1,126

Idag blev det en snabb tur till Biltema & handlade en förvaringsvagn, spackel & massa annat kraffs.
Sen bar det av till Chick-garaget för att ta en snabb kopp kaffe med Ironking (Fidde)
Snackades lite & gled runt alla trevliga projekt.

Bild på vagnen..
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/79D4A381-D496-45E1-980C-DCFDB8B4EC1C_zpsq2pq7jnc.jpg
ganska bra då jag tycker det är så drygt att springa fram & tillbaka för att hämta verktygen.:)

Sen så bestämde jag mig för att kapa av plåten mellan rillorna & ta bort 20mm per sida.
Sen falsade jag med falstong på plåtbiten i mitten & svetsade ihop.
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/38259216-5B2C-4235-A643-EEE3BC4C6DC2_zpsuxx6bhon.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/515D1B33-6811-4EF9-A45E-08E311C9DF8E_zpsyto6qt2i.jpg
Blev väl inte så jättesnyggt.. men det får duga.. ska lägga spackel i skarven sen när jag svetsat dom på plats ICQ/ab

På fredag kanske jag hinner justera in plåtarna & svetsa dom på plats.
Vi får se ICQ/ab

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,127

Nämen, det är jäkligt drygt när det blir nåt sånt där fel..´been there ,done that, got the T-shirt´.

Men blir nog bra med lite spackel och det duger nog åt den där bonnjäveln som min gamle plåtslagarlärare brukade säja!  ICQ/ad

You´ll never know...

1,128

Ironking hehe, lugn nu! Tack för besöket och plåtarna blir bra ser jag ICQ/ab

1,129

Blir så avis på er som har valsar o engelska hjul mm i era garage ICQ/ab

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

1,130

Shomakie skrev:

Blir så avis på er som har valsar o engelska hjul mm i era garage ICQ/ab

Hehe ja du det är jag med... jag själv äger själv ingen falsmaskin & engelsktjul tyvärr.

1,131

Helsings Smedja skrev:

Nämen, det är jäkligt drygt när det blir nåt sånt där fel..´been there ,done that, got the T-shirt´.

Men blir nog bra med lite spackel och det duger nog åt den där bonnjäveln som min gamle plåtslagarlärare brukade säja!  ICQ/ad

Mjo men oftast går det att fixa.. men det tar dubbelt så lång tid Default/hmm

1,132

Fidde skrev:

Ironking hehe, lugn nu! Tack för besöket och plåtarna blir bra ser jag ICQ/ab

Hehe du e ju de.. ICQ/ad
Mja plåtarna blev sådär.. men de får duga. ICQ/ab

1,133

Följer din tråd med glädje .. DH klart grymt häftiga & denna lär ju bli riktigt grym ... Kanon jobb  ICQ/ae

1,134

Jeppe skrev:

Följer din tråd med glädje .. DH klart grymt häftiga & denna lär ju bli riktigt grym ... Kanon jobb  ICQ/ae

Tack ska du ha !
Ja jag hoppas den blir grym & att den hinner komma ut på vägarna i sommar.. ICQ/ab

1,135

Blev ju riktigt snyggt, varför fortsätter inte rillorna i flaket ända fram istället för att ha tre på tvären längst fram ? hade det inte varit snyggare med ett enhetligt flak?

Kanske missar jag något, är det för att behålla original stucket

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

1,136 Senaste redigerad av easos (2014-01-17 23:26:10)

Skåningen skrev:

Blev ju riktigt snyggt, varför fortsätter inte rillorna i flaket ända fram istället för att ha tre på tvären längst fram ? hade det inte varit snyggare med ett enhetligt flak?

Kanske missar jag något, är det för att behålla original stucket

Original så går rillorna fram till där det är urkapat.. sen så är det en ny plåt med korta rillor som går längsgående lika som hela flaket.
men plåtarna är pressade så där original & det är väldigt svårt att rulla rillor i falsen så tätt utan att hela blåten blir rund som en tunna... & troligtvis inte går att få till riktigt.
så det fick bli på tvären istället tyvärr..
Hade jag haft en frisk originalplåt hade jag nog satt dit den hellre men nu har jag ingen Default/hmm

1,137

Ja någon tunna vill vi inte att du bygger  Default/lol

Där många hade lagt en rak plåt så tillverkar du en rillad, när allt är lackat så kommer bara "kännarna" att vet om det (ja och nu jag)

Fortsätt med det fina arbetet så att jag får köra bakom i sommar och avundas  ICQ/ab

1,138

Jag gjorde en liknade plåt till min split och den bockade vi blev mycket bra,fick knacka ner ändarna sen och svetsa dom men jag tror du ångrar dig om du inte gör rillorna på rätt håll.......

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

1,139

Du går från klarhet till klarhet "Easos"  ICQ/ab Har stått precis på samma plats som du i projektet. Den där kommer ut på vägarna i sommar  ICQ/af

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

1,140

Skåningen skrev:

Ja någon tunna vill vi inte att du bygger  Default/lol

Där många hade lagt en rak plåt så tillverkar du en rillad, när allt är lackat så kommer bara "kännarna" att vet om det (ja och nu jag)

Fortsätt med det fina arbetet så att jag får köra bakom i sommar och avundas  ICQ/ab

Mja det blir nog bra med plåtarna.. de får duga..
Åka efter & avundas !? haha.. ääh ICQ/ae

1,141

Ghia64 skrev:

Jag gjorde en liknade plåt till min split och den bockade vi blev mycket bra,fick knacka ner ändarna sen och svetsa dom men jag tror du ångrar dig om du inte gör rillorna på rätt håll.......

Aha ni gjorde så... mja.. nä plåtarna få vara.. ändå en custom-bil så det gör inget att rillorna ligger på tvären... & jag kommer inte ångra mig ICQ/ab

1,142

genebe skrev:

Du går från klarhet till klarhet "Easos"  ICQ/ab Har stått precis på samma plats som du i projektet. Den där kommer ut på vägarna i sommar  ICQ/af

Tack ska du ha ! ICQ/ab

1,143

Idag är det ledig dag... så då blir det några timmar i verkstan.. just nu snabblunch

Har grejjat lite med växellänkaget ..  det tar i lite här & var när man ska växla i backen..
har kapat upp lite mer & knackat in lite på värmeröret..
nu tar det i lite.. men jag tror jag ska vara nöjd med de ändå.. svårt att får helt frigång när
det är så tajt.
Hoppas bara att det är backen jag får i så det inte är tvåan.. men det tror jag inte... ICQ/ae
Sen så svetsat till "lock" för länkaget

Bilder:

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/E6D45352-E83B-4620-A5BC-112E3EA1895D_zpsg1c8asdg.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/31A44BF4-A225-42CC-9DB8-8D1ABCEA4809_zpssyddzmt1.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/03748E3C-41C1-490B-94AE-274F993F8893_zpsu8vpmpo0.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/DC3B3537-ED5E-4796-AC65-A47B2476CD64_zpskjlxgeyr.jpg

Ska ner & forsätta.. men nu blire slipning av spackel antar jag..

Hoj !

1,144

Snyggt

1,145

Gillar din lösning  ICQ/ab Själv hade jag en tanke på att lyfta upp golvet mellan stolarna ca 10cm och göra en tunnel fram till och under växelspaken så att den kommer upp en bit, genom att göra så bör växelstalaget bli rakt, vad tror du om det ?

1,146

Skåningen skrev:

Gillar din lösning  ICQ/ab Själv hade jag en tanke på att lyfta upp golvet mellan stolarna ca 10cm och göra en tunnel fram till och under växelspaken så att den kommer upp en bit, genom att göra så bör växelstalaget bli rakt, vad tror du om det ?

Hmm.. lär du inte höja växelspackens infästning & så då om du ska ha rakt länkage?

1,147

MrIcka skrev:

Snyggt

Tack MrIcKa ICQ/ab

1,148

Jo precis jag tänkte höja upp infästningen i golvet och göra en tunnel för växelstalaget   ICQ/ad  med sänkgavlarna blev det tight att ha kvar värmeröret och eftersom jag ändå måste göra plats för växelstalaget så höjer jag golvet mellan stolarna och det blir mer lätt mekat

1,149

Intressanta tankar om det där staget.
Mitt går under framvagnen i en rejäl böj.
Det gör dock även att det blir galet trångt att få plats med värmerör.
Gillar att det ventileras fler idéer på lösningar.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

1,150

Skåningen skrev:

Jo precis jag tänkte höja upp infästningen i golvet och göra en tunnel för växelstalaget   ICQ/ad  med sänkgavlarna blev det tight att ha kvar värmeröret och eftersom jag ändå måste göra plats för växelstalaget så höjer jag golvet mellan stolarna och det blir mer lätt mekat

Låter som en bra idé.. kör hårt ! ICQ/ab