Snyggt, jag som satt och klurade på nånting liknande häromdagen men hittade inget färdigt som verkade funka på en dubbelhytt. Nu fick man ju lite idéer och inspiration, blir bara bättre och bättre mycket snyggt...
/foppa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 78 79 80 81 82 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt, jag som satt och klurade på nånting liknande häromdagen men hittade inget färdigt som verkade funka på en dubbelhytt. Nu fick man ju lite idéer och inspiration, blir bara bättre och bättre mycket snyggt...
/foppa
Va mysigt,bra jobbat! 
Den blir bara bättre och bättre.
Bra smak och bra genomfört bygge.
5 av 5 tummar upp.
Idag så mekade jag dit ett 12v cigguttag på flaket...

Så nu kan man ha kylskåp/väska på flaket med kalla öl till träffarna 

Nice!!
Jäkligt snyggt!! 
Hur är man när man är "kylskåt"?
Väldigt snyggt kapell...vad kostar ett dylikt i inköp?
Hur är man när man är "kylskåt"?
![]()
Väldigt snyggt kapell...vad kostar ett dylikt i inköp?
Haha fan lätt att stava fel ibland.. kylskåp ! 
Ja du vet inte va de tar att sy upp ett kapell men vad jag hört
så ligger nog det på mellan 12-15.000
Jag hade tur.. jag fick hjälp av farsans kvinna att sy det så
det har bara kostat mig ca: 3000 kr 

Allting är ju relativt. Jag köper ju hellre ett skitsnyggt kapell som pricken över i o kör med plåtfälgar, än köper skitdyra Fux 19 tummare o har en sladdrig trasa som kapell.
Men det är ju kanske bara jag som tycker det är snyggare med finess än kör med status hjul som "alla" har.
Om hon är sugen på att sy upp ett till, så får hon 10 lök av mej för det. 
Allting är ju relativt. Jag köper ju hellre ett skitsnyggt kapell som pricken över i o kör med plåtfälgar, än köper skitdyra Fux 19 tummare o har en sladdrig trasa som kapell.
Men det är ju kanske bara jag som tycker det är snyggare med finess än kör med status hjul som "alla" har.
![]()
Om hon är sugen på att sy upp ett till, så får hon 10 lök av mej för det.
Hehe jo allt är ju relativt...
Vet inte om hon är så sugen... var ju inte det lättaste att sy upp ett kapell tror jag nog 
Hon verkade trött på kapellet nu på slutet hehe... och det kan jag förstå !
Dock är det inte riktigt klart än.
Men visst jag ska fråga henne 

Klickade igenom min tråd... jag får nästan svettdroppar i pannan och rysningar.....
Fyfan va man jobbat med all rost osv på denna..
Här är första bilden på kapningen i bussen......

...då skulle jag "bara" laga lite provisoriskt för att kunna köra med pickupen....
typ 3 år senare så vart den klar.... puh.. ja tur att man har tålamod..
Men att vara en "garageråtta" har sina nackdelar de också har jag märkt....
Good Night boys n girls !

Idag fick min mormor åka med för första gången i dh'n 
Hon vart glad !
Selfie med granny Gun 85 bast !
Min mormor har aldrig haft körkort... men jag tyckte ändå att hon skulle sätta sig vid förarsätet... och där trivdes hon tror jag 

Hon diggade pickupen ! 

Härligt..hon ser verkligen lycklig ut,tror onekligen att du gjorde hennes dag där.. 
Då var pickupen lastad och klar för avfärd mot Tierp Arena.
Här blir jag smygfotad av farsans sambo... ja sömmerskan ni vet 

Då jag är usel på de här med tändning och försökt läst mig till i verkstadshandboken så har jag inte fått tändningen rätt..
Det är en AS motor och den är då inte med i listan i boken tyvärr..
Jag tar med mig stroboskop och hoppas någon som är haj kan komma förbi campingen och hjälpa mig att ställa tändningen. 
Kan bju på en öl
Ses väl imorgon på BRC då ! 
Gokväll !
/Andy

Tjusigt kapell (och bil med för den delen), vart har du fått tag i öljetterna? Ska sy upp ett kapell till min med men hittar inte fyrkantiga öljetter...
Tack ska du ha... jag beställde dem från en tjej i Gävle.. företaget heter Tyg och Tegel och Frida heter hon som i sin tur beställde från hennes leverantör från Sundsvall.
Köper man öljetterna för att slå hemma så lär man köpa special-slagdon.. kostar en slant !
/Andy

Ja det var ju inte igår det blev en uppdatering här inte.....
men här kommer en liten....
Har kört med pickupen i sommar utan direkta problem.. det enda som är just nu är bromsen vänster som hugger som
den gjort sen jag fick ihop grejorna... samt lite läckage i luftsystemet (läs hijackersena)
annars har den rullat på fint.. varit på lite träffar och så 
Bilder:
Påväg till Tierp Arena.. hämtar upp Mange i Sandviken.
Chill på Tierp Arenas camping...
Bara en kvällsglid i byn..
Hot Rod träff i Högbo... ja tyska vagnar fick komma in med 

Kvällsbild utanför verkstan...
Kikade in en sväng på Tequila Sunset..avslutning Gefle Luftvwaffe

mjaa... mycket lika foton blir det... 

I vinter blir det väl inte göra så mycket åt pickupen..men möjligen meka dit vikbord i bakhytten..
samt fixa ribbor på flaket... lär lägga lite energi på husrenovering, bubbla renovering och motivlack/pinstriping.
På återseende !
/Andy

Så rätt 
Lära teststarta pickupen idag... [video]
..nu vill man ju ha summertime ! 

I måndags blev det en Sprite 400 som jag ska försöka börja renovera lite smått....
får se om jag lagar där det läker in samt tvättar den.. och använder vagnen som den är i sommar...
sen tar in den och gör en riktig renovering av den... kanske till å med sänker den så den passar bättre bakom pickupen.

Time will tell !
Denna tråd blir pickup och husvagns tråd från å med nu ! 
/Andy

Grymt!
Du har så snygg färg på den.
Coolt ekipage, försökte peppa fjällan på nåt liknande men hon var inte så sugen på en Sverige semester i pickisen med barn 
Ser fram emot 80 sidor ytterliggare projekt tråd om husvagnens renovering

Sidor Föregående 1 … 78 79 80 81 82 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.