26

Grymmesnyggt Bengt .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

27

Jag är grymt imponerad både över din kunskap och ork !

West Coast Volks
Attitude is everything !

28

Sondis skrev:

Jag är grymt imponerad både över din kunskap och ork !

Tjena här snackar vi avancerade grejor.
Jag sitter och grubblar över hur jag ska lösa mina insug..hmmmm. Man kanske skulle gjuta nya??
Här får det bli lite mer bonsmideri.
Jäkligt kul att se i alla fal ICQ/ag

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

29

Åååhhh.. Det är så man får tårna i ögonen. ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

30

Waouw!!
Du är en mästare Bengt!

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

31

Bengt H skrev:

Då jag jobbar med modeller, gjutning o formning så får jag väl gjuta upp insug som passar mig och kanske någon annan också ICQ/ab

Jag kan meddela att Andreas gick igång rejält på dina motorbyggen när vi var på besök förra helgen ICQ/ab . Han ska minsann bygga en Okrasa till ovalen menar han. Vad har du för planer för de första insugen som hade lite "sådär" finish?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

32

Skapligt! Nu vill man se mera ICQ/ab Bra jobbat!

33

Underbart!

34

Dessa insug blir definitivt årets kioskvältare. Skulle vilja boka upp mig på några set om det är möjligt. Bengt kan jag hämta några när vi åker till maikäfertreffen?

35

Verkligen imponerande!

36

Så grannt!

http://i450.photobucket.com/albums/qq223/imagetony48/Animations/Christmas%20and%20winter%20animations/Penguin-clapping-animation.gif

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

37

Tack för all uppskattning.

I gjuterivärlden är sånahär modeller inget speciellt, dom här är ganska enkla. Fram till för 10-15 årsen tillverkades alla modeller för hand som dessa, numera fräses det mesta fram med styrda maskiner men då fordras det att dom konstrureras o ritas  i datorn o inte med en enkel skiss på en vit spånplatta ICQ/ab . Eftersom jag fortfarande jobbar med hantverket var det inte så konstigt att göra dom.

Mats: när jag fick dom första från gjuteriet hade dom använt allderless för grov sand enligt mitt tycke så ytfinnishen var inget vidare, jag vill helst inte släppa ut något som jag inte är nöjd med så dom kommer att gå i smältan igen ICQ/ad , men jag kommer at gjuta fler så det ordnar sig.

Hasse: Ska försöka ordna något par till dess ICQ/ag

38

Så snyggt att jag saknar ord, men om jag hade haft en hatt på huvet just nu, så hade jag tagit av den!!

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

39

Mats W skrev:

Jag kan meddela att Andreas gick igång rejält på dina motorbyggen när vi var på besök förra helgen ICQ/ab . Han ska minsann bygga en Okrasa till ovalen menar han.

Riktigt roligt om man kan inspirera ungdommarna till lite gammeltrim ICQ/ag

40 Senaste redigerad av east (2011-04-05 11:32:40)

Håller med landelius vilken kioskvältare!
Bengt jag beställer ett par om du har över du får gärna numrera dom,Kommer säkert bli ett kult trim tillb om 200 år ICQ/ad

41

fruktansvärt snyggt!!!  trodde inte att de va mäjligt att göra något dyligt själv och som "privatperson"
är det Stora belopp det handlar om för själva Gjutningen när man väl kommit så långt att man lämnat iväg formarna?

Mycket imponerad!!!!

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!!

42

Grymt bra Bengt! Tar du beställningar? :-)

Alte Liebe rostet nicht!

43

Jo, dom som ev är intresserade av att köpa så är det bra att ni säger till, har inget pris på dom än men det kommer.....

44

nizekustoms skrev:

Grymt bra Bengt! Tar du beställningar? :-)

Kan bara hålla med, du får allt att se enkelt ut ICQ/ab
även jag är intressead av ett par,

45

Stabilt herr BH TUNING! Heja! Får nog ta mig ned till Hyltebruk snart känner jag... Den där crashboxen väntar ju.  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

46

Swampen skrev:

fruktansvärt snyggt!!!  trodde inte att de va mäjligt att göra något dyligt själv och som "privatperson"
är det Stora belopp det handlar om för själva Gjutningen när man väl kommit så långt att man lämnat iväg formarna?

Mycket imponerad!!!!

Nej själva gjutningen är väl inga stora belopp, dock lite beroende på hur modellerna ser ut och upplägget. Den stora biten är tidsåtgången för att tillverka modellutriústningen ICQ/ag

47

Robert K skrev:

Stabilt herr BH TUNING! Heja! Får nog ta mig ned till Hyltebruk snart känner jag... Den där crashboxen väntar ju.  ICQ/ab

Du är välkommen ICQ/ab

48

OK, Bengt jag pixar ett par insug då (Andreas har redan fixat gasare till dem ICQ/ad )!

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

49

Riktigt snyggt jobbat

50

grymt! ser fram mot färdigt resultat!  ICQ/ab

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!