1 Senaste redigerad av vwato (2017-06-15 10:36:56)

Av allt detta nedanstående har jag idag söndagen den 9 april 2017 absolut ingenting förutom Aprilratten, två kylskåp och ett gammalt dimljus från en lastbil med tanke på storleken, så det här blir en hyfsad tidsresa av rigorösa mått, särskilt med tanke på att det finns andra prioriteringar i livet än VW. Jo, det är som att svära i kyrkan men jag räds inte det heller och faktum är att jag vid mitt senaste besök även fick den timide vaktmästaren att bli lite svart om tungan men det är en annan historia som kan återberättas mot en flaska munköl eller två. Alla goda berättelser har aldrig något slut, dom fortsätter med nya upplevelser och erfarenheter så därför är det av stor vikt att hålla sig till sanningen för faktum är att verkligheten alltid överträffar dikten..

Till saken hör nämligen att jag i princip rökt upp det arv jag fick efter mina föräldrar annars hade jag kunnat haft flera SplitPaneler. Kan sammanfatta det med att jag ändå är rik på det mesta, förutom pengar men det finns banker för sånt värdsligt. Det stämmer bra överens med min enkla livsfilosofi att med enkla medel kunna  njuta av livet om jag känner för det. Projektet att ta mig till HO2021 kommer förverkligas, om jag så bara kommar lifta dit med Aprilratten, en cigarett i näven och ett brett léende som får solen att blekna en kort aning.

Såhär ser drömreceptet ut i min värld, gissar på att det mesta blir tvärsom och det kittlar mina sinnen. Jag vet lika lite om framtidens resultatet som någon annan.

• SplitPanel i första hand, en Högerstyrd 60-talare, ju senare desto bättre har jag fått för mig, 1967 är sista önskemodellen för min del.

• Dubbeldörrar på både vänster och höger sida vore smutt.

• Storkubikare med magnettändning och något avgassytem som passar med dragkrok, helst byggd av Landelius.

• Växellåda med diffbroms byggd av MH på forumet, val av koppling blir en kombination av Herrarnas erfarenheter..

• Hydralisk styrd koppling istället för vajer för att få en Buss som kan köras av Agda 94

• Ett av delmålen är att kunna dra en repa på Tierp Arena, hög tolva vore kaxigt men gissar att 14 sekunder räcker för att göra mig nöjd, en vecka i alla fall..

• Skivbromsar fram, ventilerade och moddat med sänkspindlar fram, såna som 25hpman monterade på sin Panel.

• Skivbromsar bak med handbroms i oken, spara vikt, här kommer michaelth's kunskaper väl till pass.

• Tvåkrets bromssystem

• Sänksvärd, justerbara och tillverkade av Franke

• Skyddsbur i sånt där stål som tål hårda tag men ändå väger lätt, helst byggd av PPRMicke om man tillåts drömma.

• 3-sits fram och med snabbfästen för en X-tra 2-sits fulsoffa i lastutrymmet.

• Registreringsbesiktad och godkänd med, nästan alla ändringarna..

• Tygtak och ett takräcke liknande det som Mogge byggde till Äventyrsbussen men i så lätt material att Agd…, ja ni vet.

• Trepunkts säkerhetsbälte för alla passagerarna, föraren ska helst sitta fast med fler punkter.

• Öppningsbara vindrutor, bakre och i dom två enkla sidofönstren i lastutrymmet.

• Dragkrok, praktiskt att nån gång kunna hänga på ett lyxigare boende eller en släpvagn.

• American Racing-fälgar, gråmattade modellen, även som reservhjul på en utsvängbar konstruktion på bakstammen.

• Spartansk inredning för ett leverne som i mitt vardagliga armod, med plats för kärlek, Munköl & Pimm's flaskor, ett par limpor röda mjuka.
kylskåp, kaffebryggare, något att värma thé, Bullens pilsnerkorv och Heinz ekologiska bönor på.

• Dubbla batterier och växelströmsgenerator, för det har BjörnJ sagt.

• Rejäl brandsläckare och brandvarnare, förresten två stycken, en Kolsyra och en Pulversläckare.

• Benvit halvmatt lack nertill och halvblank stensvart som diabas på överdelen, Pinstriping av Heidi, en tatuerare i Sumpan, om hon lever så länge.

• Taksökare och en träratt, kanhända Aprilratten, vem vet.

• Laddare för laptop och mobil, Frederik är ett förstaval för sån teknik.

• Stereo, önskar något kompakt med kräm i som är flyttbart, en gammal Bergsprängare vore nåt.

• Blinkers av modell tonårstuttar fram och små runda bakljus, 50-tals modell

• Blinkerspilar är ett mods att drömma om.

• Strålkastare på taket, förutom taksökare, en sån där tågmodell vad dom nu kallas eller så blir det taksökare och mitt dimljus från någon ökänd lastbil, återkommer med fabrikat på det dimljuset så kan historien om ursprunget klargöras med någons kunskap.

• Avskärmad belysning fram och bak, allmänt såkallad mörkerbelysning.

Det var allt hittills, självklart är att drömlistan kommer bli längre medan verklighetens kompromisser kortar den, nu är jag bara lyckligt ovetandes med ett leende.

Tänker redigera inlägget om en stund, det blir i detta inlägg, ingen jävla cirkus med Dagens pausmusik, som 25hpman skulle uttryckt det, men har lånat en bild så länge tills jag en dag kan ta egna bilder på verklighetens BSP.

Ska nu istället förbereda mig för att 11.05 lyssna på P1, dagens Gudstjänst sänds idag direkt från mina hemtrakter med temat Var inte rädd för mörkrethttp://sverigesradio.se/sida/avsnitt/87 … gramid=945

http://4.bp.blogspot.com/-X2gU3vfE_SI/UClEMdyGP7I/AAAAAAAACRM/af5IvqyPRO4/s320/IMG_4666_800_600.JPG

Nu när jag uppdaterat ser jag att forumets Statler & Waldorf kikat in, kul att ni tittar in och muttrar lite..  ICQ/ag

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/02/Statler_and_Waldorf.jpg

Live med Milton Berle, vem som är vad för ni själva bilda er en uppfattning om men min är klar och jag älskar dessa användare på Boxerville, på mitt sätt förstås.  ICQ/ab

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

2

Utan tvekan ett nytt trådgrepp..finns ingen anledning som jag ser det att vara rädd för mörkret nu,det kommer vare sig vi vill eller inte till vintern och då är du väl igång med ditt projekt eller..?

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

Tja en ratt kan ju förhoppningsvis styra dig dit du vill..  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4 Senaste redigerad av vwato (2017-06-15 10:41:00)

Projektet har avancerat, när det gäller tillbehör har jag blivit med taksökare tack vare en hedersknyffel i Pekingtrakten, tack någon.  ICQ/ab

Norrköping har en gemensam nämnare med den kinesiska huvudstaden Peking och där man faktiskt använder sig av samma namn. Detta i form av att Norrköping i folkmun brukar kallas just Peking, inte vice versa och här finns det en intressant historia bakom detta.

Många tror att det handlar om utseende, arkitektur eller att Peking/Norrköping är exempelvis vänorter men så är inte fallet. Namnet kommer istället från att Peking betyder den Norra staden på kinesiska och och att kopplingen till namnet Norr köping gjordes enligt sägen av några pojkar på läroverket.

Att de överhuvudtaget gjorde den kopplingen var tack vare Sven Hedin, känd forskare och upptäcksresande, som under en föreläsning på Läroverket i fråga berättade om sina resor i Kina. Här berättade han primärt om Nanking, den södra staden, och fick då frågan om vad den norra kallades. Peking, var svaret och därmed så ståtade därefter Norrköping med ett nytt smeknamn. Huruvida Söderköping kallas Nanking förtäljer inte historien, denna gång.

En sak som kommit till mig är att jag önskar ett nyare chassi till min tänkta buss, funderar på marknadens potentional, eller så blir det bådeock eftersom denna modell kommer bli en klassiker med tiden..

Freedom music To be continued song https://www.youtube.com/watch?v=uwY84Fg4NsM

http://blog.leithvwraleigh.com/wp-content/uploads/2015/09/01-volkswagen-bulli-concept-1024x682.jpg?6663c2

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.