1,376

Grattis Steffo !!!!!!!

70:a Cab, Gazzer, Variant

1,377

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Nyss hemkommen efter att ha avslutat lediga veckan... med att (efter skaunee) åka upp till Ånge å förbarma oss över en 1950 Limousine i gott patinerat skick... Sedan så for vi till nån jäla byhåla i norrland (där man skjuter ståkkhållmare i sank..) å hämta en bottenplatta till en 1950 Limousine, å sen for vi ut i skogen (för å avrättas trodde vii..) för å kolla på karosseriresterna efter samma vagn. Sen for vi söderöver till en Syncroexpert, som hade en enkelhyttsdiesel till påseende, sen for vi hem å sov i 3 timmar för att sedan (i morse) fara till Terrängaxel å köpa osynkade växellådor till VW, å sen for vi hem!!

Bilder utlovas ånyo ICQ/ad

Haha !Du hade tur nu som kom hem levande! ICQ/ab

1,378

Grattis Steffo

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,379

Nyss anmält mig till Novemberkåsan, spännande..!  ICQ/af

1,380

Hittade en oval hos min lokale lackare i helgen..  ICQ/ag  ICQ/ag

1,381

Slappar i soffan efter att puttat in en typ 1:a med fastrostade bromsar in i garaget  ICQ/ag

Glücklich, aber pleite!

1,382

Ska dra till verkstan nu och slipa lite på danskan.
Laddat mp3'n med Bob Marley. Så det blir nog en trevlig eftermiddag ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,383

Ny verkstad har jag hört?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,384

Försöker fortfarande smälta intrycken efter besöket hos Grängesbergs kufen idag... fan va bilar, skrot och delar  Default/yikes
Barndoor och 50:a bubbla fick det att rycka i brallan  ICQ/af

1,385

Har du varit hos GustaF?

1,386

Är allmänt j*vla jättebesviken!  ICQ/ac
Hade snokat reda på en split-högtakare som stått hos en gubbe i 20 år, ringde nyss för att komma och göra affär.
-"Du, den blev såld för 1 månad sedan"
Vad är oddsen liksom? Bilen har stått i så många år, så säljs den precis "framför näsan" på mig...
-"Men!", säger gubben, och börjar berätta om en bekants buss. En -64:a med dörrar på båda sidorna. I samma veva som gubben nämner detta börjar det kännas riktigt konstigt i byxorna och i ett försök till att inte låta alltför exalterad svarar jag lite småkyligt;
-Jaha, vad är det för nån konstig buss då?
Svaret jag får då är nästan värre än beskedet om att högtakaren var såld, -"Den bussen har han försökt blivit av med jättelänge, för ett tag sen kom det en engelsman som var på semester och köpte den.."
SUCK! Tänkte jag bara...

Vad har vi då lärt oss av detta? Jo, slå till så fort du kan!

Kan inte mycket...

1,387

25hpman skrev:

Ny verkstad har jag hört?

Hyr in mig hos Tobbe i deras lackbås ett tag. Varmt och gott ICQ/ab

Hur blir det med götet? Ska jag köra inom där på söndag?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,388

Nej behövs inte, jag ska köra dit på torsdag kväll. Var det mer än dörrsidor som du skulle ha?

1,389

25hpman skrev:

Har du varit hos GustaF?

jepp  ICQ/ag

1,390 Senaste redigerad av michaelth (2011-11-09 16:34:26)

jag läser nya Classic Motor som kom i brevlådan i morse..
en hel tidning om wolksvagen... muuums ICQ/ag

iofs prenumererar jag så dom säljs kanske inte riktigt än som "lösnummer"
måånga trevliga articklar!! jag kan tänka mig att flera av boxerwille medlemmarna har sina bilar med..
Det gäller bara att lyckas knyta ihop dom med namnen..
läsvärd  tycker jag... men man kan lika gärna läsa någon annan tidning ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,391

50split i Majonäsbussen
vwfan med -52 buss o -74:a westfalia
VwGoran i blå split pickis på BR-reportaget

bl.a.

1,392

Johan W skrev:

Har just läst en vw tidning med repotage på en viss grön buss med ölkyl ICQ/ad

Jasså den har kommit ut nu, jag konjunkturläste den medan den fortfarande var varm Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,393

Sitter på Landvetter på väg till Ö-vik. Har man otur så får man tid över imorgon och måste tillbringa några timmar i Tomas garage med lite VW mek och har man riktig otur så måste man dricka några öl med under tiden det mekas Default/lol

1,394

så måste man dricka några öl med under tiden det mekas

din stackare... ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,395

michaelth skrev:

så måste man dricka några öl med under tiden det mekas

din stackare... ICQ/ae

Ja vissa är det riktigt synd om........ Default/lol

1,396

michaelth skrev:

jag läser nya Classic Motor som kom i brevlådan i morse..
en hel tidning om wolksvagen... muuums ICQ/ag

iofs prenumererar jag så dom säljs kanske inte riktigt än som "lösnummer"
måånga trevliga articklar!! jag kan tänka mig att flera av boxerwille medlemmarna har sina bilar med..
Det gäller bara att lyckas knyta ihop dom med namnen..
läsvärd  tycker jag... men man kan lika gärna läsa någon annan tidning ICQ/ae

Se där va roligt.
Dom var på mig om reportage också, men det skulle vara till en julspecial.
Det kan ju inte varit den som kommit i november ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

1,397

Spenderade tre timmar i garaget i kväll, fick ingenting gjort, tänkte flytta ett skåp, inte ens det blev av ICQ/ad

1,398

Hmmm... igår ringde det en fransos som ville köpa varianten. Nu vet jag inte hur jag ska göra.  Default/hmm

1,399

25hpman skrev:

Hmmm... igår ringde det en fransos som ville köpa varianten. Nu vet jag inte hur jag ska göra.  Default/hmm

Jag har lösningen!!    ICQ/ag
du säljer den dyrt till snigelätaren och så skänker du alla typ3 skärmar osv som du samlat på dig till mig!   ICQ/ad

1,400

Nu har ju snigelätaren sett priset i annonsen, så det blir ju problem. Men skärmarna ingår inte. Jag får begravas med 10 NOS skärmar...  ICQ/ae