Ja fasen vilken bra idé. Lovar att jag någon gång skall köra ned till tvättplattan på Bugrun. Ställa mig bredvid en kameleontlackad golf med plyschinredning. Hoppa ur bussen i förd våtdräkt och sedan ta fram vax och putsduk och krypa in under barndooren och putsa 
276 2013-05-08 18:49:24 Senaste redigerad av nizekustoms (2013-05-08 18:50:32)

Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Jag skulle kunna betala för att få se dig och Anders på tvättplattan iförd våtdräkt 
GW.P
få se dig och Anders på tvättplattan iförd våtdräkt
hmm vilka böjelser det finns...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
få se dig och Anders på tvättplattan iförd våtdräkt
hmm vilka böjelser det finns...
Har du varit på BUGRUN någon gång?
Bland nakna finnar ,killar i bikini och stringtrosor m-m ,mm..... så skulle då jag tycka att två tokstollar
i våtdräkt som tvättar underredet på sina patinerade Barndoors vore kul att se!
GW.P
Då har man mött upp 25hp-mannen på en tom Ikea-parkering i Jönköping och plockat upp en motor till barndooren. En 126A som förhoppningsvis är schysst. Den kommer få börja sitt liv i barndooren tills det att 1955cc singelportarn är klar. Då åker 126a:n in i pickisen.
Härligt att det närmar sig ! Lerdala på lördag?
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Härligt att det närmar sig ! Lerdala på lördag?
Japp, Lerdala blir det. Ser ju att bli trevligt väder också. Du med?
Japp :-)
Oval-55 (släktbilen)
Det blev en hel del inspiration på Fanfest i helgen så jag gick ut i garaget när jag kom hem och rev av svänghjulet på 126:an som jag köpte av 25-hpmannen och förberedde för att hänga upp motorn i motorstödet. Nu hänger den där med lyfthjälp från svärfar. Nu skall jag försöka hinna med och riva av topparna och kolla statusen på cylindrar o.s.v. i veckan. Ev. åker två NOS-toppar på om inte det som sitter på redan är ok.
Detta blir barndoor motor 1.0 som regbesiktningen skall göras med. När sedan 1955cc:an är klar åker den in i barndooren.
Rev av ena toppen idag och en cylinder på den 126A som jag köpte av 25hp-mannen. Jag var bra spänd när jag tog av toppen för jag såg att det var en del olja i cylindrarna när jag kikade ned genom tändstiftshålen men det måtte vara någon omsorgsfull själ som snapsat i lite olja för att den inte skulle fastna...
Kikade man ned under kolven så såg det ut som att lyftare knappt var inkörda och kamnockarna såg fina ut och bäst av allt var väl när man kollade in i cylinderloppet
Den här maskinen borde kunna ha några tusental mil kvar att leva kan man tycka...
2017:(
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Efter att ha kommit hem från Hessich så har inspirationen infunnit sig igen...
Det gamla kaminhålet i taket har nu fått en plåtbit tillklipt och inpassad. Det roliga är att takplåten är från min 74:a bay från hålet där jag la in poptoppen. Recycling av äkta VW-plåt kan man säga
I går åkte jag dessutom till svärfar och lånade hans stora kompressor så att man kunde blästra lite smått och gott så som pedaler och styrstag. Nu är dessutom tank, framvagn och rattstång hos den lokala blästraren.
Små steg framåt men steg åt rätt håll i alla fall
Blästrat och grundat...
Hoppas se den på Bad Camber om det är möjligt? 
Hoppas se den på Bad Camber om det är möjligt?
Ska tyvärr iväg på annat hemligt uppdrag den helgen men det blir nog kul det med 
Hemliga uppdrag, nu blev man nyfiken 
Hemliga uppdrag, nu blev man nyfiken
En gammal barndomsvän ska få ring på fingret snart och vi ska jävlas lite med han den helgen... Hoppas han inte läser här 
Va fan, då kommer du inte upp hit 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
294 2013-07-08 19:12:37 Senaste redigerad av nizekustoms (2013-07-08 19:13:05)
Garaget fylls på med föredetta rostiga prylar... Måste dock komma på hur jag skall få tanken ren invändigt... Kuus, kanske ska vi syradoppa hela rasket?
Por15 är bra!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Tanken spänner du fast på en cementtombola och slänger i ett par nävar singel eller grus, det blir skinande rent från rost efter en stund.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Det blir ju inte många knop i garaget just nu då man ju är nybliven pappa men idag så hände det.
I dag lades det body i bakre hjulhusen och sedan är jag riktigt nöjd över att jag hittade ett vax som är helt transparent. Jag vill ju helst att det nylackade chassiet skall synas men att det skall finnas någon typ av rostskydd på chassiet. Så nu är det sprutat också och det blev riktigt bra tycker jag. Ytan blir så klart lite mattare men lite får man ju offra
Ursäkta reklamen i tråden men det kan ju vara ett bra tips för andra som vill ha något liknande.
Snyggt!
Oval-55 (släktbilen)
Långsamt så börjar jag sparka liv i detta projekt igen... Hösten börjar komma och då känns det mer legitimt att börja gömma sig i garaget. Jag har kännt att jag suttit fast lite det senaste i och med att jag behövt få isär det gamla växelförarlänkeriet. Det var totalt fastrostat och jag fick inte i sär det trots värme och andra små tricks.
Dessutom hade jag en noskon som skulle bearbetas i svarv för att anpassas för Concept 1:s noskonsadapter. Det var inget jag kunde göra hemma i garaget.
Men plötsligt blev det dags för älgjakt. Det var osedvanligt tråkig i år och jag hade tänkt vara med måndag - tisdag men jag tröttnade under tisdag förmiddag och stack hem och åkte förbi en granne som är pensionär men driver en mekanisk verkstad. Han var otroligt snabb så jag fick allt jag lämnade in dagen efter trots att han hade annat.
Nu lossnade det... Nu kunde växelförarstag byggas (jag behövde ju ändarna som hade rostat fast i bussningarna). Det byggdes 6 mm längre än standard för att Concept 1 adaptern flyttar lådan + motor bakåt 6 mm. Inte helt optimalt men det var det som jag hade köpt sedan tidigare. Nu finns det andra bättre adaptrar på marknaden.
Nybyggt bakre länkage:
Bearbetad noskon med adaptern:
Provmontering av hela paketet:
Och för första gången på 5 år kunde något svart och blankt monteras TILLBAKA på bussen. Tidigare har man ju bara skurit bort och lagat rost.

Dessutom är lådan som skall sättas i bussen snart redo för att skruvas i. Nu återstår att se hur det blir när den hamnar 6 mm längre bak. Kanske måste det till några distanser i växellådsupphängningen.

Skön konst..inte bara älgarna som uppskattade att du åkte hem istället.. 
late,
in love,
and a little drunk..