Tråd: VW del sidorna, vem har bäst kvalitet ????

Finns ju många trevliga sidor att beställa tillbehör/reservdelar från men ve av alla sidor har i regel bäst kvalitet ??

Billy aka Fantômas kör.
VW 1300 -66, VW 1303s -73,
Citroën XM 2.0i 16v sx -95, Citroën Berlingo Family 1.6 -01

Sv: VW del sidorna, vem har bäst kvalitet ????

Beror väl lite på vad du söker.
Jag kör med  VW Upnorth, för"vanliga grejor", Snabba leveranser och vettiga priser tycker jag.

Körde med Chucks Convertible för Cab specifika grejor.

CSP och Folkabiten

up north har sänkspindlar , kostar 999 kr sats csp har ju sådana med där kostar en sats 3395 kr !!!!! Vågar man köpa det billigare alternativet ?

Billy aka Fantômas kör.

Jag gjorde det.
Ser bra ut men har ej kommit till att montera dom på bilen, än.

Jag köpte också de billigare, de kräver lite jobb, jag fick brotscha ur hålet för king-pin, det var ovalt så den gick inte i. Tycker också att lagerlägena för hjullagren har lite för dålig passning, alltså de har lite för liten ytterdiameter så lagren sitter lite för löst. De maskinerade/svarvade ytorna på själva axeln har överlag halvbra finish, behöver gradas lite, gängorna snyggas till lite etc.

Men eftersom jag har mer tid än pengar så tycker jag ändå att de är ett bra utgångsläge, lite mindre jobb med att få de ok är helt ok för min del.

Senaste redigerad av Totoob (2017-09-22 07:02:13)

De billigare är EMPI som tydligen ofta kräver efterbearbetning. De dyrare som tex CSP säljer är CB Performance som enligt mig är de bästa och grym kvalitet. Har själv monterat dem på tre olika framvagnar och det har alltid funkat klockrent!

Man får det man betalar för helt enkelt.

Trevligt och tack för bra input !

Billy aka Fantômas kör.

www.paruzzi.se stå det ofta om det är A-kvalitet eller B kvalitet plus att paruzzi säljare orginal VW classic delar.