Lite färg skadar aldrig.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 58 59 60 61 62 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Lite färg skadar aldrig.. 
.....eller.... !?
hehe.. gillar den grågröna.. andra uppifrån 

Mörkgrått med grågrönt rutig som accent i nederkant?
Håller bara med. grågrönt rutigt skulle bli bra 
Ja kanske kan bli det.. men detta tyg är inte lika "rubust" som de andra tygen jag visade,
de är möbeltyg.. de rutiga är också det men tunnare.
Undra om det går att limma och att limmet inte går igenom tyget.. hmm...

Andy glöm inte å köp nå skum eller vadd å ha i mellan, den missen gjorde ju jag,
https://rubnscrape.files.wordpress.com/ … c03469.jpg
sen på rutiga tyget längst ner så syndes spraylimet igenom men jag tror inte det syns nu
och sitt förfasen inte med arbetsbyxer i bilen efter du monterat dom, mina dörrsidor va skitiga innan bilen va färdigbesiktad 
och det är sjuktsvårt å klä med rutigt tyg bara så du vet 
Andy glöm inte å köp nå skum eller vadd å ha i mellan, den missen gjorde ju jag,
https://rubnscrape.files.wordpress.com/ … c03469.jpg
sen på rutiga tyget längst ner så syndes spraylimet igenom men jag tror inte det syns nuoch sitt förfasen inte med arbetsbyxer i bilen efter du monterat dom, mina dörrsidor va skitiga innan bilen va färdigbesiktad
och det är sjuktsvårt å klä med rutigt tyg bara så du vet
Oki tack för upplysningen.. blir nog de andra grövre tyget utan rutor så slipper man jävlas, blir nog snyggt ändå med det andra tyget..
antingen svart eller grått...

Ska man ha vadd emellan de grova tyget med då eller vadå ?

så "grovt" är det väll inte? jag har ju den från oves på sidorna, tror dennis har samma i bayen, kolla min bild så ser du clipsen under grova tyget så du måste ha lite tunn vadd imellan om du ska köra clips, ska du skruva igenom med möbelbricka eller nått så kvittar det kanske
så "grovt" är det väll inte? jag har ju den från oves på sidorna, tror dennis har samma i bayen, kolla min bild så ser du clipsen under grova tyget så du måste ha lite tunn vadd imellan om du ska köra clips, ska du skruva igenom med möbelbricka eller nått så kvittar det kanske
Tacken var att skruva med skruv och bricka... men jag har inte bestämt mig riktigt.
Får väl köpa några rullar skumgummi utifall då.. 

Pinbultarna ur och nya sitter i..
Farsgubben hade detta ormbo liggandes som jag tänkt använda..
Lite tajt med motorbalken och kylplåten men det går..
Man ska väl helst ha samma dimension på rören antar jag..
men gör det stor skillnad om de bakre avgasrören är något tunnare ?
Vad säger ni som vet ?

Och hur är det med förvärmningen.. de är igensvetsade på ormboet..
Ska jag borra upp och använda det eller ska man skippa det ?

Ingen som har nått å komma med !? 

Om man har enkelförgasare kan man mycket väl få ispropp i insuget på sommaren. Så ja förvärmning e inte fel..
Om man har enkelförgasare kan man mycket väl få ispropp i insuget på sommaren. Så ja förvärmning e inte fel..
Åfan.... hm okej tråkigt att kanalerna från insugsröret inte linjerar med uttagen på
ormboet... isf. lär jag värma förvärmningsrören och böja till för att de ska passa.
Hur viktigt var det att ha samma grovlek på rören från avgasutblåsen då ?

Sen återstår det att se hur mycket förvärmning det blir... I original leds en del avgaser från tvåans utblås upp genom förvärmningsröret, men det slutar INTE vid fyrans avgasport utan går via ett rör ner till ljuddämparen. I sämsta fall kommer du bara att få lite avgaser som skjuts fram o tillbaka mellan tvåan & fyran
Men vi får väl hoppas att det gör lite nytta iaf.
jag har haft ett liitet avgasrör
som går från ena sidans förvärmning bakåt.. det brukar sitta en bricka med ett ca...5mm hål som en strypnig i ena sidan..
Okej så ni menar att jag ska ha ett litet rör som sitter på ena sidans förvärmningsrör
som ska leda bort avgaserna ?
Är det bättre med dubbla förgasare alltså ?
Har fortfarande inte fått nått svar på frågan:
Är det viktigt att ormboet och bakre krökarna har samma dimension ?
krökarna är något tunnare än ormboet... men passar bra så det skulle va perfa om man kan ha det så...
Men kan man eller bör man ha som skrivet samma dimension på rören ?

Jag har kört många år utan förvärmning med orginal 1600, aldrig nå problem för mig - men som sagt, kan väl hända att det blir kallt - jag är ingen expert för det 
Där sitter ett/två förvärmningsrör för att värma insuget.
Med centralmonterad förgasare och boxer så kyls luft/bränsleblandningen och kondenserar i insugsröret.
Med andra ord så börjar droppar att bildas och som är mycket svårare att antända i cylindern.
Resultatet blir sämre förbränning med ökade avgasvärden och bränsleförbrukning. Samt såklart mindre effekt.
Okej okej.... men då kanske jag bör fixa förvärmningen då.
Men de där röret som ska sitta vid enar förvärmningen ska gå ner till ljuddämparn ?
Kan den gå kortare bit och ner in i ormboet längre ner ?
Tar det igen då.. avgaskrökarna är i mindre storlek än ormboet
gör det något eller lär man ha samma grovlek på dessa ?
Förstår ni vad jag menar ? 

Förvärmningen lär ju inte vara helt livsviktig på en sommarbil heller så mecka dit det du utan hål och så sköter strålningsvärmen hand om nån procent iaf. Eller så svarar jag ja på din fråga här om rör ner i ormboet.
Lika med avgasrören , på en bil med originalmotor och som körs lugnt och utan att leta sista hästkraften så spelar det ingen roll. Jag hade gjort så iaf..
Sidor Föregående 1 … 58 59 60 61 62 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.