51

david skrev:
east skrev:

Lägesrapport från Garaget.

http://iloapp.easthill.se/data/_gallery//public/2/1296223188_resized.jpg?width=618&height=464
två kanon maskiner som spar många timmars jobb

Vart köper man Bernermaskinen?

Ska ni köpa privat eller genom företag?
Jag har nämligen en kompis som är säljare på Berner o jag ringde till han o han skulle kolla upp priserna.
Men han kunde nog sälja för en billigare peng  ICQ/ab
Tack för tipset!
Jag frågade om han inte hade en sådan liggandes man kunde få låna o det hade han.  ICQ/ab
Men kolla upp vad ni behöver så ber jag han kolla priserna!
Mvh johan

52

Vad heter "kloss" slipmaskinen igentligen för kloss slipmaskin lär den väll inte heta ICQ/ad
Får ta och åka hemtill honom o rensa hans lager på verktyg.

53

johan81 skrev:

Vad heter "kloss" slipmaskinen igentligen för kloss slipmaskin lär den väll inte heta ICQ/ad
Får ta och åka hemtill honom o rensa hans lager på verktyg.

om du säger "tryckluft driven Ocillernade långslip / planslip" så tror jag han vet vad du menar!  ICQ/ag

här är ett prisvärt alternativ till den som ola har (som kostar ca 3500 + moms?)
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … lipmaskin/ 629:- Ink moms.
den är mera långslagig, och lite "jobbigare" att hålla i och använda, men fungerar klockrent och får jobbet gjort! jag har använt denna maskin till 10 talet bilar / lackeringar och vet av 2 st lackerare som även dom använder denna maskin.
i allafall ett bra tips för den som inte kanske använder den dagligen.  ICQ/ab

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!!

54

Det ska bli spännande att se den live näst nästa helg.

Ja, den såg verkligen grön ut på bilderna.

55

Skumt att den ser grön ut på bilderna
Men det är volvo california vit (42)
Till ovannämda säljares försvar så såldes inte bussen till mig över en natt direkt ICQ/ab
utan mycket bearbetning från min sida krävdes.
Det tog faktiskt nån vecka innan affären var i land

56 Senaste redigerad av Michos Miche (2011-03-07 19:36:40)

Min mailadress är: micheriet (a) gmail punkt com

57

Det blir riktigt jäkla bra det här!

58

Fasen så fint det blev ! Är du hemma och vill ha ett besök om lördag förmiddag ? Jag åker ev förbi och tänkte då gärna kika in för ett studiebesök.

You´ll never know...

59

otroligt, vilket arbete!

60 Senaste redigerad av east (2011-03-08 11:43:10)

Hej helsing jag har inte tid nu på lördag men nästa helg skulle gå bra
om allt går i lås så kommer det ett gäng folkvagns tokiga ungdomar på besök då ICQ/ab

61

Folkvagnstokiga ungdomar... är det såna mellan 30 och 40 som har en barn- och frufri helg som åker runt i garage och dricker folköl och ljuger eller är det såna som åker eu-moppe, dricker redbull och har 20 år kvar till fru och barn... ICQ/ad

Vi får se om det passar nästa helg annars så tar vi det nån annan gång !

You´ll never know...

62

Hittade ingen snygg textstil att göra logga av, så jag återkommer imorgon när jag har hittat något jag känner mig nöjd med ICQ/ab

63

m.helsing skrev:

Folkvagnstokiga ungdomar... är det såna mellan 30 och 40 som har en barn- och frufri helg som åker runt i garage och dricker folköl och ljuger eller är det såna som åker eu-moppe, dricker redbull och har 20 år kvar till fru och barn... ICQ/ad

HAHAHAHAHA

JAG DÖR!!!!!

Default/lol  Default/lol  Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

64 Senaste redigerad av east (2011-03-08 11:46:23)

Nu har jag fått en lev med bromsok och nav material. Det blir att göra egna fram bromsar
kom över 4 kolvsok och 310mm skivor till ett bra pris naven blir med stora 5/205 delningen
tänkte beställa färdigt kitt från usa kostade ca 900-1000 dollar det kan väl man inte klaga på
men då frakten kostade 800-900dollar så var det bara att ge upp dom planerna
tar dom igen dåligt värde på dollarn på frakterna eller är det div miljö skatte tillägg?
HAHA ja du helsing kan få till dä du!
http://iloapp.easthill.se/data/_gallery//public/2/1299532520_resized.jpg?width=540&height=405

65

east skrev:

Nu har jag fått en lev med bromsok och nav material. Det blir att göra egna fram bromsar
kom över 4 kolvsok och 310mm skivor till ett bra pris naven blir med stora 5/205 delningen
tänkte beställa färdigt kitt från usa kostade ca 900-1000 dollar det kan väl man inte klaga på
men då frakten kostade 800-900dollar så var det bara att ge upp dom planerna
tar dom igen dåligt värde på dollarn på frakterna eller är det div miljö skatte tillägg?
HAHA ja du helsing kan få till dä du!
http://iloapp.easthill.se/data/_gallery//public/2/1299532520_resized.jpg?width=540&height=405

Med sådana jävlaranamma bromsar är det ju nästan synd att dölja dem bakom dina smoothie fälgar, jag tror du får sälja dem till mig istället  ICQ/ag

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

66

East: Riktigt grymt bygge och spännande tråd !! Det ska bli intressant att se hur du går till väga med skivbromskonverteringen, då jag ska göra nåt liknande på min buss också  ICQ/ab

Helsing: Hahaha den va bra !!  Default/lol   Nu gjorde du mig osäker på vilken kategori jag tillhör, under 30, dricker red bull men har fru och barn  ICQ/ag

67

Jadu franke vet bara i grova drag hur det ska vara.Lämpligast vore att
göra som kineserna kopiera nån annan rakt av ICQ/ab
Jag får hem en trumma i kväll som jag ska mäta av
brukar lösa sig när man börjar på roligt att du ska göra att eget kitt oxå

Vilken kategori tillhör man om man får hjärtklappning av red bull ICQ/ag  det måste va 40+de va?

68 Senaste redigerad av Franke (2011-03-09 11:50:44)

East: Då vet du mer än vad jag vet i alla fall  ICQ/ab
Jag har inte ens några hjullager eller trummor att mäta på än ,så om du har lust skulle jag bli väldigt glad om du vill dela med dig av yttermåtten på lagren när du vet lite mer hur naven ska se ut.
Problemet med att göra som kineserna är ju att det inte är så många i Sverige som har ett skivbromskit liggandes.
Men det är ju inga märkvärdiga grejer att tillverka och när det gäller att hitta lämpliga skivor så hittar du mått på dom flesta skivorna via Mecas hemsida .

När man är 40+ får man nog tagga ner med red bull, hört fler som fått hjärtklappning av det  ICQ/ab

69

Ja nu fick ni nåt att fundera på ... ICQ/ad  men huvudsaken är att man är "folkvagnstokig ungdom" oavsett ålder !

You´ll never know...

70

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/Hazet.jpg

Fuskade ihop en Hazet-buss i torka på idéer. Letar efter någon snygg textstil men har svårt att hitta någon. Det jag tänkte mig med den här bussen är texttypen. Är den bra eller vill du ha något rundare typ skrivstil? ICQ/ab Måste lära mig Photoshop känner jag, Paint är inge vidare om man inte bara ska klippa in enkla saker. Men jag jobbar på det! ICQ/ab

71

Det är rätt tråd. Jag och Ola som smider planer sins emellan ICQ/ab Och för att mina idéer ska bli bättre gör jag gärna lite olika saker för att det ska leda till något bra. I det här fallet en barndoorbuss som kan ge mig inspiration till hans kepsbuss under tiden jag letar en snygg font.

72 Senaste redigerad av east (2011-03-08 22:15:14)

Michos klura vidare du ingen panik tänkte mig skrivstil först
men det kan ju gå med rak stil också huvudsaken det ser gammalt ut.Frän HAZET buss föresten!

73

Jag ska prova både skrivstil och rak gammal, för en gammal buss måste ha gammal text. Kul uppdrag iallafall, ska leka med lite olika idéer. ICQ/ab

74

http://iloapp.easthill.se/data/_gallery//public/21/1299667133_resized.jpg?width=482&height=540

Med eller utan DeLux ?  ICQ/ab

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!!

75

supernice, blir en kanon vagn !!  ICQ/ab

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...