Tråd: Zwitter

God kväll boxerville,

Jag har troligtvis kommit till insikten att jag inte kommer han tid och möjlighet att göra iordning bilen (tämligen fräsch o någorlunda komplett bil).

Jag har inte gjort något med den sedan jag köpte och förra ägaren har gjort en del plåtarbete på den, dock kan någon lagning vara "ful". Min ambition hade varit att blästra bort all grund och se över lagningar så det inte döljer ngt fusk.

Kaross o allt stort står i Uddevalla hos mina föräldrar, medans småsaker är upptaget till Linköping där jag bor.

Saker som jag vet inte är "korrekt" är tanken, motorn är inte original, utan skall vara en utbytes av samma årgång (ej öppnad eller kontrollerad). En av pilarna är av senare (slät) modell (ej funktionstestade). Innerlampan (den knapplösa ovanför dörrarna) saknas.

Då bilen står dåligt tillgängligt så ville jag först kolla här, vad för info som är intressant, vad för foton som behövs etc. Så kan jag försöka fixa detta nästa gång jag hälsar på päronen.

Hade jag inte haft hus, fru o småbarn..... smile

Sv: Zwitter

Pm smile

50a, 54a soltak, 61a soltak, 55a "nos 59", 69a
Wesfalia Syncro 88a, DH 89a, EH 83a,VW typ 34 61a
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK & typ2klubb

pm  lol

Jag har fått en stor mängd pm som efterfrågar bilder och prisbild.

Jag kanske var otydlig i min första post, tanken med den var att få feedback av potentiella intressenter om vilken typ av info samt bilder som är av intresse. (Då bilen står 4timmar bort kan jag inte åka o 'visa' titt som tätt).

Så jag hade tänkt att höra vad för info ni vill jag så fixar jag det nästa gång jag träffar bilen.

Och rörande prisbilden så vet jag faktiskt inte, " marknadsmässig" (svårt då det sällan säljs zwittrar), men jag vet vad jag haft för utgifter rörande bilen och täcks inte dessa så säljer jag ej.

Mvh,
Andreas

Senaste redigerad av andreas_ferm (2017-05-20 16:54:32)

Hej,
Bilderna bör helst vara översiktliga till en början, utanpå inuti givetvis kan man aldrig få för mycket bilder, känns som om skicket på delarna är viktigare för detta objekt. Här kan du lägga ut dem bredvid varandra och fotografera. Prisbilden på ett sådant här tämligen komplett objekt bör minst vara +30k tycker i alla fall jag.

Lycka till från en spekulant!

Karmann Ghia lowlight-58, buss-58, Porsche 356 karmann Hardtop Coupé-62, Porsche 911 RSR-73, VW panelbuss 1968, + mer som är skoj

Är det ett komplett (i stort sett) objekt och relativt rostfritt/uppsvetsat hamnar man nog snarare på 50+kkr.

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

Andreitas68 skrev:

Är det ett komplett (i stort sett) objekt och relativt rostfritt/uppsvetsat hamnar man nog snarare på 50+kkr.

Det handlar väl om över hundralappen (100k) iaf? Minns att jag läste om över 150' för ett tag sedan. Zwittrar växer inte på träd, och det blir inte fler av dem.

Edit: Fann länk
http://barnfinds.com/1952-volkswagen-zw … -rare-car/

Beror ju givetvis på skick och hur komplett. Men minst 50' för ett objekt menade jag  lol

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

Jag har börjat att fotografera de delar som jag börjat att ta med "hem", resten finns kvar i föräldrahemmet och kommer att fotas o dokumenteras när jag åker och hälsar på.   Jag kommer att lägga ut samtliga bilder på ett delat google album -> https://goo.gl/photos/LJ5Y5nnFo4Da8drb6 . Jag vet inte om det går att subscribe'a på album så att man får en notis när det läggs in nya bilder.  Ifall det finns frågor eller liknande på delarna eller bilder så kan man skriva en fråga/kommentar antingen här i tråden eller i albumet. Eller ifall någon del är dåligt fotad, och ni vill se andra vinklar etc.  Jag fotade inte saker som kromlister etc då de inte var roliga, samt att de "nya" som är inköpta(följde med bilen) inte är korrekta för zwitter.  Sen finns det naturligtvis en uppsjö av gummin, tätningar, bultar o muttrar etc som kanske inte är så sexigt.

Kan lägga till en teaser bild tills det jag kunnat dokumentera mer.  http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 317#p69317

Pm

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.