Hej alla VW vänner,
Jag är absolut ingen expert men jag är däremot väldigt intresserad av gammelbilarna. Jag har för mig att Scania i Södertälje var den förste officielle VW importören i Sverige.Jag har hört att när dom första bilarna kom 1948 så var dom så dåligt lackade att vissa fick lackas om innan dom gick att sälja. Det lär har importerats några privata bilar till Sverige innan 1948 utav tex sjömen etc,men tyvärr så lär inte dessa vagnar finnas kvar. Min typ 60 1943,typ 60 1944 samt typ 51 1945 kom till Sverige 1994-97. Målet med 44'an är att den ska visas upp i Tyskland på Oldendorf träffen i sommar.
Mvh
Calle
Hej alla VW vänner,
Jag har träffat mannen som håller på och renoverar Kdf typ 60 1944 och jag tog lite bilder.
Varsågoda
Callemimosa
Fränt med kuggloggor!
Ali G
Stiligt!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Fy satan så nice, det bästa är ju folk som håller i på all hemlighet för att sen spränga ljudvallen på alla träffar
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Jättekul att se bilder på juvelen! (kan aldrig bli för många när det gäller så här tok unika vagnar) ;-)
Ser ju ut att bli en utmärkt renovering också!
Hatten av, Respekt!
Mvh/B
Hej alla VW vänner,
Här kommer lite bilder på 45,den är tillverkad November 1945 och den tjänsgjorde i den engelska armen.
Hälsningar
Callemimosa
runt hål i taket ? för taksökare eller antenn, original ?
Hej VWrob,
Alla riktigt tidiga Kdf bilar var förberedda för mittmonterad radioantenn. Tanken var att man skulle kunna ratta in Fuhrern & Co.
Mvh
Callemomosa
Riktigt trevligt!!
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Nån som har koll på en splitt i norduppland?
En arbetskollegas bekant ska ha en. Tidig enligt en annan.
Hej alla VW vänner,
Idag har jag hjälpt till med sänkningen av karossen på Kdf 44 bilen och jag fick lov av ägaren att lägga ut lite bilder,som ni kan se så är allting original inga donatorer ifrån 50-talet här inte och inget som göms bakom en massa spackel Jag vill gärna dela med mig av sådana här unika tilldragelser
Callemimosa önskar er alla en trevlig helg
Mera bilder
Det är ju bara sååååå grymt. Tack för du delar med dig av bilderna
en sån skulle man haft.. Grymt trevligt att vi får ta del av bilen också!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
ser ut som en underbart respektfull renovering, bra jobbat
Helhjärtat!! Underbart!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Så snyggt
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
94 2013-03-17 18:45:14 Senaste redigerad av gundt (2013-03-17 18:45:39)
Respekt! Kör hårt och lycka till!
Ahhhh härligt riktigt fint när han sparar på originallacken där det går respekt!!
Jädrar vad kul att få se bilder på juvelerna! Stor respekt att du delar med dig. Kan aldrig bli för mycket!
Hej alla glada
Det är verkligen kul att ni uppskattar bilderna på bilarna
Så här ser mätaren ut som ska sitta i bilen det är en typ60 mätare och allt är original.
Jag önskar alla VW vänner en trevlig påsk
Callemimosa
Hej alla VW vänner,
Här kommer lite nya bilder,Tyskland nästa
Callemimosa
ojojojoj! rysningar
Ahh härligt, najs
Den hastighetsmätarpodden har jag sett förr