1,676

Har tvn på med filmen too fast too furious... (kan inte vara ettan för den tror jag mig sett för ett antal år sen...) på i bakgrunden... snacka om fjantig story, men man ska ge dom att dom hittat så många pimpade bilar (om än riskokare och jänkare) och likaså pimpade brudar... Men ingen VW har jag iallafall sett än...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

1,677

Bestämde nyss med flickvännen att våran kommande jänta som kommer i mitten på feb, ska få heta folka i andra namn!! ICQ/ag

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,678

Coolt. En polare har en nu 17 årig flicka som heter Ghia i förstanamn.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,679

Smider planer på att försöka framställa några 356-delar som inte finns som reproduktion och dessutom verkar ganska enkla att göra... Det är tur att man har så sanslöst mycket tid till övers!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,680

Köpte en stock snus precis.
169:-, knox stark portion heter den.
Helt ok!

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,681

Ligger och slappar med några öl i magen och en bunt ölbiljetter i fickan... hur fan ska det här gå?  Default/hmm

1,682

Dricker 350 kubikare och skruvar osb!!!

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,683

lowang skrev:

Helt ok!

Har snusat knox sen i somras. Jag tänkte sluta, då var det kanske bra att gå över till nått billigt och mindre gott. Nu har jag börjat gilla det, så jag vet inte hur det ska sluta ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,684

lasslo skrev:
lowang skrev:

Helt ok!

Har snusat knox sen i somras. Jag tänkte sluta, då var det kanske bra att gå över till nått billigt och mindre gott. Nu har jag börjat gilla det, så jag vet inte hur det ska sluta ICQ/ab

Samma här, körde med Knox ett tag. Billigt och hyfsat ok. Nu är jag fri från nikotin sedan 10 oktober, gick över förväntan faktiskt. Bytte till tuggummi vid övergången, men det blev fanken dyrare än snus, så då fick jag försöka att sluta med det också.  ICQ/ab
Lycka till Lasse med att sluta, inget jag ångrar.

Bay -68. 2021cc med dubbla Weber (bromsad 6/10 till 144hk) och dragkrok.

1,685

Letar papper på en bil jag ska sälja!
Inte lätt bland alla pärmar med bilar ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

1,686

lasslo skrev:
lowang skrev:

Helt ok!

Jag har märkt att det går fetbort att försöka sluta medan jag går hemma, å andra sidan är det så gott när jag jobbar så det kan bli knivigt ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,687

Mogge skrev:

Letar papper på en bil jag ska sälja!
Inte lätt bland alla pärmar med bilar ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Soltakeren?

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

1,688

Thomas Å skrev:

Sippar på en julöl och känner mig glad för att jag inte har något gammalt renoveringsobjekt att bekymra mig för...     men, en vacker dag...   

så kanske det...     ICQ/af

Sippar på en hembrygd Porter och undrar varför jag överhuvud taget skrev som jag gjorde eftersom det naturligtvis var som att be om trubbel, men men, jag kan inte blicka bakåt längre...      Default/hmm

"Pimped by Nature"

1,689

Ska på olle's och avnjuta mat& öl i goda vänners lag (DASVW har fredags öl i kväll) en barndoms kompis sa en gång att öl är som godast i goda vänners sällskap, jag tror han har helt rätt ICQ/ab  ICQ/ab

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

1,690

Thomas Å skrev:
Thomas Å skrev:

Sippar på en julöl och känner mig glad för att jag inte har något gammalt renoveringsobjekt att bekymra mig för...     men, en vacker dag...   

så kanske det...     ICQ/af

Sippar på en hembrygd Porter och undrar varför jag överhuvud taget skrev som jag gjorde eftersom det naturligtvis var som att be om trubbel, men men, jag kan inte blicka bakåt längre...      Default/hmm

Stackars Thomas och dina I-landsproblem.....  ICQ/ad

You´ll never know...

1,691

Jag o grabben ligger i soffan o spelar på telefonerna och hoppas att strömmen kommer tillbaks!
Lite tradigt att ropa JAA! Var femte minut när strömmen blinkar till :-)

1,692

Patrik B. skrev:

Jag o grabben ligger i soffan o spelar på telefonerna och hoppas att strömmen kommer tillbaks!
Lite tradigt att ropa JAA! Var femte minut när strömmen blinkar till :-)

Åhå, det är därför ni har billigare el norröver?? ICQ/ad

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

1,693

Sitter och förbannar mitt "bredband"... körde Speedtest: nertankning 0,18 Mb/s uppladdning 0,43 Mb/s Default/yikes ...

Har felanmält 4 gånger det senaste halvåret och varit helt avskuren totalt cirka en månad ICQ/ad

Bredband via ADSL i Falkenbergs kommun SUUUUGER ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am

"Skaffa mobilt bredband" hör man då - jo, morsning Default/hmm Nedladdning mobilt vid min bostad: 0,04Mb/s ICQ/ae ...

http://mariekjerulf.blogg.se/images/2009/arg-gubbe_47690409.jpg

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

1,694

Sitter och kolla film med grabben som just fått vattkopper...

Men jag fick lämnat iväg ett block på arborrning i morse, så lite vw-relaterat blev det iaf i helgen ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,695

Bytte en bil mot en annan bil, VWrelaterat såklart.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

1,696

Äter kage och drickar choklad. Min dotter blir 3 år i dag. ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

1,697

Har just hällt fotogen i loppen på en nyinskaffad 25 hästare från maj 1953, och som inte varit någon bil sedan 1955, och därefter förvarad inomhus!! Default/yikes

Oskruvad som det verkar ännu så länge, och med matching numbers på alla hjälpaggregat oxå ICQ/ae

Tändstiften är enligt förre ägaren förmodligen de som satt i motorn då bilen levererades. Alltså en tidig oval mao. Bilen är dock sedan länge försvunnen.

Nu går jag in å häller nåt i mina lopp (oskruvad, alternativt lite lätt skruvad gubbe från juli 1954, med vad som det verkar original hjälpaggregat mm.) ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

1,698

Känd gås, efter lång dag i garaget...

1,699

Har just fixat igång den handpumpade vindrutespolaren på min -58 med lyckat resultat ICQ/ag

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

1,700

Fasen igår kom snön till halmstad. Suck, slaskigt å tradigt.
Fick köra 65km/h på E6 idag till jobbet. Men ploga, nej då...

Medlem i Halmstad Luftkühlers