kanske min lilla kärra platsar i denna tråden?
har monterat popout rutor bak sedan dessa bilder togs..
och även lite kludd på framhuven.. se nedersta bilden

Borde egentligen inte säga nåt, men jag tycker vi kommer längre och längre från volksrod-temat...
I min värld är "volksrodkulturen en motreaktion mot jänke-rod kulturen",
som då oftast består av 32:or, T-fordar och liknande "friskärms byggen".
Enda sättet att få en T1 att likna dom byggena (se ovan) är skärmlöst fram eller med cykelskärmar,
annars blir det ju bara vanliga T1 hoodrides (eller liknande) och dom kan nog mer klassas som customs (mkt vitt begrepp).
Och per definition så betyder ju hot rod = hottad (skalad/lättad/vässad) roadster (öppen 2sittsig bil).
Men den definitionen är ju alldeles för skarp och man har överseende med mkt.
Men en rod är en rod och en custom är en custom, även inom jänke världen.
Ta inte detta på fel sätt, fina byggen, men inte rodar helt enkelt 
Sknhed

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Så mycket jobb nedlagt å så kör man med den ratten? 
tycker din svarta soltakare är betydligt mer "hot rod" än det silverfärgade missfostret på bilderna... men det är jag det 
Borde egentligen inte säga nåt, men jag tycker vi kommer längre och längre från volksrod-temat...
som då oftast består av 32:or, T-fordar och liknande "friskärms byggen".Enda sättet att få en T1 att likna dom byggena (se ovan) är skärmlöst fram eller med cykelskärmar,
annars blir det ju bara vanliga T1 hoodrides (eller liknande) och dom kan nog mer klassas som customs (mkt vitt begrepp).Och per definition så betyder ju hot rod = hottad (skalad/lättad/vässad) roadster (öppen 2sittsig bil).
Men den definitionen är ju alldeles för skarp och man har överseende med mkt.Men en rod är en rod och en custom är en custom, även inom jänke världen.
Jag vet inte om buggys och Corvairer är så mycket Volksrod heller
Hot rod betyder het stake ,och Volksrod betyder Folkstake
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hotrod
Lite svängrum måste det få finnas eller?
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Alpenretter skrev:Borde egentligen inte säga nåt, men jag tycker vi kommer längre och längre från volksrod-temat...
som då oftast består av 32:or, T-fordar och liknande "friskärms byggen".Enda sättet att få en T1 att likna dom byggena (se ovan) är skärmlöst fram eller med cykelskärmar,
annars blir det ju bara vanliga T1 hoodrides (eller liknande) och dom kan nog mer klassas som customs (mkt vitt begrepp).Och per definition så betyder ju hot rod = hottad (skalad/lättad/vässad) roadster (öppen 2sittsig bil).
Men den definitionen är ju alldeles för skarp och man har överseende med mkt.Men en rod är en rod och en custom är en custom, även inom jänke världen.
![]()
Hot rod betyder het stake ,och Volksrod betyder Folkstake![]()
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hotrod![]()
Precis, dom är inte volksrods utan "customs" alt bara "buggy", har det påståts nåt annat ?
Definition enl vår kära wiki
: http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_rod
Lite svängrum finns ju redan, tex att roadster (2sittsig öppen) även innefattar takbyggen (flersittsiga).
Men förr eller senare måste det finnas en gräns för definition, gärna innan hoodrides eller allmänt slammade byggen...
För mig ser en Volksrod ut på detta vis men vissa olika stilar såklart. men skärmlöst och taksänkt, fetar framvagn etc etc.
Men det kanske är helt fel då?
Och anledningen till varför jag eftersökte bild på den överjobbade men lite coola 1302an/3an( ? ) var dels för att den såg bättre ut bakifrån med lucka monterad.
Och för att jag är sugen att se lite olika byggen och lösningar att bygga schysst rod utav just en 1302.
Så någon som har fler bilder på såna byggen vore jag tacksam! 
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Patte skrev:Alpenretter skrev:Borde egentligen inte säga nåt, men jag tycker vi kommer längre och längre från volksrod-temat...
![]()
Precis, dom är inte volksrods utan "customs" alt bara "buggy", har det påståts nåt annat ?
Att jag reagerade beror på att du har lagt ut bilder på dom i den här tråden 
90a T3 Doka oturbo
64a Typ1 2110cc turbo
Alpenretter skrev:Patte skrev:Jag vet inte om buggys och Corvairer är så mycket Volksrod heller
![]()
Att jag reagerade beror på att du har lagt ut bilder på dom i den här tråden
Jag la ut dom som en pik i en föregående definitions diskution ang just "vad är en volksrod" 
Tänkte vi ska starta en ny tråd för volksrods, man avgör ju själv vad en volksrod är jag kan tycka att bara en matt bil och rätt tillbehör så är man på god väg.
Första inlägget i denna tråden 
vw raggarn skrev:Tänkte vi ska starta en ny tråd för volksrods, man avgör ju själv vad en volksrod är jag kan tycka att bara en matt bil och rätt tillbehör så är man på god väg.
Första inlägget i denna tråden
Ahaa !
Då är det alltså vw raggarn som beslutat om definitionen av vad en volksrod är, inte resten av volksrodfolket... 

Skärmlös: Check!
Tvåsittsig: Check!
Avskalad: Check!
Öppen: Check!
VW-gener: Check!
Dvs. En Volksrod!!! 
In America you drive on the parkway and park on the driveway...
Skärmlös: Check!
Tvåsittsig: Check!
Avskalad: Check!
Öppen: Check!
VW-gener: Check!Dvs. En Volksrod!!!

90a T3 Doka oturbo
64a Typ1 2110cc turbo
Jag tycker det är väldigt tråkigt att folk inte kan föra sig, man defenjerar väl själv vad en volksrod är "folkstake" funny as hell
Det är redan forum som blivit förstörda på det här sättet, låt inte det hända här med.
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Ähh tyck va f*n ni vill,
då är min sketna Voyager (pga ett klistermärke) oxå en Volksrod, allt enl dagens rådande "hen definition" av allt...
En 4dörrars sedan kan kallas herrgårdsvagn, en cab kan kallas coupe, en trike kan kallas bil, wtf ! kalla skiten vad ni vill.
Trodde verkligen att hoodrides*, orginalare, customs redan hade egna klasser med rådande regler...
*matt lack, sänkta, en massa sköna extra prylar mm mm
Nä, nu kommer jag att sluta diskutera detta och gå och lägga mig...
Btw, dom största sabotörerna av gamla MB härjar fortfarande helt fritt på denna sida 
71 2012-09-13 08:09:15 Senaste redigerad av Klavhed (2012-09-13 09:10:28)
72 2012-09-13 09:16:12 Senaste redigerad av DP (2012-09-13 09:18:08)
Alpenretter in da house:
Trodde verkligen att hoodrides*, orginalare, customs redan hade egna klasser med rådande regler... *matt lack, sänkta, en massa sköna extra prylar mm mm
PUST!!! Och jag som trodde Ducati Klubben var det närmaste Scientologikyrkan man kunde komma i världen på hjul!!
Har inte varit involverad i VW världen sen mitten på 70-talet (långt innan Internet & Forum) så jag tog för givet att det fortfarande rådde den "laid back" attityd som Cal Look snubbarna utstrålade men tyligen finns det olika klasser med satta regler för vad som gäller och då undrar man bara vem som satt dessa klasser och regler? L Ron Hubbard????
DP says: A mind is like an umbrella, if not open it don't work.....

Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019