1,326

Ser ju riktigt bra ut. Känslan att få hem nylackat är svårslaget ICQ/ag Hamnar i klass med 'precis fått körkort' och 'första göket' ICQ/ae
Underskatta inte att skydda med tejp vid montering, har själv en och annan rispa trots det... använde 3M och tesas gula vid dörrmontering och plastsmörkniv vid lite blandat typ lister och så.

Igen, ser mycket trevligt ut!
//Daniel Thelin

typ 1 1956 (ingen projekttråd än)
Daniel Thelins 1971 högtaksbuss (såld) 

1,327

Monterade lite smågrejor idag...
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/62E613FD-7902-4500-944A-31928373EB6B_zpsi6t6grpe.jpg
lär nog köpta nya lyktor..de se inte så trevliga ut även fast jag försökte snygga till dom.
Ska också köpa blinkersglas inom kort.

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,328

Gillas starkt!

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

1,329

michaelth skrev:

Ja lägg på en plastpåse ,typ sopsäck. sen drar du över klädseln. när den e på plats drar du ut/sönder plastpåsen.. brukar kunna underlätta.

Ah får testa det kanske... ICQ/ab

1,330

pompejus skrev:

Tusan,här har det hänt grejor...ser trevligt ut! ICQ/ab

Tackar.. ja den kan nog bli najs ICQ/ab

1,331

surfbum skrev:

Ser ju riktigt bra ut. Känslan att få hem nylackat är svårslaget ICQ/ag Hamnar i klass med 'precis fått körkort' och 'första göket' ICQ/ae
Underskatta inte att skydda med tejp vid montering, har själv en och annan rispa trots det... använde 3M och tesas gula vid dörrmontering och plastsmörkniv vid lite blandat typ lister och så.

Igen, ser mycket trevligt ut!
//Daniel Thelin

Tack.. jo då jag kör med tejp när jag monterar... ja kanske inte överallt men där jag vet att man kan slinta med skruvmejseln eller liknade ICQ/ab
Ska väl försöka lura ner någon i verkstan så jag får hjälp med dörrarna & soltaket.. lite svårt att få dit själv utan att skada nått tror ja ICQ/ae

1,332

Berätta hur det går med klädseln, håller på med samma sak med min DH, baksätet gick skitbra att få till, blev fantastiskt, men när jag började med 2/3 sätet så började det jäklas,,,,,ser inte klokt ut.....har beställt nya pads men det har inte dykt upp än, hoppas de gör susen....Har TMi jag med... Du kommer få en jäkla schysst Picka när du är klar!!!!!!!  ICQ/ab

Stolt medlem av Das Auspuff

1,333

Blir riktigt bra det här, syns att du har lagt ner mycket tid och kärlek på denna fina pickup, kan bara bli  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

1,334

De här blir bara bra  ICQ/ae ... Färgvalet blev ju helt rätt också  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

1,335

Oj,,, det är bara att instämma i alla tidigare superlativer !  Skitfrän !  ICQ/ad  ICQ/ad

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

1,336

Ser riktigt bra ut Andy, siktar du på BRC eller före?

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

1,337

Dello skrev:

Berätta hur det går med klädseln, håller på med samma sak med min DH, baksätet gick skitbra att få till, blev fantastiskt, men när jag började med 2/3 sätet så började det jäklas,,,,,ser inte klokt ut.....har beställt nya pads men det har inte dykt upp än, hoppas de gör susen....Har TMi jag med... Du kommer få en jäkla schysst Picka när du är klar!!!!!!!  ICQ/ab

Har faktiskt inte grejat nå mer då jag blev sur & gav upp... bättre att ge upp i tid innan nått går sönder har jag lärt mig ICQ/ad
Men ska kika lite mer sen nått tag....eller så blir det inlämning till en inredningsfirma som inte ligger så långt härifrån..
Slipper man va rädd att man förstör nått... men vi får se kanske kostar en bra slant va vet jag !?

1,338

Tack alla för de trevliga kommentarerna.... det är roligt med feedback då blir man mer peppad ! ICQ/ag

JimmyEriksson skrev:

Ser riktigt bra ut Andy, siktar du på BRC eller före?

Ja du Jimpa... vi får se vad det blir men  siktar mot BRC så får vi se !

1,339

Någon som har skruvar till blinkersen nedre fram som ligger & skräpar ?
Vore ju toknajs om någon hade som kunde avvara 4st ICQ/ab

1,340

Snyggt!! Härligt o montera på nylackat! Ett tips när ja monterar delar såsom rutor osv, har en ekbit som jag har vässat till lagon o har o trycker med osv. Funkar kanon ifall du skulle råka slinta ICQ/ab

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

1,341

Ser jäkligt bra ut nu efter lackeringen ICQ/ab
Får nog ta en tur upp till Ockelbo och hälsa på Dennis och på samma gång kika hur det ser ut på din DH med twingotaket. Om det går för sig?
Har en DH -73 hemma nu som vi ska montera i ett sånt.

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

1,342

lill danne skrev:

Ser jäkligt bra ut nu efter lackeringen ICQ/ab
Får nog ta en tur upp till Ockelbo och hälsa på Dennis och på samma gång kika hur det ser ut på din DH med twingotaket. Om det går för sig?
Har en DH -73 hemma nu som vi ska montera i ett sånt.

Tackar... ja det är bara å komma det om jag är hemma ICQ/ab

1,343

Ska nog få hjälp att lägga i soltaket i helgen...
någon som har lagt i ett & använt sig av någon tätningslist eller nå kladd för att täta?
Eller räcker den tätningslist som sitter i Twingosoltaket ?
Tacksam för svar.

1,344 Senaste redigerad av easos (2014-05-15 16:30:23)

häpp ingen som vet vad man kan täta med verkar det som !?

Kanske nån som vet vilket lim jag ska använda för att få fast dörrlisterna då ?
Eller ska jag testa att köra med dubbelhäftande tejp ?
liknande denna:
http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Ko … ejp-29320/

(edit)Verkar som vanligt kontaktlim funkar bäst ?

1,345

Yes man  Default/lol  kontaktlim är det som gäller, vet inte vad du ska använda för tätning mot taket dock, finns ju limmar/tätar osv men om det fungerar med original tätlist hade jag kört med den, lycka till  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

1,346

easos skrev:

någon som har lagt i ett & använt sig av någon tätningslist eller nå kladd för att täta?
Tacksam för svar.

Jag använde originalet på min Dh, droppade lite i främre hörnen vid färd i kraftigt regn. Twingotaket är ju helt plant jämfört med bayens ngt böjda tak så det påverkar ju.
Det är ju bara att testa innan du monterar nytt innertak.

1,347

C.Frisk skrev:
easos skrev:

Tacksam för svar.

Jag använde originalet på min Dh, droppade lite i främre hörnen vid färd i kraftigt regn. Twingotaket är ju helt plant jämfört med bayens ngt böjda tak så det påverkar ju.
Det är ju bara att testa innan du monterar nytt innertak.

Okej...ja jag funderar på om det får plats en platt list emellan.. typ sån som man köper på byggbutiker eller dylikt... hmm..

1,348

Skåningen skrev:

Yes man  Default/lol  kontaktlim är det som gäller, vet inte vad du ska använda för tätning mot taket dock, finns ju limmar/tätar osv men om det fungerar med original tätlist hade jag kört med den, lycka till  ICQ/ab

Mjo får nog bli kontaktlim kanske ICQ/ab

1,349

Jahapp märkte att inte spolarmunstyckena inte satt som dom skulle.
Kikade lite & såg att klackarna gått av..
Ska inte klackarna vara rätt mjuka & följsamma
när man ska klicka ner munstyckena i spåren?
Verkar som de är tokhård & har gått av..
försökte superlimma tillbaka klackarna men det hjälpte inte såklart.
Nu är frågan ska man skicka mail till classicvw & begära nya eller ska man
limma fast skiten med superlim eller 2k lim ?
Vad tycker ni?

1,350

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/ED4CA2BF-86E6-4733-AF1B-481779ADF25C_zps9vwsv2h0.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/B2CA2D0E-9D46-4625-865E-49747D877329_zps33qzrat5.jpg