Tråd: Slappa trösklar

Jag vet inte om det är rätt avdelning men jag testar.
Någon som kan berätta hur jag får lite stabilitet i mina trösklar? Mina beter sig som regnskadad papp, när jag var liten kunde jag stå på trösklarna på min farmors 59:a men skulle jag testa det på min -67:a så hade jag brutit fötterna. Fattas det nå´t stag eller fäste på mina tro? De är bultade i skärmarna fram och bak men är helt "mjuka" i stort sett hela vägen däremellan.

Typ 1 1500 -67

Sv: Slappa trösklar

Eftermarknadsmodell, folietunna.

Är dom bara bultade i skärmarna då fattas ju skruvarna som håller fotstegarna mot tröskeln.
Jag kan stå på mina men dom är original vw.

1303 S blå
T2 77:a

Aha, det känns logiskt att det skall sitta skruvar längs med tröskeln. Något tips på var jag köper "rätt" trösklar så att jag inte åker på samma papp igen?
Jag har inga domkraftsfästen heller (frågan är vad jag har egentligen) men de kanske inte har med tröskelstrukturen att skaffa?

Typ 1 1500 -67

I en butik nära dig:
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=13 … =113821509
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=13 … =113821510

Har du inte hål i fotstegen, är det inte svårt att borra hål och skruva fast dem.

Saknar du hål i värma kanalerna blir det lite svårare.
Men det går att lösa det också

Njordulv skrev:

"när jag var liten kunde jag stå på trösklarna på min farmors 59:a men skulle jag testa det på min -67:a så hade jag brutit fötterna. "

Inte för att vara sån men du kanske gått upp nåt kilo sen dess?  roll

Skämt åsido, ska sitta med 4 eller 5 skruv i tröskeln. Kanske har du någon annan bil i närheten att mäta på? Mina var överspacklade  hmm

Frågor man inte lär man sig inte något!

Det finns en liten risk att min vikt har med saken att göra men jag är inte riktigt säker. -Bäst att kolla efter skruvhål i vilket fall, - eller ge fasen i att stå på dem...

Typ 1 1500 -67

När du monterar ska du sätta fast alla skruvar både i värnekanalen samt skärmarna INNAN du spänner några skruvar. Annars kommer det garanterat glappa någonstans

Volkswagen -59 "Fahle - Tectylbubblan "
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"

Gladheims VW