Så idag var det upp till bevis om där var 10 hk till eller ej. Stack iväg på morgonen, strax innan Halmstad var där vägarbete på Nissastigen och det skulle även vara det på E6 där jag skulle förbi så jag tänkte att jag sticker en genväg o slipper båda vägarbetena. Svängde av, men va f... nu börjar laddlampan att lysa, inte bra
. På tomgång så slocknade den men när man drog på så tändes den. Av o kolla o hitta en kabel som inte va så hårt dragen men det hjälpte inte
hade inga instrumen med så det gick inte att kolla vad som va fel. Ringde Bengt Carlsson i Holm utanför Halmstad o frågade om jag kunde komma för jag ville inte bli stående nånstans, det gick bra att jag kom o jag hoppades innerligt att strömmen i batteriet skulle räcka. Väl där så satte han på en amperemeter o den laddade inte ett skit över tomgång, misstänkte att det var kollektorn som inte var rund utan den kastade ut kolen när det blev lite varv men även när vi tryckte på kolen så blev det samma sak
. Jag hade slängt med lite reservdelar innan jag åkte o bla ett laddrelä, bytte de o sen funkade den, pust
Anlände en timme för sent till Johannes, fick lite kaffe o lugna nerverna med
Första körningen blev det 30 kw vilket är ungefär 40 hk, målet var nått direkt
. Johannes tyckte att den nog gick lite magert så vi gick upp från 122,5 till 127,5 på huvudmunstyckena o fick en halv KW till. Nu ökade vi på förtändningen i några steg o tappade 0,3kw på toppen men fick 4,5 kw längre ner i varvtalsregistret, ungefär vid 80-100 km/h dvs mycket användbar effekt
. Efter ca 10 körningar på rullarna så kände jag mig nöjd. Ska försöka att hinna med att scanna utskrifterna från bromsningen ikväll.
Post's attachments![P8250001 [800x600].JPG, 112.8 kb, 800 x 600 P8250001 [800x600].JPG, 112.8 kb, 800 x 600](https://boxerville.se/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=1253&download=0)
P8250001 [800x600].JPG 112.8 kb, 245 downloads since 2011-08-25