I helgen så hände det äntligen!!!
Demian kom ned ståndsmässigt i barndoor på lördagmorgonen och så pillade vi på med de sista arbetet för att få en körbar barndoor. Egentligen var det mest mysmek kvar men det tar tid det med. Jag tror vi var igång vid 9-tiden på lördagen och då hade jag hunnit fyllt på växellådsolja innan det.
Mest nervpirrande var det väl när den helt oprövade 126A industriarn skulle igång. Jag hade lyckats koppla två tändkablar fel men efter att vi hittat det felet hoppade den igång. Dock med ett obehagligt oväsen. Var det svänghjulet som skrapade i lådan?
Phew! Det var som tur var enklare än så... Fläkten skrapade i kåpan. Det var dock snabbt fixat...
Strax runt kl. 19 gjorde vi hjulinställning och sedan helt odramatisk så backade jag ut genom garaget...
Då kom frugan och pojken springande. Grabben ville så klart åka med och frugan bjöd på en puss och ett *grattis*!!
Så blev det sedan den första provturen. Först på grusväg och sedan ut på asfaltsväg. Jag var mycket positivt överraskad. Den kändes skön att köra och hanteringen var helt ok genom alla växlarna. Möjligtvis att jag trodde att skivbromskittet skulle kännas lite mer när man bromsade men det kan likaväl vara luft i systemet.
På det hela taget en suverrän känsla. Jag hade dock svårt att fatta vad som hände. Resten av helgen har jag varit helt väck. Trött som satan!
Det är först idag som jag fattar vad som egentligen hände...
Denna skroten:

Har blivit bil igen... Fy satan så gött!
Post's attachments
bdsisolen.jpg 407.55 kb, 187 downloads since 2014-05-05
Alte Liebe rostet nicht!