526

Det enda försäkringsbolag bryr sig om är att tjäna pengar. Och får det för sig att man kan dra ner på sina utgifter.
Så kommer de att göra det.

På Hot Rod sidan har Polisen fått upp ögonen efter alla tidningsreportage.
Och nu brukar Länstrafikgruppen stå utanför de större träffarna och ta in 40 hästars 32'a Fordar, med SBC motorer.
Många regbesiktningar blir det,

Jag säger inte att VW svängen kommer att gå samma väg.

Men det är ju bra att veta spelreglerna.

"ljushuvud"

527

Mr 56 skrev:

Det enda försäkringsbolag bryr sig om är att tjäna pengar. Och får det för sig att man kan dra ner på sina utgifter.
Så kommer de att göra det.

På Hot Rod sidan har Polisen fått upp ögonen efter alla tidningsreportage.
Och nu brukar Länstrafikgruppen stå utanför de större träffarna och ta in 40 hästars 32'a Fordar, med SBC motorer.
Många regbesiktningar blir det,

Jag säger inte att VW svängen kommer att gå samma väg.

Men det är ju bra att veta spelreglerna.

"Det enda försäkringsbolag bryr sig om är att tjäna pengar".
De försäkringsbolag som enbart bryr sig om att tjäna pengar kommer inte att finnas kvar framöver. Det är lika begåvat som att påstå att
"Det enda ; bilmekaniker,sopåkare, elektriker, byggnadsfirmor,banker, bensinstationer, mataffärer ete etc bryr sig om, är att tjäna pengar"  De säljer en produkt, om den är tillräckligt bra jämfört med konkurrenter, säljs den.

Försäkringsbolag tar betalt för en risk "att något skall hända"  Om man har försäkrat sig mot risken får man ersättning, annars inte. Styrs av villkor. eftersom vi alla betalar till försäkringsbolagen vill vi att de betalar ut när någon har rätt till ersättning, men att de också låter bli att betala ut om någon  Inte har rätt till ersättning.

Tycker du att det är rätt att de som sätter i en porschesexa i en splitbuss och varken omregar den eller berättar om detta för försäkringsbolaget, att de skall betala samma pris som en som kör med 34 hk. Och att de även skall få ut en porschesexa i ersättning om den blir stulen ?  Vill du med din originalbil vara med o betala det ?

Så.. mitt råd är. Berätta för ditt försäkringsbolag vad som är gjort. be att dom skriver in det i försäkringsbrevet.

ICQ/af

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

528 Senaste redigerad av Demian (2016-01-12 00:04:52)

MattsR skrev:

Tycker du att det är rätt att de som sätter i en porschesexa i en splitbuss och varken omregar den eller berättar om detta för försäkringsbolaget, att de skall betala samma pris som en som kör med 34 hk. Och att de även skall få ut en porschesexa i ersättning om den blir stulen ?  Vill du med din originalbil vara med o betala det ?

Så.. mitt råd är. Berätta för ditt försäkringsbolag vad som är gjort. be att dom skriver in det i försäkringsbrevet.

ICQ/af

Jag kontaktade Trygg Hansa för nått år sedan och frågade just om man kan göra en värdering före, så att man undviker tjafs vid en skada.
Men det var dom inte intresserade av.

Likaså bryr dom sig inte om du har en nyrenoverad dyr motor, eller äkta BRM fälgar på bilen, kör patinerat eller nylackat.

Alla veteranbilar som är försäkrade hos Trygg Hansa är försäkrade till ett värde av 100 000:-

Anser du att bilen är värd mer än 100 000:- måste du själv ta upp det med bolaget. Jag höjde upp värdet till 300 000:- och fick då betala ca 400:- till per år i försäkringspremie.

Det innebär inte att du får 300 000:- om bilen brinner upp eller att den blir stulen. Dom tar ställning till värdet på bilen då olyckan är framme.

Det här med att skriva saker i försäkringsbrevet är nog mer om man har MHRF och dyl, skulle jag tro.

Ser man det på ett annat sätt, så borde ju en sunkig bay med Volvomotor få betala mindre premie än en fin bruksbay. Men just på Trygg Hansa verkar det inte funka så.

Men jag kan förstås fattat fel   ICQ/ab

529

Demian skrev:

Det var en odramatisk resa hem. Då vi kom in i Tyskland började vi fundera på att hitta ett hotell. Vi visste att ett gäng svenskar hade bott på ett bra hotell som hade bra parkeringar. Vi försökte få tag på dom andra för att höra vilket hotell det var, men fick inte tag på dom, så jag tog första bästa på Hotels.com.

Vi slog in det på GPS:en och började åka. Då vi svängde av autobahn kände vi genast igen oss. Vi passerade en mack där vi ett år tidigare hade stannat då vi var påväg hem från Belgien och Bug In. Där hade Martins ( Fo eldarc) slang till oljekylaren gått sönder och han fick byta på macken.

http://i58.tinypic.com/2d80ugy.jpg

Det var första roliga sammanträffandet. Det är ju en del vägar och avfarter då man kryssar genom tyskland.

Vi hittade tillslut till hotellet. Det var ett äldre hotell som drevs av en äldre tysk gentlemen. Han hade drivit det sen tidigt -70tal och han själv  var nog en bra bit över 70år gammal.

Då vi satt och åt kom personalen fram och undrade om vi hade varit på nån vw träff. Då vi berättade det, så berättade dom att dom hade haft ett gäng svenskar där några dagar tidigare som hade åkt luftkylda VW:s. Det visade sig att vi prickat in det hotellet vi hade letat. Det var sammanträffande 2. Helt sjukt egentligen. Jag slog igång GPS:en och slog in hotell. Bara på en radie på 2 mil fanns det 30 hotell och det här kunde i princip legat varsomhelst efter vägen genom Tyskland.

Det var alltså i Wildeshausen som Martins oljekylekylare gick sönder och det var där vi svängde av på måfå året efter utan att veta att det var samma ställe. Och där en karavan med svenskar bott veckan innan.

Idag hittade jag ett kvitto från vår Vanfestresa 2007. Det visade sig att vi även hade bott i den staden då. Jag hittade ett kvitto från Hotel am Radhaus i Wildeshausen.

Lite sjukt. Den lilla staden verkar ha en dragningskraft till bussburna svenskar ICQ/ab

Vi åkte T3 Mulitvan med Johnny från Motala. Resten i bussen var MickeP, Peter, Markus Colling och jag. Och Mogge åkte med hem.
I Danmark gick fläktremmen av, så vi blev försenade till hotellet. Vi fick väcka upp den typ 70 årige hotellägaren mitt i natten.

530

Ledsen att dra upp det,, men har du haft tid/lust att fixa denna?? ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

531

Den här före och efter bilden kom jag på att jag hade, letade reda på när den nya ägaren till pickisen undrade om jag hade nån bild på den  ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1568185.jpg