Jaha...jag får väl lägga ut den på bild nu när man har kommit igång med skruvandet.
Det är alltså en Panel från 1963 som jag i september bytte mej till av Steffo, mot att han fick min gamla -67:a buss. Jag behöll däremot min motor, då det är en lågmilad 1600 ep med brytarlöst o lite annat.

Provade på det "låga" livet ett tag, men kom till den slutsatsen att det inte var nåt för mej. Så nu höjer jag upp den till normal VW standardhöjd igen. Den ende i riket som gör detta nuförtiden.
Provade även en uppsättning fälgar med fina gummin på, men näääee.

Sista bilden av skåpet i sänkt tillstånd. En colaburk fick nätt o jämnt plats.

Här är bakvagnen borta, o reservaxlar på plats...jävlar vilken vinkel på hjulen det blev. Lådan med hästskor som satt i är numera hos Steffo o jag har fått lådan från min buss i retur. Han fick mina aluhjul o jag fick lite annat av honom...gött att kunna byta så.

Här är de sänkta spindlarna borttagna o mitt enda org.verktyg är monterat för att kunna mäta sidoförskjutningen mellan bärarmarna som i grundläget ska vara 7 mm. På höger fick jag det måttet men på vänster 6.25 mm. 8 brickor per ledbult appliceras sen efter en förutbestämd lista.

Jag hade ju tänkt att montera lite ren o skär PORR på skåpet också. Jag tar framvagnen denna vintern o bakvagnen nästa. Nedan följer lite bilder från monteringen. Och allt är väldigt tajt, inga cm tillgodo här, utan bara mm. Se själva, plocka fram hushållsrullen o njut!

Här är nya spindeln i org utförande monterad o på den är ok-fästet fastskruvat.

Sen monterar man lager o packbox i skivans lagerhus o trycker dit allt på plats. Det är tajt... 2 mm till godo.

Efter det är det dags att montera oket på sin plats med Permatex skruvlåsning på bultarna. Dammkåpor o slang o belägg efter det.

Även här är det bara mm tillgodo.

O så här ser det ut när det är klart.

Det blir andra sidan imorron. 

Här har du bara kommit upp i 300 och har redan en. Det verkar lovande