God förmiddag mina damer och herrar !
Har byggt på en 1303:a från 73 som är tänkt att det skall gå o åka rejält fort med under ett par år när motivationen funnits samtidigt som budgeten tillåtit, är väl idag 70% färdig med fabrikation och ombyggnationen av bilen och det som återstår är montering av alla grejor samt införskaffande av motor.
Inget projekt är väl intressant utan bilder så jag slänger upp några från byggets gång och kommer sedan uppdatera allt eftersom bilen skruvas vidare på.
Svetsat fjäderbensstag som dessvärre medförde att original bränsletank inge går att montera
Motorrummet förlängt frammåt med c:a 40cm för att få plats med eventuell stressfläkt och annat smått o gott. avtagbar front medelst m8 bultar.
Främre krängningshängarbussning i delrin med glidbussning i mitten med smörjfickor. konstruerad o testat tillsammans med Anders från Borlänge.

Byggde egna justerbara fjäderben med gasdämpare från golf1 och "coilover-kit" från rallydesign i England. 2.25" fjädrar passar PRECIS och finns en UPPSJÖ med hårdheter o längder att välja på.
Egenkonstruerade topplagringar med uniball infästning med rejäla camberjusteringsmöjligheter med vattenskurna flänsar.
Lagom höjd med möjlighet att justera ner ytterligare. 16x7.5" fälgar fram o bak från borbet.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
väntar med spänning.