Detta är mitt nuvarande projekt. Det är en 60:a Ghia cab som jag köpte i Omaha 5 Juli 2009. Den var då krockskadad vä fram. Den blev ytterligare skadad i fronten och caben fick en stor reva i sig på transporten till NewYork. Allt löste sig dock bra. Den regbesiktades i maj 2010 och kontrollbesiktades samma dag UA. Den är sänkt fram med droppade spindlar och en framvagn med sänksatser som jag även kortade c.a 2 tum. Bak sitter det justerbara svärd. En nästan ny 34hk industrimotor driver den framåt via en växellåda som är sopslut. Den skall dock bytas snart. Gösta Rustas hade en renoverad splitcaselåda kvar som jag köpte. Bilen har stått i garaget och väntat på det bytet sen i höstas. Den rullar på svarta 356-fälgar. Jag har köpt en ny canvascab och en komplett inredning i originalutseende som skall monteras så småningom...
Ja just ja. Motorn skar då den skulle köras upp på biltransporten i Omaha. Men det fick jag såklart ingen ersättning för.
Vid köpet.
Efter transportskadan i USA.

Efter några timmar i garaget.
Och några timmar till. Fronten är dock inte helt klar. Rillan i mitten är inte bra och den går inte att få till. Så den skall bytas
Det är så den ser ut just nu. Ev byter jag ut hjulen innan våren mot nåt annat.
Mer bilder kommer när nåt hänt.