg när vi såg den på håll och kompisen väste i munhålan: Det är en Barndoor...
Vi valde rätt dag, två tjockisar (sorry Håkan) på skogspromenad på en av sommarens varmaste dagar
Det blev lite svettigt, men den som söker den finner.
Bjuder på en sån däringa selfi som skall vara så modärnt. 
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Barndoor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.