251

MickeP skrev:

Tidningen låg i min brevlåda redan idag såg jag när jag kom hem ICQ/bq  ICQ/bq

Snyggt reportage!
Fränt och få ett fett kvitto på arbetsinsatsen  ICQ/ay

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

252

Ja, men var en överraskning. Hade ingen aning om detta. Peter som skrev det hela mumlade om att han hade något på G. Kul är det iallafall.
En anekdot, när vi fotade bilen på Skogskyrkogården höll Peter på en timme eller mer och jag började fundera på vad som skulle hända om det skulle komma folk och då kommer det ett gäng i svarta kläder och jag tänkte, inte bra. Här kommer folk folk från en begravning på väg mot gravsättningstället. Men vad händer, häftig bil säger en av begravningsgästerna. Får jag fota den frågande han. Självklart var svaret. Det var flera i gänget som log glatt.

253

MickeP skrev:

Ha ha en kille jag känner i Katrineholm. Läget ?

Läget är mycket bra....köpt mig en raggarbil från -47 och jobbar som fan med planering av Gasoline Swapmeet här i Katrineholm 7 Mars....

Stolt medlem av Das Auspuff

254

Trevligt, då kanske man ska dyka upp.
Jag hade en raggabil jag med ett tag en cheva stepside 66 med 454 under huven. Drog dock en jäkla massa soppa

255

MickeP skrev:

Trevligt, då kanske man ska dyka upp.
Jag hade en raggabil jag med ett tag en cheva stepside 66 med 454 under huven. Drog dock en jäkla massa soppa

Joru, min Ford F100 -54 med en 396:a i den var törstigare än törstigast! Hunden hoppade in under instrumentpanelen och lade sig på gaspedalen, det morret gjorde att han aldrig ville åka i den bilen mer...…….
VW är bäst ;-)

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

256

Hej Micke, måste fråga efter ha läst reportaget i Gasoline. Visst var det du som köpte en 1914cc byggd av JPM av mig för några år sedan?
Är det den motorn som är grunden till motorn som sitter i bussen.

Mvh Morgan Orb i Köping

257

Japp det var jag som köpte motorn. Men den sitter i min gröna 65:a

258

Aha på det viset. Går den bra (1914cc) ?

259

Den går kanon, har inte varit några problem med den motorn. Går som en klocka.

260

Hej Micke
Du nämnde att du hade en bra bilmeck som bara höll på med gammal bilar. Har du lust att delge mig den kontakten?
Tack på förhand, Michael