Tråd: Sänkspindlar vs sänksatser.

Vill sänka min typ1 -70 och bibehålla så mycket komfort som möjligt så min tanke har hela tiden varit sänkspindlar.
Fälgarna jag ska åka är Empi 8 och dom i sig sitter ju längre ut än originalfälgar, med sänkspindlar verkar det bli nästan ohållbart om man inte ska åka väldigt smala däck.
Korta framvagnen är jag inge sugen på.
Och då är det ju sänksatser som gäller. Dock kommer ju det bli hårdare fjädring fram av dom.

Så hur göra?  big_smile

Mera känd som jb...

Sv: Sänkspindlar vs sänksatser.

Nja det blir inte hårdare fjädring förens du kortar den, däremot blir det mindre fjädringsväg pga kullederna tar i tidigare. Ska du ha sänksatser har du ju nästan gjort allt som behövs vid kortning så varför inte hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

Sv: Sänkspindlar vs sänksatser.

Den ska ju inte sänkas mycket utan bara få framåtlutet som en Cal Looker ska ha. Jag får köra på sänksatser.

Mera känd som jb...

Sv: Sänkspindlar vs sänksatser.

Korta framvagnen 4-6 cm och när du monterar sänksatser, så kan du köra med normal sänkning.

Vill du max sänka blir det 6-12 cm kortning och sänksats med sänkspindlar.

Det bästa är att ha de fälgar och däck man tänker köra med och måtta in allt i skärmen, då ser man hur mycket som behöver göras, 

Vill man inte svetsa och trixa så köp en färdig med rätt bredd.
Glöm inte att det kan behövas kortare stötdämpare när man sänker mycket.