Startar en tråd om mitt senaste inköp. En typ 2 -78 (samma årsmodell som jag) Såhär såg den ut när ja köpte den:
Min tanke med bussen är att den ska vara en camping/festar/lastbil. Alltså allt i allo typ.. Den är ju reggad som en lätt lastbil med 7 passagerare med husbilsinredning. Dessutom så har den drag så de är ju liksom en allt i allo redan Skall väll bli nån bilsemester i den å sen kommer den att användas till SRF av min bröder. Perfekt att campa i när man cyklar vätternrundan. En sväng eller flera lär de ju bli till några träffar nu när ja snart har ett fungerande, kördugligt fordon, mm mm.
Efter att kört den till besiktningen dan efter köpet så sa dom såhär:
Fast bromstestet visade perfekta siffror:
VF: 1,9 HF: 1,8
VB: 2,3 HB: 2,1
Tog ändå å skruvade isar bromsarna och när ja fick isär vänstersidan så såg inte klossarna så fina ut.. Vänster VS höger:
Oket va också lite rostigt på kolvarna som dessutom knappt gick att trycka ihop med tving ens.
Nya grejjer är beställda.
Sen hitta ja några soffor på blocket som ja tyckte såg bra ut. Kommer från Ford Transit. Dom satt som en smeck i brädd!!
Tyvärr så måste underredet modifieras kraftigt på den soffan som skall sitta bak. Tänkte montera dom mot varandra med ett bord emellan. Dom är gjorda så att de går att kroka loss dom från festen som ja ska bulta fast i golvet. Mycket smidigt eftersom bältena redan sitter monterat i soffan.
Sen har ja en rocknroll soffa och en diskbänk med gasolplattor på g också.
Tänkte montera diskbänken i bagaget på skenor så att man kan dra ut de så de inte osar så mycke inne i bussen när man lagar mat.
Får se hur de blir tillslut. Möjligheterna är ju oandliga med en sån här buss