Detta är Filmore! Ja inte den där coola killen till höger i snickarbyxor dåra, utan den ärtgröna skönheten precis bredvid. DET är Filmore. Jo, jag VET. Det är helt fel modell, helt fel färg, helt fel motor, årsmodell å gud vet vad alla experter kunde att poängtera men... det första min Cars-skadade treåring (som för övrigt heter Elmo) utbrister då den med hjälp av "Skäggos" svärfars hjullastare å pallgafflar anländer till vårt garage är just "Filmore"!!!! . Så Filmore blir ditt namn i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn, Amen.
Filmore var tänkt som skrot. Ja, ni läser rätt. Jag hade sedan några veckor köpt Skäggos röd/vita buss och Filmore föjde bara med på köpet som reservdelsbil. Tanken var att göra en utav två bussar med den röda som bas, och motorn från "Fille" skulle nog göra sig bra i Notchen jag tidigare dragit på mig. Bingo! Två flugor på smällen. Hade jag tänkt.... Men ödets nycker äro outgrundliga och efter en buskväll i lag med Mc Helsing ändrades visionerna radikalt. Filmore var efter besiktning bra mycket friskare än den röd/vita. Dessutom en Kleinbus mot en tilltänkt Kombi. Och vilken störtskön färg!!!! Sagt och gjort. Tok gjorde som tok sade, vi bytte bil. Om detta, en hel del kaffe och mina andra projekt och infall kommer denna tråd att handla om. Så hjärtligt välkomna in till Grenjes Caffé.
Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879
Tänker att du skulle kunna få till en fin i grunden original kleinbus, den rödvita dörren ser ju ändå inte helt kärnfrisk ut. Vad är planen egentligen?
Men men, den siste idioten är visst inte född än, så...
Men MINA planer med Filmore....? Tja, först å främst ska den in genom Svensk Bilprovnings dörrar. Och helst ut igen också förstås, utan några större nedslag. Sen blir det väl en rullande renovering allt eftersom tid och pengar tillåter. Nog blir det väl en rejäl puts och tvagning i alla fall, men sen får det nog vara ett tag. Skavankerna får väl skina igenom Turtlewaxet ett tag som små kärleksbett efter tidens tänder. Kan nog bli minst lika coolt som vilken 50 tusen kronors lack de med, med lite fantasi.
(fast jag skall väl inte döma andras fantasier...)