Tackar tackar igen
Hjulbultarna är av den sorten som höll i flera år innan jag böt till dom som gick av (av annat fabrikat).
Däcken är större (ca 32") och fjädrar mkt mkt mer än 20" med "vulktejp profil".
Däckens massa "sitter" ju redan på vägen, så det är ingen x-tra belastning på chassit, tvärt om, däcken "äter" tom upp en del av bilens nigningar.
Däremot är spårvidden större än normalt vilket leder till ökad belastning på axlarna, men men...
Axlarna håller ju för "hopp i baja-rally" (där snackar vi belastning) och jag har ju redan kört den i flera år med V6:a (högre vikt=större belastning).
Och hur var det,
tidiga T2:or (splittar) har ju T1 framvagn, dvs Vw själva har ju haft mkt högre belastning på axlarna redan från produktion.
Dvs, Vw-grejorna är överdimensionerade redan från fabrik
" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "