Har provlackat lite. Med lite vattenslip och polering så kommer de duga för mig 

Epoxy

Vw Bay DH 1970. http://www.garaget.org/?car=306139
Vw Bay Westy 1975. https://www.garaget.org/?car=422452
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW Bay DH 1970.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har provlackat lite. Med lite vattenslip och polering så kommer de duga för mig 

Epoxy

Ser riktigt bra ut! Blir sjukt inspirerad att få ordning på sin egen när man ser såna här renoveringar.
Bra jobbat johannes !
Vad är det för kulör ?

L50K
Iphone kamera så den ser lite ljus ut.
Nu blev man sugen på att få färdig allt annat 

Lackat lite mera.

Blir snyggt de där ! 
Vill också vara så långt gånget som du är med din !
Tänk va härligt !

Go kväll, skulle väldigt gärna vilka veta vad du använt för färg, märke, sort, spruta... mm mm
Ju mer info ju tacksammare , har lackat en del & du verkar ju fått bra resultat ..
Eller så kommer ja helt enkelt förbi me min bil då den endå ska va blå så kan du ta den av bara farten
din borde väll komma ut i sommar ?
Snyggt!
Tänk på bara om du nu lackat dörrarna liggandes, att de blir blankare än fasta karossen.
Men det kanske du inte gjort, såg ut så på första lackbilden bara.
Tackar. Visste faktiskt inte att det blir blankare om man har det liggande. Tror allt ska vattenslipas och poleras sen så hoppas att det hjälper för att få det så blankt det går
Färgen heter L50K
Det blir säkert jättebra ändå 
Men när man målar med sprutan ner vill det gärna stanna kvar mer material, å andra sidan lägger man aldrig några rinningar med det liggandes.
Tänkte mest på att om du vill ha upp samma yta på karossen så ta det lugnt, man vill gärna ha det så blankt det går, jag vet, men stående ytor får man vara lite mer försiktig.
Allt bara som tips och råd, inget nerklankande 
Kommer att bli en riktigt trevlig dh!
Bra med lite tips 
Härligt! Kommer bli grymt bra!
Kör en lite update här också. Har beställt en ny front från classic vw idag. Tänkte att det är lättare att byta än att försöka få någon fason på den som sitter där.
Lackerade bakre delen efter att jag vart nöjd med underarbetet. Får väll se imorn hur det ser ut när det härdat.

Jävla konstig bild men den är blå.

Fantastiskt ! 

satan så vacker färg!
Neptunblau L50K? 
Yes:) sen blir de L581 på tak å kofångare mm
Man blir ju faktiskt rätt då avis på din pickis
Grymt jobb!
Lämmarna är verkligen helt jätte kassa. Måste hitta andra. Någon som har? Speciellt baklämmen
Lämmarna är verkligen helt jätte kassa. Måste hitta andra. Någon som har? Speciellt baklämmen
Tycker lämmen som du lackat ser riktigt bra ut i alla fall... du ska se mina
hehe
Annars blir ju detta kanon ju !
Vilken front beställde du ? Jag har ju krockskadad front höger sida... men får se om jag byter nedre delen enbart &
försöker rikta så gott det får sen spackel.... ett jävla meck att byta hela fronten har jag fått höra..
..men det går nog 

Det är väldigt mycket små bucklor i lämmarna. Skit svårt att bli av med. 
Fronten är också krockad på min. Den va ju bara uppspacklad så det fanns inga andra alternativ än att byta hela. Får se var jag skarvar den någonstans.
Uppdaterar lite här. Är väldigt dålig på att göra det,
men det ger ju mer tid till garaget istället
Går lite mellan att meka med bussen och bubblan för att få allt klart inför Elmia. Får ju inte lägga bussen helt åt sidan för den ska va körbar om 2 månader
Lirkade dit motor/växellåda idag. Dock fick jag lära mig att man måste montera motorbalken innan avgassystemet.
Men det är la bara och göra om gör rätt
Ganska dammigt men man ser ju lite hur det kommer bli iaf 

Blir ju riktigt bra!
Hur är tanken åtkomlig i en dubbelhytt? Är det inifrån nån lastlucka?
När du ändå är igång, bränslefiltret sitter bättre vid tankens utlopp är vid förgasaren då det vid ev. läckage kan komma ner på förvärmningen/ljuddämparen.
Följer din tråd!
//Daniel
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW Bay DH 1970.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.