Grattis till lyckad besiktning, om man får tro rykten
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis till lyckad besiktning, om man får tro rykten
Coolt! grymt jobbat!!
Bra jobbat D, grattis som fan
bra dag för demian!! bra dag för barndoorsverige!!grattis demian!! bra jobbat!
Härligt att höra! Otroligt bra jobbat Demian! 
Grattis!!
Är mkt avis på tempot och viljan du haft för att klara av detta!
Ska bli kul och se denna live, grattis 
Grattis. Nu vill vi bara ha en bild på bd'n i besiktningshallen också. 
Så jäkla grymt jobbat!!
Tackar! Tackar!
Ja, nu känns det bra. En besiktad barndoor med blankt papper till maj 2015
Det är lite overkligt. Min plan var ju att med nöd och näppe ta mig igenom regbesiktningen.
Jag har alltså kört på extra hårt dom senaste dagarna. Jag tänkte byta motor/låda och spindlar innan bes, men valde att prova med prylarna som satt på.
Vid 9 imorse var det dags för både Masen och mig att åka in i hallen. Jag kom igenom regbes, men då det var nått strul med datasystemet, så kunde inte jag boka nån vanlig besiktning utan fick åka därifrån 1,5 timmar senare.
Men jag var ju ändå nöjd över en godkänd regbes. Fast strax efter 14 ringer besiktingsmannen och undrar om jag kan komma in om 40min. Jag stressmekade dit tutan och åkte iväg till Falun igen. Jag kom 4 min sent, men blev insläppt. Väl inne så tog pinsamt nog batteriet slut, så vi fick knuffa igång den och besiktningsmannen avslutade provturen med att köra upp min buss på biltrailern
Nåväl, blankt papper för första gången i mitt liv!!
Här är lite bilder sedan senaste uppdateringen.
Jag fick hjälp att tippa upp den på sida. Det är ju så mycket lättare att jobba då.
Nästan helt plåtrent.

Jag passade på att köra bort underredsmassan i hjulhusen med en lufthammare.

Sedan blev det epoxi som grund och efter det så sprutade jag på primergrå färg. Jag fick nästan 1 liter primergrå av Masen. Tackar!!

Sedan så lånade jag dörrarna från lyxbussen.

Fast forward, så är vi utanför besiktningshallen.

Och beviset!!

Grattis och som vanligt grymt jobbat
Helt galet!!! Grattis 
Ni är fan helt galna.....
Sjukt bra jobbat 
Hugg tag i lyxbussen och ghian nu när du har ångan uppe, så har du klart båda till årsskiftet 
Snyggt jobbat!! ett välförkänt GRATTIS !!! 
Två barndoors , samma dag, helt galet, hatten av, stenhårt
Snyggt jobbat och grattis till en lyckad dag!
.
Men visst är det lite jobbigt att Masens buss redan är sänkt och inte din ;-)
?
Men alltså du är inte verklig 
Applåder i massor, snyggt jobb och resultat!
Tackar!
Jo, visst skulle man ha fortsatt med lyxen iallafall
Men det här är inte klart än, Helsing. Det ska sänkas, byta spindlar, det ska bytas motor/låda, byggas inredning, lackas invändigt/utvändigt och jag har det här veckan på mig och efter det har jag bara två helger ledigt innan Hessisch .Övrig tid ligger jag borta på jobb, så det blir tight 
Jo det hade jag räknat ut med röven redan men jag kände mej tvungen då du sällan ses i en osänkt buss... B-)
Igår kväll då jag gjorde första riktiga provturen, så tänkte jag ett tag att man skulle köra osänkt till Hessisch.
Jag kunde förstå hur Bengt kände sig då han tuffade runt i sin osänkta 51:a. Det kändes lite absurt. Det kändes som man gjorde en riktig kulturgärning genom att åka så original med bussen. Den osynkade lådan skrek rätt ut och reduceringsväxlarna bara maler.
Men jag kom snabbt på att det inte finns en möjlighet att den här drivlinan håller. Jag hade tur att den klarade provkörningen på besiktningen
Så nu åker det i moderna grejer....
galet! 
Oh roligt Gratulerar Demian !!! 

kul å se, starkt jobbat!
Helt fantastiskt.
Grattis!
Stort grattis! Riktigt skoj och vilket jobb! 
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.