Självklart... sån är det jämt når man äntligen har semester 
Redbullen börjar avta, kaffedoften sprider sig i Emilssonska kappellet och strax slänger vi igång ett par dokumentärer om VW´s historia... Alltid lika kul. 
rs68 skrev:nizekustoms skrev:Å jag har precis fått en pilbuss...
Det låter intressant,ingen bild?
Måste hämta den först
Denna måste man komma och studera framöver 
804 2011-06-24 20:06:04 Senaste redigerad av kisavw (2011-06-24 20:06:38)
Blidde precis PRO writer !!!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Äntligen. 
Dottern börjare precis att spy och frugan som skall jobba imorgon 
Gav du sprit till henne?
Inte bra...
Bygger ihop ett par nya strålkastare till enkelhytten. Nu med konkava glas som det ska vara till bay
Sitter platta märkta Saturnus på nu.
Funderar om någon kan hjälpa mig att få igång bussen så att den går på alla 4 cylindrarna igen.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Gör mig redo för att åka till Peace and love!! 
Sitter och svär över utebliven lön och inställda planer på danmarktripp.
Sitter och svär över utebliven lön och inställda planer på danmarktripp.
Hade du uppdrag på SAAB ?
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
nizekustoms skrev:Sitter och svär över utebliven lön och inställda planer på danmarktripp.
Hade du uppdrag på SAAB ?
Ja precis... sicken skit!
Kom precis hem efter en heldag i garaget med lite positiva framgångar för en gångs skull, monterat vevhusventilationen och lyckats lokalisera oljeläckaget + varför den vibrerar när man kör iväg på ettan.
PS: Empis oljepluggar, akta er för dem! Håller inte tätt någonstans...
jobbar och sover denna vecka...åkt buss till och från jobbet alla fall 
Är sjukt trött på dessa telefonförsäljare som ringer till jobbet
Nu har dom börjat med att man ska betala för att säga upp något man inte beställt!!
Undrar hur sådana människor mår efter ett tag? Hur det än är så kommer ju verkligheten ikapp även sådana typer.....
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Är sjukt trött på dessa telefonförsäljare som ringer till jobbet
![]()
Nu har dom börjat med att man ska betala för att säga upp något man inte beställt!!
Undrar hur sådana människor mår efter ett tag? Hur det än är så kommer ju verkligheten ikapp även sådana typer.....
X2

Kom precis hem efter en heldag i garaget med lite positiva framgångar för en gångs skull, monterat vevhusventilationen och lyckats lokalisera oljeläckaget + varför den vibrerar när man kör iväg på ettan.
Vad var det för fel när den vibrerade? Bara nyfiken 
kanske för liten böj på kopplingsvajerhöljet...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Olzzon skrev:Kom precis hem efter en heldag i garaget med lite positiva framgångar för en gångs skull, monterat vevhusventilationen och lyckats lokalisera oljeläckaget + varför den vibrerar när man kör iväg på ettan.
Vad var det för fel när den vibrerade? Bara nyfiken
Jag bjuder; olja på lamellen.
Bygger ihop ett par nya strålkastare till enkelhytten. Nu med konkava glas som det ska vara till bay
Sitter platta märkta Saturnus på nu.
Faen jag har konvexa glas och trodde det var original.
Fast jag skulle hellre ha halogenlampor, i höstas kunde jag köra med helljuset på utan att medtrafikanterna störde sig på det.
Högg loss de små vinkeljärnen, samt behöll strålkastarna från en 75a EH jag skrotade för många år sen, men jag kan för allt i världen inte hitta dem! Annars vore en H4-konvertering gjord för länge sen.
Vad är det du gjort?
Skriver du för "Pensionärernas RiksOrganisation"? 
kee: Du behöver nog inte Typ 2-strålkastare. Ska inte säga säkert eftersom jag inte har monterat dem i bilen än. Men Typ 1 68 ---> använder jag. Blir väl en how-to när det är färdigt. Stämde inte riktigt med hur det var gjort med Saturnus-fästena och jag hade inte så mycket tid på mig sist jag donade, så jag återkommer någon annan dag när pickisen är hemma igen så får vi se 
Det här förutsätter att det är din bay vi pratar om
Annars borde väl det att gå och kombinera USA-strålkastare modell pre 67 Typ 1 med post 67-reflektorer och tillhörande prylar till splitbuss?
Åkte fram till torget en sväng som så många gånger förut (Nordens största) med 59an och tjötade lite med en kompis och spanade bilar..
90% åker volvo och 75% av dom åker Dieslar med uppställd pump till förbannelsens rand, kan tycka det är kaxigt ibland... men man ska inte behöva lukta traktor efter en kväll på torgparkeringen!
Blev dock nöjd och glad när en av Dieselpråmarna tömde sitt lass med fulla artonåringar som sedan berömde min bil! Det gör mycket för motivationen det!
Kanske har man väckt en "kanske ska köpa bubbla" tanke hos någon ikväll trots allt!