Ja idag kom också lite plåtar som jag var å hämtade på postombudet ikväll 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja idag kom också lite plåtar som jag var å hämtade på postombudet ikväll 

Jasså... Tanken har slagit mig med att byta baklysen! 
Det var ett rostigt elände till framvagn jag fick jobba med denna gång ,men nu är äntligen
färdig 
Vi ses imorgon 

Det var ett rostigt elände till framvagn jag fick jobba med denna gång ,men nu är äntligen
färdig
Vi ses imorgon
Oh se där ! 
Jaså var den så rostig !?
Det var ju inte så bra.....
Men du har gjort ett kanonjobb ser det ut som..
Japp ses imonn får se när vi dyker upp..... troligen runt 9-10 på morron. 
Ses tjo ! 

antingen har jag inte sett dina bay-vagnar eller så har du ändrat design? får man fråga varför det övre röret är löstagbart?! (förlåt, jag är efterbliven och ny inom gay rörelsen..
)
Franke är en smart man... han har tänkt till
Den är delad för att man ska kunna skjuta in övre röret i hålen man
gjort in i kupén sen upp med gavlarna & undre röret för att fixera sen svetsar man
där övre röret är kapat.. det syns lite där på frankes bild.
Hoppas du fattsr vad jag menar.
Annars så svarar nog franke enkelt på frågan 

Tror dom flesta förstår om man kollar in Frankes egna råd: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=50&p=23 
Det kändes dumt att svetsa ihop en framvagn som man sedan inte kan plocka ur vid ev bes-problem.
Med en delbar modell kan man skruva dit en originalframvagn och höja igen, trots att det övre torsionsröret sitter kvar i bussen (om man notchar gavlarna lite).
För att Easos ska slippa bearbeta dom yttre lagerlägena på det övre torsionsröret (dessa krymper när man svetsar fast gavlarna) har jag svarvat en skarvhylsa som löper innanför röret på bilden.
När väl framvagnen sitter på plats är det bara att bulta ihop allt och lägga en svetssträng över skarven bredvid sänksatsen.

... För att Easos ska slippa bearbeta dom yttre lagerlägena på det övre torsionsröret (dessa krymper när man svetsar fast gavlarna) har jag svarvat en skarvhylsa som löper innanför röret på bilden.
När väl framvagnen sitter på plats är det bara att bulta ihop allt och lägga en svetssträng över skarven bredvid sänksatsen.
Tack nu klarna det. 
Easos: Här kommer några bilder du kan ha som referens när du ska modda ditt växellänkage.
När undersidan av hjälpstyrarmen är 12,5cm från golvet blir det lagomt att flytta ner växellänkaget 6cm. Jag vet inte exakt vart din arm hamnar men det ser du när framvagnen sitter på plats.
Fixa rosten nu så du får börja sänka någon gång

Tack Franke för bilderna... Jodå ska försöka bli klar med rosten.... men det var INTE lite rost på denna kärra kan jag ju säga ! 
Men när det är klart så ska det börjas riva framvagn & upp med den nya så får vi se hur mycket som lär moddas om....
Räknar dock inte med att börja med det förens runt januari tyvärr... men vi får la se.
Tack för titten, snacket & affären Franke ! 
Har svetsat lite innertröskel idag i alla fall... bilder kommer när jag tycker det är
nått att visa... just nu så sere som vanligt ut.. med massa plåt & hål osv.
Nä nu sova !
Night !

Tack själv ! Förstår om du vill fixa all rost innan du börjar sänka. När du ska till och börja med sänkningen kan jag ge dig lite mer support ,då jag ska göra samma operation själv på en latebay.
Yes rost först sen sänkning ! 
Imorgon är jag ledig då blir det heldag i verkstan ! whooOOoohoo ! 
Night !

Idag har jag vart ute i verkstan mest hela dagen.
Tar tid att laga rost har jag märkt...
Gjorde klart tröskel framför hjulbult bak i alla fall..
Lite riktning med spackel senare så blir det som nytt igen 

Tjo!

Thx Mricka ja det är bra segt i bland.. men allt går om man vill ! 

Kommer bli bra det här 
Kommer bli bra det här
Ja det får man ju hoppas på 

Ja, du ligger på. Den är ju faktiskt riktigt rostig. Bra jobbat.
Jag hoppas du ger dig på en splitbuss som nästa projekt. Det finns många rostiga projekt där ute som behöver komma ut på vägarna igen och jag hoppas du drar ditt strå till stacken och får ut en. Det skulle ju inte vara några större problem för dig...
Nä Demian, jag tror inte Andy har tid med det, han och Herman har ju börjat sälja ost ! 
Ja, du ligger på. Den är ju faktiskt riktigt rostig. Bra jobbat.
Jag hoppas du ger dig på en splitbuss som nästa projekt. Det finns många rostiga projekt där ute som behöver komma ut på vägarna igen och jag hoppas du drar ditt strå till stacken och får ut en. Det skulle ju inte vara några större problem för dig...
Hehe mja får väl se... men det tar nog några år innan jag tar ett projekt till faktiskt. 

Nä Demian, jag tror inte Andy har tid med det, han och Herman har ju börjat sälja ost !
Hehe..ja fyfan.. det går som på räls de där med ost 

Idag var jag ut i verkstan igen men bara "poade" lite... då jag har så jäkla ont i ryggen 
Grejade med bromsoken gjorde rent & så men kan bli en blästring på dom...
Sen en fråga... kolvarna ser ut som på bilderna

Som ni ser så har flänsen på kolven spruckit.... har det nån betydelse så jag lär jaga nya ?
Hoppas jag blir bättre i ryggen snart så jag kan börja kapa mer & laga mer rost..
...som jag tycker så mycket om 

Annars har jag 2st ok liggandes
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.