51

Kul läsning! som en kopia av min sommar (köpa folkabuss och åka på semster vecka 31 med sambon ICQ/bt ) Såg den där bussen på blocket när jag letade, köpt i bollnäs va? Jag köpte en annan en brun/vit buss som var ute på blocket samtidigt. Känner även igen soppalukten i kurvorna samt känslan av lite buss bland stora husbilar ICQ/ad Men ni hade tagit med cyklarna som vi ångrade att vi inte hade med! Default/tongue

Är det 2liters dubbelförgasare på din? Sitter det i min 75a verka rinte vara så många som har det?! iaf inte utanför sverige dom det verkar vara insprutning istället, väldigt irriterande när man letar information...

52

Japp jag va uppe i mora och hämtade den och det stämmer att det är en insprutare i den.

53 Senaste redigerad av sotterman (2012-08-19 20:33:49)

2012-09-19

Idag fick jag sålt fälgarna på bussen och pengarna gick givetvis till delar till bussen. Så
Nu har jag beställt nya däck på däckonline som jag ska ha på originalfälgarna, 165/70 fram och 195/60 bak.
Beställde även sänkningssats och vita däcksidor från vw up north. Sen köpte jag kompletta drivaxlar från JustCampers.

Så till veckan blir det att fixa ordning dom nya fälgarna.

54

Blir det plåtfälgar?

55

Japp...det blir röda plåtisar med navkapslar...

56 Senaste redigerad av sotterman (2012-08-24 13:57:08)

2012-08-24

Idag kom det lite paket på posten och originalfälgarna är inlämnade för "avskoning". Så till måndan blir det att försöka få lite färg på fälgarna.

http://i46.tinypic.com/2i73fjl.jpg

57 Senaste redigerad av sotterman (2012-08-30 10:24:37)

2012-08-30

Sambon har målat fälgar, är ett par strykningar kvar. Till veckan blir det att montera på däcken och dom vita däcksidorna och nästa helg blir det att sänka bussen.
En fråga: Tycker ni att jag ska ha kromade eller vita navkapslar?

http://i49.tinypic.com/5wxa52.jpg

58

Kromade, för mycket vit ihop med det röda kan bli polkagris ICQ/ab

59

Kromade ICQ/ag själv tycker jag att babymoon kapslarna är riktigt stiliga, men även de äldre med det pressade vw märket (ej ifyllt med färg) är kusligt vackra ICQ/ab

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

60

2012-09-03

Idag har fälgarna fått nya sulor och vita däcksidor. Det kommer bli kromade navkaplsar på då jag håller med rs68 och Shotgun 62 att det blir för vitt annars...

http://i45.tinypic.com/jt4apy.jpg

61

Snyggt!!!
Kommer att sitta klockers på bussen!

62

Härligt! Ska bli kul att se bilder på bussen med hjulen på ICQ/ab

63 Senaste redigerad av sotterman (2012-09-03 20:52:16)

Ska montera dom på onsdag men då kommer det se otroligt löjligt ut eftersom den fortfarande har höjden likt ett höghus kvar. Men till helgen kommer den komma lite närmare gruset ICQ/ab

64

2012-09-05

Fälgar och däck monterade på bussen. Känns som en sänkning kommer väl till pass under helgen ICQ/ab

http://i46.tinypic.com/3520vhy.jpg

65

Blir nog bra med lite sänkning ICQ/ab Hur har du tänkt att sänka den?Sänkningsatser fram och ett hack i bak eller?

66

Sänkningssats fram och två hack bak tror jag... Är en polare som sänkte sin så och den tyckte jag fick rätt stuk..

67

Men då måste man göra urtag för drivaxlarna eller?

68

Ingen aning faktiskt...

69

Ska bli kul och se resultatet ICQ/ab

70

Jag fotograferade nog din buss på Valhallabadets parkering i somras. ICQ/ab

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

71

Kan kanske stämma det, vet att jag parkerade nånstans i Gbg ICQ/ab Släng upp kortet här om du har möjlighet ICQ/ab

72

Tog tre olika bilder. Mest för min egen del.
Håller på och funderar kring hur jag ska lacka taket vit, ska droplisten vara med eller inte osv.
Kan tydligen inte lägga upp bilder här. Man ska visst lägga dem nån annanstans och sen länka hit.

Nämen, så att...

Vinröd T3 DH -87
Blå T3 EH *såld

73

Gå in på tinypic.com och ladda upp bilden, kopiera sedan länken som du får där... ICQ/ab

74

Får göra det imorgon. Du vet väl om att det är på den parkeringen det görs flest inbrott i bilar i Gbg? ICQ/ab

Nämen, så att...

Vinröd T3 DH -87
Blå T3 EH *såld

75

Nej, det viste jag inte ICQ/ab Men som tur va gick det bra, det kanske inte va nåt att ta i bilen ICQ/ad