I slutet av Juli var det min tur att bli ägare till en gammal Vw! Efter att ha börjat bli intresserad så kollade jag ett par månader på blocket och här på BV efter nån duglig kärra. Hittade en 64a här i säljesforumet som verkade schysst, det började en tur från Västerås upp till Ockelbo en tisdag efter jobbet
Efter att förra ägaren bytt ut det mesta i bromsväg och tröttnat så tog jag över därifrån. Baggen var besiktad med ett antal 2:or som jag fixaded direkt när jag köpt den. Efter att ha varit avställd, obes och stått i en lada sedan 1988 så blev det 3 veckor senare blanka papper och lagligt körbar fram till 2016-07-31
Tanken är att ha en fullt fungerande Vw att stryka runt i till sommaren. Det kommer mest att bli lite småpill i vinter och få rätt stuk på den, dvs inget jätteprojekt
Kommer säkert behövas en del tips och svar på dumma frågor eftersom det är första Vw jag äger, hoppas det är lugnt
Nöjd och glad drog vi hem bilen till stan. 

Bilder följer på det jag hunnit gjort med bilen hittills.
Det började med att jag hade bilen på jobbet ett tag och fixade alla 2:or. Städning pågick i garaget hemma och en ny garageport väntades på att bli monterad.
Fixat och klart i slutet av oktober! Man skulle kunna se garageytan som väldigt begränsad men det får duga

Rosthål fanns under rutan, dessa svetsades och en ny ruta trycktes i
När jag fått ner Javan i garaget påbörjades 12v konvertering. Dels för att 6v systemet inte laddade som det skulle och jag kände inte för att hålla på och bråka med det
Inhandlade även rödabakljus och vita blinkersglas. Har vid detta laget förstått att EMPIs passform inte är i toppklass, men det får väl funka!

Fick även med en extra framvagn som är tänkt att bli LÄGRE, den är nu demonterad och ska kapas framöver
Länkarmarna som ska blästras, tänkte våldgästa herr Alander till veckan och förmodligen få det gjort

Tänkte att en hatthylla med ett par högtalare kunde vara på sin plats nu med 12v. Lär väl överrösta boxerjäkeln. 

Bakrutan sparkades ut för rostlagning. Före och efter

Allt fungerade som det skulle efter 12v konverteringen förutom instrumentbelysning och innerbelysning. Men tog tag i det igår och det visade sig vara lätt fixat

Tips idéer och kritik mottages gärna! 
Uppdaterar när jag får nåt gjort nästa gång helt enkelt!
/Jonte