51

Sten vW skrev:

Attans att tiderna krockar, jag hade tänkt åka o hejja, men nu skall vi köra gamm-hoj i Hedemora (Hamre) på lördag.

Får skicka ut brorsan (Hans vW) o Bängt för att få en verbal rapport när du kommer hem.

Hals und Beinbruch!

Sten vW

I väntan på verbal rapport så kommer här en skriven och med tillhörande bilder  ICQ/ab

Det var fri startplats, dvs ställde man ut hojen till start tidigt så startar du längst fram.
Eftersom jag bara hunnit köra några timmar på den och hade som mål att få igång den och bara ta mig runt så ställde jag mig i de bakre startledet.
Starten skedde med motor igång på veteranklasserna, i motionsklasserna ska den vara avstängd.

Banan var vädigt hal och lerig och blev snabbt väldigt spårig eftersom det i torsdags kväll/natt dvs nåra timmar innan tävlingen så kom de rejält med regn, fanns dom som fastnade i djupa spår men jag hade turen att klara mig.
Körningen flöt på bra trots att hojen är väldigt fladdrig pga framgaffel glappet. Körde om fler å fler å hann köra 3 varv innan tiden var slut, kändes väl så där efteråt då jag velat köra 4 varv som veteranklasserna brukar hinna köra.

Den känslan hade jag i 30-40 minuter tills jag såg resultatet, dels hade ingen i min klass kört 4 varv på den svåra banan men framförallt så hade jag kommit 3a i klassen !!  ICQ/ag
Fan va skoj att komma på pallen i den första veteran tävlingen jag ställde upp i !!!

Å nästa tävling ställer jag mig längre fram i starten....  ICQ/af

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSC_0394_zps5eca20a1.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSC_0398_zpsf2d3c94d.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSC_0479_zpsf244cae0.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSC_0502_zpsa97df1bf.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSC_0512_zps86a72c3f.jpg

52

Sjukt imponerad trodde du skulle ha dom som nån museum-mc. så ser jag att du vågar använda och tillomed tävla med den ICQ/ag  Hatten av för dej Du ä BÄST

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

53

trekronor skrev:

Sjukt imponerad trodde du skulle ha dom som nån museum-mc. så ser jag att du vågar använda och tillomed tävla med den ICQ/ag  Hatten av för dej Du ä BÄST

Tackar!  ICQ/ag 
Klart den ska användas, fast ett par hojpolare tyckte också att den var för fin att köra å att den borde stå i vardagsrummet som prydnad..  ICQ/af
Får helt enkelt leta rätt på nån till gammal Husqvarna att renovera å bara ha....  Default/lol

54 Senaste redigerad av Scrooge (2013-08-14 15:13:49)

ICQ/ae
Du har ett pm

Post's attachments

hjul.jpg, 148.46 kb, 900 x 1200
hjul.jpg 148.46 kb, 353 downloads since 2013-08-09 

Hva 1.jpg, 144.43 kb, 1024 x 677
Hva 1.jpg 144.43 kb, 351 downloads since 2013-08-14 

Hva 2.jpg, 106.99 kb, 674 x 661
Hva 2.jpg 106.99 kb, 312 downloads since 2013-08-14 

Hva 3.jpg, 114.05 kb, 706 x 665
Hva 3.jpg 114.05 kb, 322 downloads since 2013-08-14 

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

55

Från senaste Race   ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSCN2712_zps53b4cb1c-1.jpg

Nu är framgaffeln inlämnad till en fjädrings expert som ska hjälpa mig att få ordning på den, lutar åt att jag kommer köra veteran på Ränneslättsloppet..  ICQ/ab

56

Hmmm  ICQ/af  Nån vintermånad som jag inte har så mycket att göra kan man ju alltid pyssla med de senaste köpet.  ICQ/ab
En Husqvarna Silverpil av ännu okänd årsmodell men lutar åt en -56a.
Förra ägaren köpte den av Bill Nilsson, världsmästare i cross -57 och -60  ICQ/af

http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/Husqvarna%20360/DSCN2713_zps66618a00.jpg

57

Nu har jag köpt en till...
Den här gången blev det en 250cc ifrån 1967  som jag och farsan var å hämtade i Vretstorp i fredags ICQ/af  ICQ/ag  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2936_zpsc1914016.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2939_zps3ff4341e.jpg

Fick med en massa extra bra å ha saker. Fick ett bakhjul också, men det ville visst inte vara med på bilden

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2894_zps4517b77c.jpg

Fräsch tank. Helt buckelfri, bara lite små rostprickar under lacken. Tur jag har kvar färg sen jag lackade de andra tankarna  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2871_zpsfe5ac48b.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2914_zpsade4b943.jpg

Lite småsprickor i sadeln

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2864_zps6f71be88.jpg

Luftfiltret har gjort sitt, ramlade sönder när jag tog i det

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2900_zps9b7d3b7d.jpg

Ett tjusigt rosa tändstift med en udda lösning på "tändhatt"

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2931_zpsad708cb4.jpg

Var tvungen att testa å polera lite påbakskärmen, kommer nog gå att få den blank å fin  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2922_zpsa6dc139b.jpg

Kicken saknades, dessvärre även kickdreven.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2877_zpsbd1b1495.jpg

Lånade kåpan från ett -64 250 objekt som farsan har ståendes. Chansen/risken att de kommer bilder här i tråden framöver är stora...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2928_zps09c815cc.jpg

Tyvärr så är bromsskölden bak trasig, så även där får -64an låna ut grejer ett tag tills jag får tag på en annan

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2863_zps9388616c.jpg

Har gjort rent tanken och förgasaren samt fyllt motorn med olja. Finns komp i motorn men fick ingen gnista, om det sen beror på en död tändspole eller bristen på tändhatt återstår att se.

58

Kul med nya projekt... men vw då??
Bakre drevlösningen ... är det hillbilly lösning eller??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

59

michaelth skrev:

Kul med nya projekt... men vw då??
Bakre drevlösningen ... är det hillbilly lösning eller??

Lugn bara lugn, hinner med VW också. Har inte tappat intresset för det  ICQ/ab Har faktiskt nyss uppdaterat pickup tråden.
Kommer inte göra så mycket med denna nu, lite småpyssel på jobb rasterna bara...
Drevlösningen är original, vet inte hur länge Husqvarna hade denna lösningen men den hängde med ett tag.

60

http://www.tradera.com/nos-tank-till-hu … _189901550

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

61

Tack för tipset  ICQ/ab

62 Senaste redigerad av lowang (2013-10-07 05:05:21)

Min polare Erik såg din 67:a som du hittade, blev grymt avis ICQ/ab
Han har fått ihop sin senaste nu:

Post's attachments

image.jpg, 329.51 kb, 1280 x 960
image.jpg 329.51 kb, 387 downloads since 2013-10-07 

image.jpg, 125.18 kb, 640 x 480
image.jpg 125.18 kb, 365 downloads since 2013-10-07 

image.jpg, 124.36 kb, 640 x 480
image.jpg 124.36 kb, 362 downloads since 2013-10-07 

Ät gul snö, det kan vara öl.

63

Jäklar vad snygg den blev! Vad är det för årsmodell?
Kan ju säga som så att jag är rätt avis på hans hojar.. ICQ/ab

Tog en gruppbild för nån vecka sedan när jag hade grävt fram farsans 250 -64  ICQ/af
Nästan en komplett hoj, bara ett par småsaker som försvunnit. Dessvärre är det ett par sprickor i blocket runt veven. Men de borde gå att svetsa....

Post's attachments

DSCN3036. - Kopia.JPG, 957.26 kb, 1642 x 1232
DSCN3036. - Kopia.JPG 957.26 kb, 856 downloads since 2013-10-08 

DSCN3038.JPG, 932.94 kb, 1642 x 1232
DSCN3038.JPG 932.94 kb, 377 downloads since 2013-10-08 

DSCN3044 - Kopia.JPG, 825.67 kb, 1642 x 1232
DSCN3044 - Kopia.JPG 825.67 kb, 382 downloads since 2013-10-08 

64 Senaste redigerad av lowang (2013-11-22 12:44:38)

Tror det är en 69:a

Har börjat på tanken på hans andra 69:a som har en special tävlingstank i alu
Var riktigt tråkiga fält så här har jag slipat och polerat upp dem, så där lagom vintagefinish, precis som det ska va ICQ/ab

Nästan färdig ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 76.45 kb, 640 x 480
image.jpg 76.45 kb, 352 downloads since 2013-11-20 

image.jpg, 81.48 kb, 640 x 480
image.jpg 81.48 kb, 366 downloads since 2013-11-20 

image.jpg, 67.26 kb, 640 x 480
image.jpg 67.26 kb, 347 downloads since 2013-11-22 

image.jpg, 68.37 kb, 640 x 480
image.jpg 68.37 kb, 326 downloads since 2013-11-22 

Ät gul snö, det kan vara öl.

65 Senaste redigerad av lowang (2013-12-06 14:19:46)

Och nu helt ihopsatt ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 381.9 kb, 1280 x 960
image.jpg 381.9 kb, 323 downloads since 2013-12-06 

Ät gul snö, det kan vara öl.

66

Snyggt jobbat, så jäkla snygga de är.
I många år har jag sagt att jag vill ha en Husqvara cross, inte för att jag vet vad jag skall ha den till, men en 60 talare av runt 60 talet hade passat i mitt garage. Så kan jag skicka iväg min ombyggda "stubbracer" av en Rödkvarna från 1950. men som vanligt räcker inte pengarna till allt..

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

67

Dom var fina!  ICQ/ab
Har han flera på G eller?

68

Ja, det beror på om du säljer något av dina objekt ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

69

lowang skrev:

Ja, det beror på om du säljer något av dina objekt ICQ/ab

Då har han ingenting på gång alltså....   ICQ/af  Inte kan man sälja heller...  ICQ/ab

70

Shit vad avis jag är, en gammal husky skulle sitta som en haksmäll. Bra jobbat!

71

Tackar, ja visst fan är dom snygga!!  ICQ/ab

72

Har kliat i fingrarna länge nu på att få börja på med -67an, å när jag körde fast lite med bubblan så passade jag på att börja lite smått med den  ICQ/ab

Som den stått sen jag köpte den

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2939_zps3ff4341e.jpg

Bakramen är modifierad till en -68 å nyare på den, om det är gjort för att kunna ha modernare utseende med den nyare sadeln eller om den är kraschad å modifierad för det vet jag inte.
Det jag vet är att jag vill ha den äldre sadeln på den  ICQ/ab

Bakramen var för kort och saknar fästbygel till sadeln

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2360_zps68854490.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2351_zps182e6c13.jpg

Bad en konstruktörs kompis om hjälp med att fixa en ritning på bygeln

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2350_zps6a2f321b.jpg

Sen fyllde jag ett rör med blästersand å värmde å böjde till det så det passade

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2359_zps97c95b3d.jpg

Rikta och svetsa ihop ramen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2368_zps715902c1.jpg

Å bygeln på plats  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2373_zps790969d5.jpg

Och stöden för sadeln är också på plats

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2383_zpsab2fe337.jpg

Det här bakhjulet fick jag med när jag köpte hojen, å det såg inte så roligt ut. Svartmålat för att dölja all rost som fanns...  Default/hmm
Bara å plocka isär  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2284_zps1634412c.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2313_zpsa7d02498.jpg

Efter lite polering blev det så här

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2313_zpsa5632806.jpg

Å fälgbanan blästrades med lite andra pryttlar å mojänger

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2425_zpsfda1d6b4.jpg

De stackars nedre styrlagret har nog inte sett fett sen de monterades första gången 1967....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2388_zps2cc6fe78.jpg

Men det var iaf lätt å göra rent....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2388_zpsb9de1f75.jpg

Ramen redo att skickas på blästring

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2391_zps99c134a5.jpg

Ihop med lite andra saker.
Styret köpte jag på Tradera, det var blästrat å nylackat å jag hade det säkert hemma i en vecka innan jag skickade det på blästring igen eftersom jag inte var riktigt nöjd med tidigare lackering  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2390_zps65743400.jpg

Å medans allt var på blästring så passade jag på att göra rent en massa småsaker

Styrfästen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2408_zpsd82bc8be.jpg

Gashandtaget från en gammal militärhoj fick en dos av färgborttagningsmedel på sig

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2459_zpse4716db2.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2459_zps489650e0.jpg

Bromshandtaget såg ut som fästet innan det blev polerat...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2469_zps8e4ad9a2.jpg

Ska man göra nåt kan man göra det rejält på direkten...  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2478_zps6e9a1d11.jpg

Luftfilter fästet

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2401_zpsaa8a9656.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2403_zps9952f59d.jpg

Det är enklare å tillverka nya brickor än å skicka de gamla på blästring, passade på att göra några extra när jag ändå höll på.
Brickorna sitter under skärmarna

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2415_zps037017bd.jpg

Blästrad  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2419_zps9099489f.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2423_zps523dae09.jpg

Hänger å väntar på att få lite pulverlack på sig..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2543_zps00d65ad4.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2542_zpscfec1a7a.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2544_zps7bb8baca.jpg

Fotpinnarna som jag tillverkade till förra hojen blev ju bra, så jag tog å tillverkade till den här också

Vässat plattjärn

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2505_zpsf0e092b9.jpg

Ritat på för att kapa lite

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2511_zps20af851a.jpg

Värmt å bockat

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2514_zpsb2c0b604.jpg

Å fastsvetsat på en passande urkapad profil

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2532_zps78c63708.jpg

Jepp, den är vass....  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2530_zpsfe4d2491.jpg

Blev ett par extra

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2533_zps39266107.jpg

Å i mellandagarna kunde jag hämta hem allt ifrån pulverlacken  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2594_zps8e1f28d7.jpg

Bakramen blev jäkligt bra  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2596_zps4ecabbff.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2609_zps0b5ecce2.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2607_zps61334e64.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2605_zps7bfe466d.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2600_zps2de6aa4e.jpg

Broms å gashandaget på de nylackade styret

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2616_zps666c056f.jpg

Det går åt några gummibrickor vid monteringen, å varför köpa när man väldigt lätt kan göra själv  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2620_zps5b80394d.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2621_zps3aa76bc6.jpg

En uppsättning ekrar fick sig en dos av autosol, lättare nu än sen...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2648_zps9a268cc5.jpg

Innan det här hjulet har jag enbart bytt ut en eller två ekrar, knappt tänkt tanken på att ekra själv.
Men man lär ju lära sig någon gång  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2650_zps49b4f249.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2654_zps558d5ffb.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2660_zps2b535349.jpg

Lite skillnad blev det allt  ICQ/ag  ICQ/af
Tog nån timme att göra, har inga lager ännu så jag vet ännu inte om jag måste finjustera det eller inte, men det var inte sista hjulet jag kommer ekra, har ju ett framhjul också....  ICQ/ae

Före

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2284_zps1634412c.jpg

Efter

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2656_zps6baec34e.jpg

Å eftersom det var under hjulledigheten jag gjorde allt detta så passade jag på att polera upp ett par hjul jag hade på lager...  ICQ/ad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2526_zpsc69dcab0.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2632_zpsdcf8304f.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/Husqvarna%20250%20-67/DSCN2639_zps0ed833d9.jpg

Nu är det bara att lacka tanken, klä om sadeln jag fått tag på, laga växellådan som funkar när motorn är av men inte går att få i växlar när den är igång å lite småpyssel kvar så är den färdig att köra med.....  ICQ/ae  ICQ/af  ICQ/ad

73

Superbt arbete på min ära!

Att inte kunna växla med motorn igång brukar på mina hojjar bero på draggande koppling, kanske är så här med?

S

74

Enormt arbete dom läggs ner, bra jobbat!

Ät gul snö, det kan vara öl.

75

Sten vW skrev:

Superbt arbete på min ära!

Att inte kunna växla med motorn igång brukar på mina hojjar bero på draggande koppling, kanske är så här med?

S

Tackar!  ICQ/ab

Jag hade hoppats att det var kopplingsbekymmer, men tror inte det. Jag testade å justera den på alla tänkbara sätt innan jag plockade isär hojen men till ingen nytta  ICQ/ac
Förra ägaren sa att han hört att ettan hoppade ur vid körning ibland, men jag får inte ens i ettan när motorn är igång, bara fjädrar tillbaka till friläge. Å försöker man lägga i tvåan så bara skorrar det, går inte att crossväxla ens, men med motorn avstäng så funkar växlarna å lägga i utan bekymmer....  Default/hmm  Knepigt

lowang skrev:

Enormt arbete dom läggs ner, bra jobbat!

Tackar, faktiskt inte så mycket jobb nerlagt ännu, började i mitten av december med den  ICQ/ab