Nu var det dags att starta upp en tråd på detta trevliga forum.
Arbetet med bilen går ganska lugnt framåt då vi har två små grabbar, men får visa er de framsteg som görs.
Tanken med bilen var att köra den som den var undertiden jag renoverar min 62:a men ska man ju (bara) .
vid köpet 07
Sen monterades en Grubenwerks framvagn och centerline hjul. Dessa fälgar var för breda för att få på de bakdäck jag ville så jag kom över ett par escra hjul istället. Centerline hjulen hamnade på tjejens bubbla istället. Även ett nytt header system och en fatboy införskaffades
.
Sommaren 2010 i Linköping på väg från bug run rasade motorn. Framskärmen var intryckt vid inköpet och lagades med en ny framskärms bit från Wolfparts. Har ännu inte blivit lackad då rätt färg nyans inte går att få fram. Tro mig jag har försökt .
Hade en risig 1914cc som jag körde ner till TS motor i Ronneby. Firman drivs av Thomas Sjödalen (www.vwväxellåda.com.
Thomas tog på sig att riva ner motorn och se om något gick att rädda. Street performer topparna och weber 44 förgasarna var ok.
En ny motor byggdes med delar från CB performence.
Nu till det som händer i garaget för tillfället. Montering av en extern oljekyl. Väntar på kopplingar till slangarna.
Och tillverka en vevhusventilations tank. Ville få ett eget stuk på den så jag gjorde en pressmall för ghia märket.

Det var allt för nu. Over and out