Ser här att de vita gallren för luftintagen var på plats redan innan sänke satte tänderna i den. En schnajdig detalj om du frågar mig!
Icke desto mindre ett lyckat bygge Sänke, hatten av! 
Satan i gatan
Årets buss? iaf Årets bay lr
Håller med dig, Johan! Denna och Rennsport bay ligger bra till för den utmärkelsen. Båda har verkligen lagt ner ett jättejobb för att komma ner några extra cm 
Grym!
Bra jobbat Sänke !! 
Fy satan va brutal den är, mycket lyckat bygge, avundsjuk jaaaa så in i H............ 
Tackar för det! Var jävligt nära att sälja, Emil som köpte Demians dubbelhytt, var förbi och röck lite i den, och efter det så dök det upp lite insperation... Så tack för det Emil
Har varit dåligt med uppdateringar, men skyller på att kameran har legat utan batterier
Har faktiskt inte fotat nånting på slutet, men ska fixa lite färdigbilder snart.
Har premiär åkt till Norrtälje och tillbaka, och förrutom en havererad drivknut och en stötdämpare som lossnade
så gick det fint. Lägre än såhär går det faen inte att åka...(på riktigt) Bussen är nu ett totalt o-praktiskt fordon på alla sätt.. Men det var väl det som var meningen... Antingen lär jag höja bussen lite, eller tubba mera fram och tubba bak också... Ibland luktade det bränt gummi
Jaja, det visar sig....
Du och Franke kan det där med att sänka bussar!
Har varit skoj att kika in i garaget under byggets gång och se hur ni har gjort. Resultatet talar för sig! 
Fasen vilken fräcking! om du nu skulle tröttna på den kan vi ju diskutera saken
Riktigt ball, köpsugen... 
Otroligt fräsigt bygge! Mötte dig vid trafikljusen i norrtälje då vi åkte hem tidigt, tänkte vända men har ju en bay där hemma som steg i våra ögon så tack för det!
Men som sagt riktigt lyckad bay, dom där extra cm gör så mycket. Frågan är väl, skulle du göra om det??

upp med bilder nu 
Tackar för det! Var jävligt nära att sälja, Emil som köpte Demians dubbelhytt, var förbi och röck lite i den, och efter det så dök det upp lite insperation... Så tack för det Emil
Har varit dåligt med uppdateringar, men skyller på att kameran har legat utan batterier
Har faktiskt inte fotat nånting på slutet, men ska fixa lite färdigbilder snart.
Har premiär åkt till Norrtälje och tillbaka, och förrutom en havererad drivknut och en stötdämpare som lossnade
så gick det fint. Lägre än såhär går det faen inte att åka...(på riktigt) Bussen är nu ett totalt o-praktiskt fordon på alla sätt.. Men det var väl det som var meningen... Antingen lär jag höja bussen lite, eller tubba mera fram och tubba bak också... Ibland luktade det bränt gummi
Jaja, det visar sig....
Haha varsågod, blev en frän buss av den!
SunCityAircoolers
Grymt frän buss!!
Här kommer lie bilder....
Fick göra om plåtarna runt motorn då den blev uppflyttad ca 70mm. Använde sen bays skummgummi tätning runt då den är väldigt flexibel, det behöver inte bli 100% bra överallt då den är väldigt formbar.
Sen gav tinypic upp
Fortsättning följer....
Uppflyttning av golv fram, skulle dock ha gjort lite till
Stolarna är från Fiat 124 sport coupe




hur mycket tubbade du hjulhusen fram.. och hur mycket anser du skulle behövts..
Dörrarna är inte utskurna..eller.. mao hur mycket e framvagnen kortad? 100mm??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Tre Tummar upp!
Fantastiskt cool vagn, det där!
Riktigt, riktigt frän!! 
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
hur mycket tubbade du hjulhusen fram.. och hur mycket anser du skulle behövts..
Dörrarna är inte utskurna..eller.. mao hur mycket e framvagnen kortad? 100mm??
Tubbat ca 60-70mm, skulle tagit 2-3 cm till. Dörrar ej utskurna, Kommer inte ihåg hur mycket framvagnen är kortad...
Framvagnen är kortad 116mm 
Då denna buss har en 55-63 framvagn ger dom smalare bromstrummorna och dom flippade spindlarna ytterligare 44mm kortning. Om jag inte minns fel sitter det även tunna o-ringar på bärarmarna istället för dom tjocka gummitätningarna, även detta ger lite extra kortning.
Så den totala kortningen lär vara runt 165mm.
Fyfan så ballt! Måste genomföra detta på min, köpte mej en Kleinbuss -78 igår.
Besiktiga är steg ett sen har ja två år att gliiiida låååågt
Bra med lite tips och trix här 
Feeeeet
Ännu ett grymt bygge sänke !
Vi bockar o bugar 
Cool! 
Fyfan så ballt! Måste genomföra detta på min, köpte mej en Kleinbuss -78 igår.
Besiktiga är steg ett sen har ja två år att gliiiida låååågt![]()
Bra med lite tips och trix här
Bara att förtydliga.. detta jobb som Sänke &co gjort på denna bussen e överkurs.. för din egen skullgör en enklare sänkning först, och använd /njut av din buss,. detta e inte bara en del pengar bakom utan myyycket tid oxå..
lycka till med ditt bygge starta en projekt tråd o kör igång så lär du få så mycket info du behöver. dvs. om du frågar och kollar runt lite
/ michael
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
